• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    KODEXX: Aha, tak to je moje zmateni, sice jsem cetl ze pises volant vlevo, ale myslel jsem vpravo. Me se to plete, protoze jezdim vlevo, ale nedochazi mi ze volant je timpadem vpravo, no nic no :))

    J3RRYNA: Ok, ok dobre vedet, na LSD jsem zapomel, ale co se tyce 5AT prevodovky, ta mi prisla stejna u SpecB I ne-SpecB. Beru ale v potaz to ze Legacy GT maj od 4. generace vsechny sportshift (2003-2005 tlacitka na volantu, 2006 a dal hlinikovy padla pod volantem).

    Jinak ted jsem experimentoval s SI Drive, a dojmy jsou smisene. Sice je fajn ze na "I" mode to zere min, ale motor ma pocitove tak polovicni vykon (jak rikam pocitove, mapovani pedalu plynu je jine, cili pro stejny tah musim slapnout vic), a jezdit s takovym autem na spotrebu je troche hloupe. U automatu to ma o neco vetsi vyznam, jelikoz prevodovka drive radi a drzi vcelku nizke otacky. Oproti tomu v mestskem provozu je to gumove a bez tahu, proto radej jezdim na ten "S#" mode, kde to krasne taha uz odspoda. Spotreba je zhruba o l/100km vetsi, ale to pripisuju spis svemu stylu jizdy nez pozici volice :))
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    LEHUOK: jj, foto je ilustracni.. na ty fotce je videt, ze ma volant napravo ;)
    SCOOBY: prave.. ze to je tadle generace, v top stavu se 40 tisicema... jinak by to nebylo zdaleka tak vyzyvavy :))
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SCOOBY: Jinak bacha, je rozdil mezi Spec B a STI, STI ma dodatecny tuning navic, silnejsi motor, vyfukove potrubi atd... Spec B u 4gen podle me jen znamena Bilstein tlumice, v pripade manual 6-ti kvalt namisto 5ti kvaltu a tim to hasne imho..

    Ja ted nedavno slintal na tuto, bylo by to hodne pres muj budget, ale jestli to ma opravdu 205kw...
    http://www.trademe.co.nz/motors/used-cars/subaru/auction-941679564.htm
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    KODEXX: To je predpokladam jen ilustracni foto? Dle fotky (krajina I spzka) mi to prislo jako Zeland, tak jsem prdnul tu spzku do vyhledavani, a ono ejhle:

    GFE903: SUBARU LEGACY 2003 | CarJam
    https://www.carjam.co.nz/car/?plate=GFE903
    SCOOBY
    SCOOBY --- ---
    KODEXX: aha, mě nenapadlo, že by tahle generace mohla mít jen 40km na tacho. :)
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    ja si myslim, ze Spec B je oznaceni az dalsi generace.. ale treba taky ne :)

    GT30

    SCOOBY
    SCOOBY --- ---
    KODEXX: čím se to liší od Spec B? Tohle taky slyším poprvé.... :)
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    LEHUOK: ;-D... Sorry
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    KODEXX: Volant nalevo nevadi! :))
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    Vcera jsem dostal nabidku na subaru legacy touring wagon gt30.. cca 40tis. najeto... podvozek STI... a nejvic je, ze to ma primo od subaru volant na levo :O.. na celym netu sem ani jednu takovou nenasel... mam toho plnou hlavu :))
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    KOZEL: popravde nemam tuseni jake jsou limity :)
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    NIXIMOR: Na rally s 530 BHP? To nějaká soutěž to dovoluje?
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    PIPLA: nechcou s tim na rally? :) Bylo by super videt nejaky poradny auto nekde v cele proti Fabiim :)
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Tak už jezdí, a zatraceně rychle:
    Subaru Impreza WRX STI SpecC by AWD
    http://www.youtube.com/watch?v=fNgiFX7ss5U

    CROSS
    CROSS --- ---
    NIXIMOR: na obměnu auta jsem se stejně chystal. Proti Foresteru nemám nic, i když jsem spíš koukal po Outbacku. Ale poslední půlrok pozoruju, že bych potřeboval sedmimístný auto (tu a tam). Byla to narážka na to, že bych chtěl něco jako Subaru Exiga, ale toho se v Evropě nedočkám.
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    CROSS: to "kdyby ho montovali do auta jinych parametru" me zajima... myslis tim jakoze Forester ti nevyhovuje, nebo neco s tim motorem? Vyhledove totiz uvazuju, ze dalsi auto bych koupil uz taky s dieselem misto LPG, vzhledem k tomu, ze na naklady by to asi vyslo dost podobne, a asi by s tim mohlo byt min starosti minimalne diky jen jedne palivove soustave :) A turbo se taky hodi...
    CROSS
    CROSS --- ---
    LEHUOK: k těm boxer dieslům – nejsem technik, takže to nedovedu kvalifikovaně posoudit, ale jako laikovi mi nepřipadá, že by boxer diesel měl nějaký jiný nevýhody oproti dejme tomu řadovýmu dieselu, než jaký má benzínovej boxer oproti jinýmu benzínovýmu motoru. (Dvě hlavy a pod.) Oproti tomu má výhody boxeru, vyváženější chod, uložení v autě níž a podobně. Ale jak říkám, jsem laik.

    Dál, z čistě statistického pohledu by bylo zvláštní, kdyby nebyly v rámci FHI motorů nejmíň spolehlivé ty diesely. Zatímco zejména atmosféra benzín má x–letou tradici (ano, vím, že inovovali nedávno), diesel je nově vyvinutý a na trhu někdy od r. 2008. Doba, kdy se auta v běžném provozu s těmi prvními diesely dostala na řekněme 200tkm nájezd, je poměrně nedávná, přesto mi nepřišlo, že by se tim nějak výrazně plnily zprávy, fóra a podobně. Samo individuální stížnosti jsou, ale co jsem slyšel ve svém okolí nebo kde to sleduju, stížnosti jsou častější na jiný aspekty aut současný generace než na motor.

    Samozřejmě srovnávat VW, který do aut montuje diesely od r. 1976, se Subaru, je snadné. Asi jako srovnávat pohon 4x4 těch samých značek... :-]

    Po mojí čtyřleté zkušenosti a 120 tisících s dieslovým Foresterem bych do něj šel klidně znovu, kdyby ho nicméně montovali do auta trochu jiných parametrů a především kdybych chtěl dál naftu, což momentálně nechci — to ale nesouvisí s tímhle motorem, spíš s mým používáním auta.

    No to je jen taková večerní poznámka na okraj. :-]
    LOST_DOG
    LOST_DOG --- ---
    LOST_DOG: Tady jsou ještě foto k mému inzerátu: http://www.rajce.net/a11859503
    Nerad se ho zbavuju, ale už pro něj bohužel nemám využití.


    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    LEHUOK: S tou spolehlivosti jsem to myslel v ramci vsech Subaru motoru, ne vsech diesel motoru obecne :)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    WIROZA:
    J3RRYNA: Tak to je ta 2l gt asi o neco malo uspornejsi. Na dalku jsem jel za 7-7,5, v mestskem provozu jsem mezi 10-11ti no.. Ale celkove mit takove auto a jezdit na spotrebu je uchylarna, precijen je to hlavne auto pro radost :))

    Pravda je ze kdybych chtel ciste FUN auto, sel bych do 350z nebo MX5, ta prakticnost a prostornost kombiku jsou ale u legacy velmi cenne.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS: Podle me je to spis obracene, na Evropskem trhu se prosadit bez uspornejsiho naftaku bylo asi cim dal tezsi, proto zareagovali jak zareagovali. Co vim u Legacy, tak ty diesely jsou jen u faceliftu 4gen vejs, do te doby se nedelaly. Uprimne bych nerekl ze boxer a diesel jdou z konstrukcniho hlediska dobre dohromady. Co jsem koukal na dog&lemon, tak ty nafty jsou co do spolehlivosti nejhorsi ze vsech co Subaru dela, tvrdili ze po 150k spousta motoru odesla do vecnych lovist, praskle hlavy apod... Podle me na VW dieselove motory zkratka Subaru nema, neni to jejich komfortni zona...

    Kdyz odbocim, v cechach jsem jezdil s 2.5 Legacy MY2005, predelanou na LPG (v Nemecku to montovali do novych aut, cili to jezdilo na LPG od zacatku), a bralo to 12 litru LPG dlouhodobe, coz byly krasne provozni naklady. Jenze pak do toho clovek zahrne revize LPG nadrze, vymeny palivovych filtru LPG (plynna I kapalna faze), musel jsem menit vstrikovaci trysky (LPG melo svoje vlastni, separe od benzinovych), zralo to olej, absence rezervniho kola, nemoznost parkovat v podzemnich garazich.... popravde zadny zazrak kdyz toto vsechno clovek zohledni. Auto ma ale 250k a pored jezdi..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam