LEHUOK: k těm boxer dieslům – nejsem technik, takže to nedovedu kvalifikovaně posoudit, ale jako laikovi mi nepřipadá, že by boxer diesel měl nějaký jiný nevýhody oproti dejme tomu řadovýmu dieselu, než jaký má benzínovej boxer oproti jinýmu benzínovýmu motoru. (Dvě hlavy a pod.) Oproti tomu má výhody boxeru, vyváženější chod, uložení v autě níž a podobně. Ale jak říkám, jsem laik.
Dál, z čistě statistického pohledu by bylo zvláštní, kdyby nebyly v rámci FHI motorů nejmíň spolehlivé ty diesely. Zatímco zejména atmosféra benzín má x–letou tradici (ano, vím, že inovovali nedávno), diesel je nově vyvinutý a na trhu někdy od r. 2008. Doba, kdy se auta v běžném provozu s těmi prvními diesely dostala na řekněme 200tkm nájezd, je poměrně nedávná, přesto mi nepřišlo, že by se tim nějak výrazně plnily zprávy, fóra a podobně. Samo individuální stížnosti jsou, ale co jsem slyšel ve svém okolí nebo kde to sleduju, stížnosti jsou častější na jiný aspekty aut současný generace než na motor.
Samozřejmě srovnávat VW, který do aut montuje diesely od r. 1976, se Subaru, je snadné. Asi jako srovnávat pohon 4x4 těch samých značek... :-]
Po mojí čtyřleté zkušenosti a 120 tisících s dieslovým Foresterem bych do něj šel klidně znovu, kdyby ho nicméně montovali do auta trochu jiných parametrů a především kdybych chtěl dál naftu, což momentálně nechci — to ale nesouvisí s tímhle motorem, spíš s mým používáním auta.
No to je jen taková večerní poznámka na okraj. :-]