• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    IKSIK: jasne ze tam nedam rozvody z oktafky :D
    EXCITE: jj presne jak rikas... je mi jasny, ze nej by byly origo... ale zajimalo by me, jestli ma nekdo zkusenosti s nejakou alternativou... :)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    IKSIK: Asi myslí výrobce SKF, Contitech apod :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    KODEXX: Co to je za otázku? Dej tam ty, co patřej na tvůj motor.
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    zdravim.. prosim, delal tady nekdo rozvody na forestrovi SGII? jestli jo, jaky rozvody tam dal? diky
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: nevim jak je to u subaru, ale u starsich aut je to blikani resene tepelnym prerusovacem. je to nejaka primitivni vec, kde to funguje zhruba tak, ze se tam cast pruchodu proudem, kdyz to sviti, ohreje, az to ten obvod rozpoji. pak to chladne, az se to zase spoji. kdyz ti praskne zarovka, tak pres to tece mensi proud a ty intervaly se zmensi. a teda asi podobne se to bude chovat s LED, ktere celkove zerou min.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    Shrnuti moji sobotni operace "ass-lift".

    Background: Design pred a post faceliftovych 4gen je horke tema na forech nadsencu, me osobne se vice libi facelift, ale uznavam ze starsi maji cistsi linie. Jelikoz jsem poridil starsi, rozhodl jsem se odstranit pro me nejvetsi vadu na krase - zadni lampy s oranzovym sklem blinkru.

    Facelift lampy jsem poridil na eBay od jdm-exports za cca 5400kc i s postovnym na NZ. Doufam ze puvodni lampy za neco malo prodam, takze to mozna ve vysledku vyjde levneji.

    Postup:
    - demontaz puvodnich lamp
    - predratovat jimku zarovky blinkru (jimka ma jine "cvoky", cili ponechat stavajici nelze - blinkr se u starych a novych lisi tim, ze stare maji cirou zarovku a nove oranzovou, jelikoz kryt svetla neni zabarveny)
    - zarovka brzdy / svetel i s jimkou pasuji mezi starou a novou lampou bez problemu
    - usazeni zarovek do nove lampy
    - montaz nove lampy

    Nejvetsi srani bylo u praveho svetla, kde nejaky vocas nadratoval vedeni zasuvky tazneho tak idiotsky, ze mi to kamarad elektrikar pomohl predratovat (cca 2 hodky). Nebyt toho, cela operace byla hotova za pul hodiny.

    Do budoucna mam v planu poridit LED zarovky pro blinkry, predni dalkovky, predni mlhovky, predni obrysovky, a zadni blinkr i svetla. Da to autu svezi modernejsi vzhled. Pokud se nekomu chce do toho sameho, nutno podotknout ze na vymenu zadnich blinkru je potreba prehodit i standartni relecka, nebod po prehozeni zarovky blinkr blika zrychlene (imho detekze praskle zarovky za normalnich okolnosti).

    Howgh

    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Nemame tu snih v zime a posoleny silnice. Na druhou stranu je zde konstatne mnohem vyssi vlhkost a da se tu s autem prasit na plazi, kdy se ti nejaka ta sul na podvozek dostane, zalezi jak bylo auto skladovane, kdo s tim co delal apod.. Sef mi rikal ze cerna barva je taky vyhoda - i v zime pres den na slunku to rychleji schne v ruznych skulinach karoserie, diky vyssi teplote.
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: Jestli tě to uklidní, tak podle mě úplně největší problém na tom mym BE/BH Outbacku je koroze a s tou na NZ snad až takový problém nemáte :-D Co se týče zbytku auta, tak s nějakou ne vždy úplně nejlevnější údržbou to jinak šlape jako hodinky.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Treba na zelandu Legacy jako sedan porad jsou, ale je to jak rikas.. Outback je kombik od Legacy, Legacy jako takove je pouze sedan. Mam pocit ze posledni Lega GT s manualem byla kolem 2012, a vypadala odporne. Takze pokud nekdy prijde upgrade pro me, tak leda nejaka zachovala pozdni 4gen 2009 legacy s 6MT. Mezi novejsimi Subaru zkratka neni zadna nahrada pro rychly kombik s manualem - outback a levorg jsou jen s CVT, WRX je zase zbytecne napadne. Takze doufam ze moje lego bude slouzit co nejdyl to pujde :)
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: mně by ke štěstí úplně pořád stačila H6 s 3 diferákama... bohužel asi nereálný, H6 v Evropě vůbec a 3 diferáky mizej taknějak celosvětově...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Ještě aby se dělalo v kabrioletu a asi bych znal svůj automobilový ráj.
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: XV je v podstatě Impreza na vyšším podvozku. Bylo to uvedeno jako nový model, akorát v Evropě se objevilo XV a zmizela Impreza, která se ale jinak do jiných částí světa prodávala dál. Teď prý ta nová by snad zase v Evropě být měla... Outback se dělá pořád, ale v Evropě zmizelo Legacy (a nejsem si jist, jestli ve světě nezůstalo už jenom jako sedan).
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: To srovnani huste :)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Jako je fakt ze to vypada docela dobre, a SUV se me osobne prici. To je nejaky nastupce outbacka btw?
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: no, ono XV zase není úplně moc SUV... je to poměrně placatý auto na vysokém podvozku. Tím se to i dost blbě porovnává s konkurencí, protože taková auta moc nejsou... dneska frčí SUV, aby to byla velká krabice, že je to pak FWD mrdka co zapadne v první louži už většinu lidí nezajímá. Naproti tomu osobák s teréníma schopnostma dneska moc v módě není :-)

    Jinak ale nějaké porovnání se před časem objevilo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=qnND_lDNwUQ (za Subaru je tam teda Forester). A tady mi i přijde, že u té konkurence je AWD akorát něco, aby si to odškrtli v katalogu, protože aby to projelo louží jenom když se pořádně rozjedu, tak to taky zvládnu s předohrabem :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    NIXIMOR: Chybi mi tam srovnani s konkurenci. Jako wow efekt dobry, ale nezmanena to ze ostatni vyrobci nedovedou to same, bez nutnosti symmetrical awd a boxer motoru (ktery mi u SUV prijde jako naprosta zbytecnost, teziste je stejnak relativne vysoko).
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    Tak jsem dneska zas trochu slintal... Kdyz uz jsou i evropsky videa, tak se to snad zacne uz brzo prodavat...
    Terenni schopnosti XV jsou fakt k neuvereni.
    SUBARU XV bezceļa apstākļos
    https://www.youtube.com/watch?v=tGDzxax_SfA
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: já mám 4EAT... a občas by to kvalt navíc chtělo teda no :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Jo, ja 5EAT mel a bylo to docela OK.. dokud se mi nepodelal.
    No s tim BMW bych se vsadil ze tam urcite mel letaky sjety, to ti zapadne jakykoli auto :)
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: V Praze to přecejenom občas napadne :-) Pamatuju si na Spořilově, když napadlo pár cm sněhu, jak se marně snažili dostat BMW z garáže u RD :-) Já bych tam D z N taky nedával, ostatně proto jsem to taky nikdy neudělal :-) Jenom jako že u automatu s HDM je ten standardní rozjezd přece jenom plynulejší, než když se necitlivě hamtá se spojkou. Ale pořád se to rozjíždí fest rychle, když se ten plyn prudce přimáčkne.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: No me tedle problem s RWD vcelku odpada, protoze Severni Ostrov NZ snih nezna, vyjma par vyssich mist.. Nicmene ono to neni tak hrozne, tatik mel dve Omegy (Opel), a bydleli jsme v Jablonci na kopci a dalo se to. Zaklad jsou dobre pneumatiky, a kdyz bylo nejhur hodili jsme pytel cementu do kufru :D Zas je to ale pak mnohem vetsi prca na drifty (dokud nezapadnes). BTW k RWD na snehu: https://www.youtube.com/watch?v=JKBdOE2z4O4

    Dalsi vec je hmotnost auta, samozrejme nejaky dvoutunovy mercedes s RWD ma problem uz jen proto ze je tezky, ale to bude mit problem i tezka predokola (byt to bude o neco lepsi). Myslim ze duvod ze vetsina aut je FWD je spis konstrukcni a prakticky, plus mozna to ze idiotovi je lepsi dat do ruky nedotacive (FWD) nez pretacive (RWD) auto.. Kdyz uz do propasti, tak popredu :))

    K tomu automatu a z N na D, to bych urcite nedelal, podle meho je to mnohem horsi nez pustit spojku, automaty na toto nejsou delany.. Tedle typek dobre vysvetluje proc: https://www.youtube.com/watch?v=6zzEtxJkC7Y
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: Jo, to tak nějak je... Mně zase RWD úplně neberou, protože je mám pořád před očima, jak nejsou schopný popojet po silnici s kouskem prašanu, kde i ta předokolka jede normálně :-) a AWD je monstrum úplně. Mně se tu H6ku vyjma ledu, hodně uježděného sněhu nebo hodně velké vrstvy bahna nepovedlo rozhrabat nikdy. Pravda, je to automat, co to trochu brzdí, nezkoušel jsem dělat prasárny jako na N to vytočit a cvaknout tam D, ale prostě za normálních okolností jako mokrá silnice, břečka, kostky, štěrk, se to rozjede jako kráva bez toho, aby si to vůbec hráblo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam