• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: Tady nebylo jak spadnout do příkopu. S naším Subem bych si to právě dával. Že nemám výjimku z fyzikálních zákonů neznamená, že mám jezdit jako posera.
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: Nj a až ho uvidíš v příkopu, tak budeš psát něco o tom, že si každej debil, co si koupí 4x4, myslí, že si koupil i výjimku na fyzikální zákony, co? :-)

    Doufám teda, že jsem to aspoň nebyl já, ale micra mě včera snad nikde nepředjela :-D
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Včera jsem na těch závějích se svou Microu předjížděl do kopce Subaru Legacy. Proč si to jako ti lidi kupujou, když to nevyužijou???
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: Však na dlouhé rovince si klidně bublej 2 - 2,5 rpm, to ničemu nevadí... Když začne úsek být techničtější, drž to prostě ve větších otáčkách (klidně 4 - 5k rpm+), před zatáčkou si auto chystej, klidně na brzdách, **pokud s nima umíš citlivě zacházat**, do té zatáčky vjeď raději pomaleji a na výjezdu to klidně zašlápni, čtyřkolka Tě krásně vytáhne.

    Pokud dostaneš na vjezdu do zatáčky nedotáčivý smyk, v zásadě to můžeš buď "vykvedlat" velmi rychlým, plynulým opakovaným utahováním a povolováním rejdu, pokud je nedotáčivost mírná, v menší rychlosti lze dokonce naopak zarejdovat naopak poněkud přehnaně dovnitř a jít na plyn, ale pouze pokud máš ještě dostatek místa, přechod do přetáčivosti bude legu s dlouhým rozvorem možná chvíli trvat...

    V neposlední řadě lze nouzově použít i ruční brzdu (zatáhnout intenzivně, klidně na max. ale jen na kratičkou dobu, v případě nutnosti i dvakrát) a pak z toho plynem ven...

    Co se ABS týče, tak na Spec.B mě v zimě sralo natolik, že jsem ho dost často prostě odpojoval, teďka na Impreze žádné ABS ani není a je to pecka. Prostě přemýšlím víc dopředu, před každou zatáčkou si dostatečně dopředu oťukám míru adheze a následně tomu pak přizpůsobuju bod, kde zahajuji "threshold braking", tedy si přes zpětnou vazbu v pedálu hlídám, abych byl neustále těsně před momentem zablokování kol, přičemž pokud se mi jedno, nebo více kol zablokuje, jen jemně povolím, dokud se neodblokuje/neodblokují a pak zase pokračuju v brždění na hranici adheze. Na Impreze nemám srovnání, ale ve Spec.B jsem byl schopen bez ABS brzdit mnohem, mnohem efektivněji, než s ním. Vždycky, když jsem si myslel, že mám ještě rezervu, seplo se... Prostě se to na můj vkus spínalo poněkud brzo....
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    SPM: Je to klidně možný. U nás od včera -10, dneska -15, cestou až -18, na autě nalepený sračky z těch předchozích dnů. Dneska se má ale brutálně oteplit až +2,tak to pojedu opláchnout do myčky.
    SPM
    SPM --- ---
    EXCITE: buď to zamrzlo (ikdyž jsem to dělal asi hoďku po jízdě, takže v tom motorovym prostoru ještě vysloveně zima nebyla) nebo to přirezlo těma sračkama na silnicích - jak se teď brutálně všude solí, tak ty sračky lítaj do všeho a on ten zámek je hned za maskou... Ráno tomu pomohlo WDčko, prostříkal jsem to a povedlo se mi to zamknout :-) Tak snad to dá chvíli pokoj, než bude nějak rozumně na detailní čištění a promazávání :-)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    SPM: ti to zamrzlo, ne?
    SPM
    SPM --- ---
    Hmm, tak jsem zase asi na nějakou dobu dojezdil :-/ Šel jsem dolít olej a nějak se mi rozmrdal ten mechanismus na kapotě - prostě mi nejde zavřít. Ten pojistný zámek drží, ale nedovře se to. Lanko tam je, tahá se za něj, pružinka taky... jak to má fungovat netuším. A venku počasí jako stvořené na to rozebírat zámek a bádat nad tím :-D
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IKSIK: třeba tady https://www.google.cz/...h%3D100%26yaw%3D225.36203%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=cs sem se vnejsi krajnice krasne chytil (je tam novej asfalt a ta zatacka byla komplet pod ledem, a byl to prvni led co sem na ty ceste potkal)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    AXTHEB: Je ta zatáčka na Street view? Si nedovedu představit, jak se chytáš vnější škarpy. :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IKSIK: myslím směrem kam pokračuje asfalt. Neumím si úplně představit, jak se subem překompenzovat smyk až takovým způsobem, aspoň ne v rychlostech co se tyhle věci stávají mně (60 tam co je rozumný jet 40)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    AXTHEB: Jako ke škarpě na vnitřní straně zatáčky? To asi jo, když máš ještě šanci se k ní dohrabat.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IKSIK: pomůže. Pokud vlítneš v zatáčce na led, tak máš slušnou šanci auto otočit bokem ke škarpě, takže se chytneš na krajnici a vyrazíš správným směrem. Been there, done that, changed the underwear.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    NIXIMOR: Podle toho, kam je ta zatáčka. :)))
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    IKSIK: pokud se ritim do te vlevo, tak by mohla :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    NIXIMOR: Hlavně nešlápnout na brzdu. To stačí, ne? Když se řítíš v zatáčce do škarpy, tak ti ta čtyřkolka už moc nepomůže. :-)
    SPM
    SPM --- ---
    NIXIMOR: Koupit H6 :-D

    NIXIMOR: Neříkalo se to jenom v souvislosti s bržděním na suchém asfaltu? Tam to možná pořád bez ABS bude brzdit líp - za cenu toho, že na tom asfaltu necháš vzorek a to auto je během toho neovladatelné.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    NIXIMOR: Většina těchdle keců o ABS zastydla v době prvního uvedení ABS. Teoreticky jo, prakticky nikdy neodhadneš kde ta hranice sepnutí ABS je, takže brzdíš míň než je možné, zatímco to ABS to umí změřit docela dobře.
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    A jeste jeden dotaz - brzdeni s ABS/bez. Nedavno jsem cetl pekny clanecek na autoforu, ze brzdeni se seslapnutym pedalem na max pri plnym ABS prodluzuje brzdnou drahu a nejefektivnejsi je brzdit tak, aby ABS tesne neseplo. Zkousel jsem si to zmerit, a brzdna draha bez ABS byla temer dvojnasobna nez s nohou na podlaze a plnym ABS. Zkouseli jste to taky nekdo a mate pripadne jine zkusenosti?
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    Byl jsem si ted trochu zajezdit na parkovisti a jsem se sebou velice nespokojeny... Teorii znam, vim ze mam prislapnout plyn a nesahat na brzdu, ale protoze jsem zvyklej jezdit v nizsich otackach (tak do 3500), tak nez se ta atmosfera roztoci aby dokazala pretlacit smyk, uz bych byl ve skarpe... (Lego 2.0R)
    Dokazete mi nekdo poradit co mam delat jinak? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam