• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    SPM
    SPM --- ---
    Tak jsem dneska sebral odvahu a okoupal to ve sněhu :-) Nicméně je to potfora, pole zapadané sněhem a ono to v tom jede jak po kolejích kam chci :-) Až při větším rejdu a dost přidaném plynu se to začne hrnout bokem (tady má AT asi nějakou výhodu, že při prudším přidání to vypadá, že otáčky jdou ochotnějš nahoru díky prokluzu. U MT by při tomhle člověk asi spálil spojku). Jiná kategorie je led, tam stačí plynu trochu a zadek lítá ze strany na stranu :-) Ale pořád se to sune tam, kam se namíří předek, takže super.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PETJU: Před pár lety se něco podobnýho stalo na IPáku, akorát s kamónem ;)
    PETJU
    PETJU --- ---
    Nampa man in Subaru WRX pulls stuck Nampa officers out of snow | Idaho Statesman
    http://www.idahostatesman.com/news/local/community/canyon-county/article125754444.html
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    CROSS: Subaru máme pořád (Lego II MY 1995), ale koupili jsme barák na venkově a na každodenní dojíždění jsem si koupil Micru K11 1.0i 40kW MY1997. Subo si zabrala manželka. :-)
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: možná jsem to někde přehlídnul, proč jsi přesedlal ze suba do micry?
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: Tak já se třeba přiznám: nenarostly mi ještě dost koule na to, abych si to dovolil na silnici poslat bokem. A VDC jsem vypnul akorát na offroad trati :-)

    Naproti tomu oceňuju, že to jelo tam kam jsem chtěl, ikdyž jsem na tý zavátý dálnici přejížděl z pruhu do pruhu, kde mezi byla vždycky hromada nasněženejch a rozbředlejch sraček.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    4PTO: Tak zas, proč nemít kecy, když mě na sněhu(!) zdržuje Subaru, zatímco já si to dávám v Micře. :)
    Jako jasný, že to byla asi nějaká paní jedoucí ze školy s dětma a zatáčky smykem si neužívá jako já (když jedu taky s dětma).
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    4PTO: Prave, treba mel led v kole a hazelo mu to rizenim.
    4PTO
    4PTO --- ---
    IKSIK: Hele to jsou zas kecy ;) nikdy nevíš proč kdo jede pomalu ;)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    To mám tak rád, tydlety vopatrný.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: Tady nebylo jak spadnout do příkopu. S naším Subem bych si to právě dával. Že nemám výjimku z fyzikálních zákonů neznamená, že mám jezdit jako posera.
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: Nj a až ho uvidíš v příkopu, tak budeš psát něco o tom, že si každej debil, co si koupí 4x4, myslí, že si koupil i výjimku na fyzikální zákony, co? :-)

    Doufám teda, že jsem to aspoň nebyl já, ale micra mě včera snad nikde nepředjela :-D
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Včera jsem na těch závějích se svou Microu předjížděl do kopce Subaru Legacy. Proč si to jako ti lidi kupujou, když to nevyužijou???
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: Však na dlouhé rovince si klidně bublej 2 - 2,5 rpm, to ničemu nevadí... Když začne úsek být techničtější, drž to prostě ve větších otáčkách (klidně 4 - 5k rpm+), před zatáčkou si auto chystej, klidně na brzdách, **pokud s nima umíš citlivě zacházat**, do té zatáčky vjeď raději pomaleji a na výjezdu to klidně zašlápni, čtyřkolka Tě krásně vytáhne.

    Pokud dostaneš na vjezdu do zatáčky nedotáčivý smyk, v zásadě to můžeš buď "vykvedlat" velmi rychlým, plynulým opakovaným utahováním a povolováním rejdu, pokud je nedotáčivost mírná, v menší rychlosti lze dokonce naopak zarejdovat naopak poněkud přehnaně dovnitř a jít na plyn, ale pouze pokud máš ještě dostatek místa, přechod do přetáčivosti bude legu s dlouhým rozvorem možná chvíli trvat...

    V neposlední řadě lze nouzově použít i ruční brzdu (zatáhnout intenzivně, klidně na max. ale jen na kratičkou dobu, v případě nutnosti i dvakrát) a pak z toho plynem ven...

    Co se ABS týče, tak na Spec.B mě v zimě sralo natolik, že jsem ho dost často prostě odpojoval, teďka na Impreze žádné ABS ani není a je to pecka. Prostě přemýšlím víc dopředu, před každou zatáčkou si dostatečně dopředu oťukám míru adheze a následně tomu pak přizpůsobuju bod, kde zahajuji "threshold braking", tedy si přes zpětnou vazbu v pedálu hlídám, abych byl neustále těsně před momentem zablokování kol, přičemž pokud se mi jedno, nebo více kol zablokuje, jen jemně povolím, dokud se neodblokuje/neodblokují a pak zase pokračuju v brždění na hranici adheze. Na Impreze nemám srovnání, ale ve Spec.B jsem byl schopen bez ABS brzdit mnohem, mnohem efektivněji, než s ním. Vždycky, když jsem si myslel, že mám ještě rezervu, seplo se... Prostě se to na můj vkus spínalo poněkud brzo....
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    SPM: Je to klidně možný. U nás od včera -10, dneska -15, cestou až -18, na autě nalepený sračky z těch předchozích dnů. Dneska se má ale brutálně oteplit až +2,tak to pojedu opláchnout do myčky.
    SPM
    SPM --- ---
    EXCITE: buď to zamrzlo (ikdyž jsem to dělal asi hoďku po jízdě, takže v tom motorovym prostoru ještě vysloveně zima nebyla) nebo to přirezlo těma sračkama na silnicích - jak se teď brutálně všude solí, tak ty sračky lítaj do všeho a on ten zámek je hned za maskou... Ráno tomu pomohlo WDčko, prostříkal jsem to a povedlo se mi to zamknout :-) Tak snad to dá chvíli pokoj, než bude nějak rozumně na detailní čištění a promazávání :-)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    SPM: ti to zamrzlo, ne?
    SPM
    SPM --- ---
    Hmm, tak jsem zase asi na nějakou dobu dojezdil :-/ Šel jsem dolít olej a nějak se mi rozmrdal ten mechanismus na kapotě - prostě mi nejde zavřít. Ten pojistný zámek drží, ale nedovře se to. Lanko tam je, tahá se za něj, pružinka taky... jak to má fungovat netuším. A venku počasí jako stvořené na to rozebírat zámek a bádat nad tím :-D
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IKSIK: třeba tady https://www.google.cz/...h%3D100%26yaw%3D225.36203%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=cs sem se vnejsi krajnice krasne chytil (je tam novej asfalt a ta zatacka byla komplet pod ledem, a byl to prvni led co sem na ty ceste potkal)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    AXTHEB: Je ta zatáčka na Street view? Si nedovedu představit, jak se chytáš vnější škarpy. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam