• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    NIXIMOR: Rodiče mají XV 2.0i CVT, takže to mám projeté. Jízdně super, za mě i CVT je velmi příjemná, jediná výtka je, že při plné akceleraci trochu hučí. Jinak pro běžnou jízdu ideální převodovka, v životě necukne, upravuje otáčky plynule dle potřeby, za mě rozhodně lepší, než DSG. Spotřeba ok, jezdí to hlavně po městě a drží se do 9 litrů. Interiér je dost spartánský, kufr opravdu miniaturní, ale místa pro posádku dostatek.

    NIXIMOR: Ono to je symetrické AWD - to slovo "symetrické" neznamená, že to má mezi nápravami diferenciál a ne spojku, ale to, že ten systém je symetrický podle podélné osy vozu. Viz.:



    Jinak tu spojku mají všechna Subaru s automatem, diferenciál je tam jen s manuálem. Dneska jsou ty elektronické systémy už tak daleko, že v podstatě klasický diferenciál se stává limitem. Už i Audi quattro přechází na řešení s mezinápravovou spojkou.


    SPM: No ono to při plné akceleraci je "takový divný". Šlápneš na plyn, otáčky vylítnou někam k 4.500 a auto začne zrychlovat, přičemž současně s tím lezou nahoru i otáčky, ale pomaleji, než jak auto zrychluje. Nakonec otáčky dolezou někam k maximu výkonu kolem 6.000 a tam zůstanou, převodovka začne hučet a zrychluje se už jen změnou převodu. Pocitově to není takové to zatlačení do sedačky, ale při pohledu na tachometr to zrychlení je naopak překvapivě dobré.

    Třeba v aktuálním Outbacku v Evropě už od toho upustili a při zadupnutí plynu tam CVTčko začne házet virtuální kvalty, jako by se nechumelilo. Rozdíl oproti klasickému automatu je pak skoro nepostřehnutelný.

    Někde jsem ale viděl srovnání zrychlení Levorga v režimu "typického CVT" vs v režimu virtuálních kvaltů a s těmi virtuálními kvalty to zrychluje pomaleji.
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    SPM: cetl jsem ze ta 4x4 u XV ma bliz spis k Haldexu nez ke klasickymu symetrickymu AWD, ale co se da delat, pokrok nezastavis a kdyz jsem videl nejaky videa prujezdnosti XV terenem, tak to zda se funguje velice dobre.
    SPM
    SPM --- ---
    Podle mě jedinej argument proti CVT, co zaznívá, je, že to má zvuk vysavače. Prostě to nedělá vruuuum při sešlápnutí plynu, protože to drží stejný otáčky. Naopak pro ždímání výkonu / akceleraci by to mělo být lepší, než klasická převodovka co řadí stupně.

    Trochu smutnější věc je, že VTD se u Subaru už moc nevidí a u XV snad nebylo vůbec... takže co se týče koncepce 4x4 pohonu, tak ten manuál u XV na tom bude líp...
    CROSS
    CROSS --- ---
    NIXIMOR: mám v autě jiný CVT než montuje Subaru, takže je to jen obecný komentář, ale nemůžu proti tomu říct křivýho slova — neni to na závodění, ale to neni ani moje auto, ani XV.

    Jinak bych řekl — chce to vyzkoušet, ale já si na to zvyknul snad už při testovací jízdě. :-]
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    Mate nekdo XV? :) Sem se v nem v USA nejak shlidnul a rikam si ze je mozna cas vymelit Legacy dokud ma jeste nejakou cenu...
    A co zkusenosti s CVT? Vim ze nekdo tu na nej dost nadaval, ale manual uz asi fakt nechci...
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    4PTO: Krasa, na to jak se mi obvykle 3gen lega nelibi, toto je super!
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    Muj servisak mi kdysi nabizelo lego gt 30.. v topovim stavu s volantem nalevo..
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    4PTO: Moc pekna kara! Nejsem zavistivej clovek, ale todle zavidim :)..
    4PTO
    4PTO --- ---
    a přefotil jsem, na fotkáh vypadá ještě líp než na živo :D




    4PTO
    4PTO --- ---
    4PTO: ajo, nevsim jsem si toho vykrojeni na ovladani navigace tak to nic...
    4PTO
    4PTO --- ---
    LEHUOK: tys věděl že tam jsou v e*tune verzich tyhle interiery? nebo to je jen vymontovana ta japonska navigace vlastne asi
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Malej Subarista


    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Když tohle čtu, tak mne napadlo, jestli jde a jestli někdo zkoušel kitovat atmosferické Ej20 nějakým takovým setem?
    Tomei Single Scroll Turbo Kit M7960 Fits EJ20 EJ25 EJ205 EJ257 EJ255 STi WRX | eBay
    http://www.ebay.ca/...257-EJ255-STi-WRX-/272117169108?hash=item3f5b727bd4:g:AFAAAOSwXshWqJ1a&vxp=mtr
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    J3RRYNA: Na co dvou a pulu, ty oturbeny ej20 jsem v mnoha ohledech lepsi :)
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    4PTO: Paráda, koupil jsem taky za 37, ale SFko... zatím drží, tak kdyby umřelo, tak dám vědět, že Ti lego vydrželo déle :D P.S.: Doufám, že to máš aspoň dvouapůlu :P :D
    EXCITE: L = Legacy, F = Forester, I = Impreza - starší JDM znáčky na grilu... bylo jich více iterací...
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    ja uz nejakou chvili slintam na timdle:




    Auta : SUBARU Legacy kombi GT-B Etune AT MY2001 - AWD Subaru Praha
    http://www.awd.cz/autobazar/autobazar/subaru-legacy-kombi-gtb-etune-at-my2001-detail

    hrozne si mi libej tydle lega :)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    4PTO: co to je na ty masce za znak?
    6746
    6746 --- ---
    4PTO: Pecka, hodne krasny auto...
    A takovyhle kola nutne potrebuju na Baju...
    SPM
    SPM --- ---
    4PTO: zajímavý, to moje má jenom blokace vyšších stupňů... nicméně on to tam není problém tak držet jako že při těch 4 rychlostech ty otáčky při přeřazení moc lítaj :-) Ale jak řikáš, je to splašená postel na výlet, ne závoďák (já mám navíc outbacka). Co se týče posilovače řízení, tak si hlavně nikdy nesedej do ničeho od koncernu; to bys teprv viděl, jak se zabiješ na dálnici, když ti sedne moucha na volant ;-)
    4PTO
    4PTO --- ---
    horší fotku nemám :D .. jo a rád bych podtoknul že to nejlepší na tom je že mě stálo 38 tisic s plnou nadrzi, novou technickou a jistym druhem silnicni dane co se tu plati na dalsiho pul roku :D musim rict ze pokud je to auto tak ok jak se tvari tak je to i na mistni pomery prevelice dobrej deal :))
    jinak 205 tisic najeto, pumpa a rozvody hotovy pri 200. vsechny naplne (1500km zpet), nastrik spodku, novy tazny, klima po repasi vcetne remenu, 4novy pneu na nejhezcich kolech..
    blbne ukazatel paliva (na random sjede dolu a pak vyjede zas zpatky) a nefunguje sklapeni zrcatek. jo a zadni okno nejde stahnout od ridice..interier pekej celkove moc pekny auto..mechanicky se jevi nadstandartne, uvidime jeslti se vysere nebo bude drzet...
    4PTO
    4PTO --- ---
    LEHUOK: co je na tom zvlastniho? proste co ma tacho 180 je sedej jpn import, co ne..je vyrobeny pro neJPN zem ne?

    SPM: jen k tomu AT, nevim jestli víš, ale je tam tiptronic s razenim na volantu, takze v otackach se to drzet da jestli myslis tohle....a o kolik to podrazuje pri podrazeni z plnejch se podivam ale myslim ze k tem 4..

    ...ale i tak... pro me je to proste splasena postel (na vylety) nez nejaky solidni sportovni svezeni (coz jsem od toho ani necekal..) ten posilovac rizeni me vyslovene jebe.. zlata reza tam jsem se nebal ze sedne na volant mucha a ono to zatoci :D ne, uvidime, vsak to mam den a 600km.. jo a a prvni nadrz 9,3L/100km :Dmusel jsem se celou cestu domu tahnout za nasim duhym autem :))) ale jde to! lol


    LEHUOK: si to přijeď zkusit sám, ja na sebe nemuzu upozornovat O:-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: jj je to zvlastni, pritom NZ New kusy co tu jsou (4gen alespon) maji tachac do 260kmh. S tema japoncema je obcas trabl protoze
    a) kilometry mohou byt falsovane (at si rikaji buhvico o certifikacich)
    b) neni servisni historie
    c) pasmo FM pro radio je posunute takze je potreba band expander
    d) tachace do 180ti a omezovac
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam