• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    SPM
    SPM --- ---
    SMOKY: 6 kvalt manuál mělo akorát Legacy SpecB a to se bude hledat hodně dlouho (a nejspíš to tu vysokou cenovku mít bude)... naproti tomu H6 outbacků se za poslední dobu pár vyrojilo, ani ne za tak vysoký ceny.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    MARIHAI: Mam tu starsi 2.5 121 kW, v manualu. Spokojenej sem, ale asi bych snesl trochu vic vykonu. S tim automatem bych se bal, ze uz to moc nepojede. Jinak tahle starsi 2.5 ma obcas problem s tim, ze to zere olej (coz to moje zere, leju tam tak litr na 3000-4000km). Bohuzel ty H6 si drzej hodne cenu a je problem vubec nejakou sehnat, jinak bych sel asi do ni. Vyhoda je, ze to ma 6ti kvalt manual nebo 5ti kvalt automat a pri beznym jezdeni si to nesezere vo moc vic.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SMOKY: Automat manual? Spokojenost? :)
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Legacy 2.5 - V lete s klimou, vetsina cest dalnice okresky - cca 9 , ted v zime spis po meste cca 11 . Jinak je palubni pocitac mi ukazuje tak o litr lepsi spotrebu, nez je ve skutecnosti.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Poznámka ke spotřebe, Forester SH nový gumy Dunlop Winter Sport 5 -spotřeba šla při dojížení do práce Kladno-Praha po okreskách do Bubencče o litr dolů na 8,6 -docela překvápko.
    SPM
    SPM --- ---
    TOMBRIDER: A ještě permamentní AWD, což taky kus výkonu sežere :-) Ale jo, říkat nějakému TDIčkaři, že to žere jenom 10 smysl nemá... ale spousta ostatních lidí to čekala taky horší. (Ale já mám teda těch koní jenom 209 :-D )

    BLULAJTA: Tady bych zase klidně i přidal. IMHO jezdit tim pár kilometrový trasy po Praze v zácpě v zimě, tak bych věřil, že to dá i 20 :-)
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    TOMBRIDER: Uvádím kombinaci...čistě město a zima klidně přes 14... :-D
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BLULAJTA: málo.. mám ve volvu 2.4t slabejch 200koni a 11l/100km průměr. Ted sem hodne jezdil kolem komina a sviti tam 14...
    Takže tvoje spotřeba mi přijde opravdu dobrá.
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    TOMBRIDER: Masakr jako moc, nebo málo? :-)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BLULAJTA: teda, na šestiválec co produkuje nejakych 245 koni je ta spotreba masakr
    SPM
    SPM --- ---
    mne to zere stejne i pres zimu :) ale mozna to delaj ty uzsi zimaky... nebo jezdim delsi trasy, tak se to na tom tolik neprojevi.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    BLULAJTA: Chápu a verim ze super :)
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    MARIHAI: Jsem možná fanatik, ale H6 je prostě návyk a srdcovka...já chtěl nejdřív 2.5, projel se v tom...dobrý, ale když dobrý, tak za 3...ty 2 válce navíc a vyšší objem je pochopitelně znát na spotřebě, ale jízdní vlastnosti a spolehlivost tohle vyvažujou...já se svým Legacy najel za 2 roky cca 30tis. a nebyl s tím absolutně problém...olej v AT jsem teda měnil, pro jistotu...a koupil nový desky a zadní kotouče...jinak opět pro jistotu měním olej a filtry po 10ti tis...a tankuju do toho vyšší oktany, kvůli zasraný biosložce v 95 naturalu...kombinovaná spotřeba teď v zimě 11.2, pokud se hlídám...pokud ne, což je převažující stav kolem 13ti...v létě ovšem spotřeba klesne o litr a něco... :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Já mám Lego 2006 s 2.0 a automatem, jezdim jak prase za 10 až 12 LPG. Zkušenost je taková, že pokus chceš tak si v vždycky nejrychlejší, výkonu je dost pokud se nebojíš na to šlápnout.
    SPM
    SPM --- ---
    MARIHAI: Na tý starší H6 (ale IMHO ty novější na tom se spotřebou budou dost podobně) mám najeto zatím 7000km, celkový průměr něco lehce pod 10,5. Většinu tras mám do práce / z práce, což je asi 20km dálnice, pak ucpaná Praha a večer zpátky (s tím, že už to nebývá tak ucpané, takže po té jižní spojce jedu alespoň nějak relativně plynule). Okresek minimum a když už se na ně dostanu, tak na to většinou dost šlapu. Co se týče vývoje, tak IMHO nejvíc to zabíjí právě to ježdění po městě (a tam ten 4 válec bude nejspíš výrazněji úspornější). Obvykle když jsem jel nějakou delší trasu po dálnici, případně i rychleji ty okresky, tak jsem byl pod 10. A pak to teda taky zabíjí ježdění v terénu - po absolvování srazu SFC v Milovicích jsem byl přes 11 :-D Takže asi záleží... jestli tím chceš jezdit hlavně po velkém městě, tak H6 žere jak kyselina. Na dálnice a okresky to už moc rozdíl není... ale faktem je, že přes 10 prostě asi budeš :-)

    Co se týče převodovky, tak jako zase nějak extra mě to nepálí. Jako jo, kvalt navíc by to sneslo, výkonnově by to tomu autu asi dost pomohlo. Ale i tak mi přijde, že to jezdí velice slušně. Navíc, hlavně Outback, stejně není nějaký závodní speciál... Je to takový klidný pohodlný autíčko na ježdění. Na nějaké drcení okresek by to GTčko / WRX bylo určitě vhodnější :-) Ale nevím, jak se chová AT u 2.5ky, nikdy jsem v tom nejel, je možné, že tam je to daleko více cítit...
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SPM: koukám že průměr u H6 je 11/100, 2.0 a 2.5 - 9,5/100. Nevim .. nějak tu desítku beru jako drobnou psychologickou hranici :)

    Jinak jasný máš pravdu neni tam turbo. Překoukl jsem sem se na 2.0 GT. A přesně toho co píšeš s převodovkou bych se bál.
    SPM
    SPM --- ---
    MARIHAI: No, co se týče benzinových motorů v téhle generaci, tak všechny (2.0, 2.5, 3.0 H6) jsou atmosferické bez turba. Jestli se nepletu, tak u 2.0 a 2.5 tam byla nějaká obměna a zvedl se jim o kousek výkon, ale pořád atmosféra. Ohledně automatu říká se, že na to 2.5 a méně jsou slabé, ale nemůžu posoudit :-) Jinak by tam měl být 4 rychlostní automat s hydroměničem (H6 v téhle generaci měla 5 kvalt). Nevím jak moc se ty převodovky lišily mezi generacema / motorama, já mám H6 z minulé generace, kde je 4 kvalt, ale obecně ty převodovky se nijak zvlášť nesraly a fungovaly ok, poku se tomu pravidelně měnil olej. Druhá věc je, že by to obecně nějakou tu rychlost navíc sneslo. Třeba pod plynem, když se to točí do maxima, tak to při přeřazení srazí o 2000 otáček; takže obecně by to auto dokázalo asi jet ještě rychleji, kdyby se lépe drželo ve stanovených otáčkách. Nicméně to si u Subaru nevybereš, až ty novější modely měly CVT, který tenhle problém řeší :-) A jinak jenom takovej komentář ohledně H6 - ono to už o moc víc než 2.5 nežere :-) Ale jezdí to famózně.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SPM: jo jasně určitě benzín.. to mě ani nenapadlo řešit :) Legacy nebo Outback z let 2003-2009 - takže v době Legacy 4G.
    SPM
    SPM --- ---
    MARIHAI: 4G Legacy nebo Outback? Oni jsou proti sobě posunuté, Outback se začal vyrábět až s druhou generací Legacy... Jinak 2.0 se třeba do Outbacku vůbec nedávala (krom nafty, kterou určitě nechceš).
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    Nedokážu vyfiltrovat nějakej podobnej příspěvěk ačkoliv se to určitě řešilo už, tak se omlouvám, ale budu rád když mě nasměrujete.
    Chtěl bych nějakej základní brief k Legacy/Outback 4gen? Moje představa je taková že by se mi víc líbila 2.5 protože je bez turba, ale je to možná jen omyl nebo předsudek? Co ty 2.0? H6 už je moc, to vim že jde mimo mě. Zároveň tam mám ještě otazník kolem převodovky, prej na tý 4G ještě nejsou automaty uplně dobrý, možná se taky pletu. Je ještě něco co musí člověk brát v potaz? Nějaká součást výbavy o kterou by člověk neměl přijít .. atd :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam