• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: mně by ke štěstí úplně pořád stačila H6 s 3 diferákama... bohužel asi nereálný, H6 v Evropě vůbec a 3 diferáky mizej taknějak celosvětově...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Ještě aby se dělalo v kabrioletu a asi bych znal svůj automobilový ráj.
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: XV je v podstatě Impreza na vyšším podvozku. Bylo to uvedeno jako nový model, akorát v Evropě se objevilo XV a zmizela Impreza, která se ale jinak do jiných částí světa prodávala dál. Teď prý ta nová by snad zase v Evropě být měla... Outback se dělá pořád, ale v Evropě zmizelo Legacy (a nejsem si jist, jestli ve světě nezůstalo už jenom jako sedan).
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: To srovnani huste :)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Jako je fakt ze to vypada docela dobre, a SUV se me osobne prici. To je nejaky nastupce outbacka btw?
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: no, ono XV zase není úplně moc SUV... je to poměrně placatý auto na vysokém podvozku. Tím se to i dost blbě porovnává s konkurencí, protože taková auta moc nejsou... dneska frčí SUV, aby to byla velká krabice, že je to pak FWD mrdka co zapadne v první louži už většinu lidí nezajímá. Naproti tomu osobák s teréníma schopnostma dneska moc v módě není :-)

    Jinak ale nějaké porovnání se před časem objevilo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=qnND_lDNwUQ (za Subaru je tam teda Forester). A tady mi i přijde, že u té konkurence je AWD akorát něco, aby si to odškrtli v katalogu, protože aby to projelo louží jenom když se pořádně rozjedu, tak to taky zvládnu s předohrabem :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    NIXIMOR: Chybi mi tam srovnani s konkurenci. Jako wow efekt dobry, ale nezmanena to ze ostatni vyrobci nedovedou to same, bez nutnosti symmetrical awd a boxer motoru (ktery mi u SUV prijde jako naprosta zbytecnost, teziste je stejnak relativne vysoko).
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    Tak jsem dneska zas trochu slintal... Kdyz uz jsou i evropsky videa, tak se to snad zacne uz brzo prodavat...
    Terenni schopnosti XV jsou fakt k neuvereni.
    SUBARU XV bezceļa apstākļos
    https://www.youtube.com/watch?v=tGDzxax_SfA
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: já mám 4EAT... a občas by to kvalt navíc chtělo teda no :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Jo, ja 5EAT mel a bylo to docela OK.. dokud se mi nepodelal.
    No s tim BMW bych se vsadil ze tam urcite mel letaky sjety, to ti zapadne jakykoli auto :)
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: V Praze to přecejenom občas napadne :-) Pamatuju si na Spořilově, když napadlo pár cm sněhu, jak se marně snažili dostat BMW z garáže u RD :-) Já bych tam D z N taky nedával, ostatně proto jsem to taky nikdy neudělal :-) Jenom jako že u automatu s HDM je ten standardní rozjezd přece jenom plynulejší, než když se necitlivě hamtá se spojkou. Ale pořád se to rozjíždí fest rychle, když se ten plyn prudce přimáčkne.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: No me tedle problem s RWD vcelku odpada, protoze Severni Ostrov NZ snih nezna, vyjma par vyssich mist.. Nicmene ono to neni tak hrozne, tatik mel dve Omegy (Opel), a bydleli jsme v Jablonci na kopci a dalo se to. Zaklad jsou dobre pneumatiky, a kdyz bylo nejhur hodili jsme pytel cementu do kufru :D Zas je to ale pak mnohem vetsi prca na drifty (dokud nezapadnes). BTW k RWD na snehu: https://www.youtube.com/watch?v=JKBdOE2z4O4

    Dalsi vec je hmotnost auta, samozrejme nejaky dvoutunovy mercedes s RWD ma problem uz jen proto ze je tezky, ale to bude mit problem i tezka predokola (byt to bude o neco lepsi). Myslim ze duvod ze vetsina aut je FWD je spis konstrukcni a prakticky, plus mozna to ze idiotovi je lepsi dat do ruky nedotacive (FWD) nez pretacive (RWD) auto.. Kdyz uz do propasti, tak popredu :))

    K tomu automatu a z N na D, to bych urcite nedelal, podle meho je to mnohem horsi nez pustit spojku, automaty na toto nejsou delany.. Tedle typek dobre vysvetluje proc: https://www.youtube.com/watch?v=6zzEtxJkC7Y
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: Jo, to tak nějak je... Mně zase RWD úplně neberou, protože je mám pořád před očima, jak nejsou schopný popojet po silnici s kouskem prašanu, kde i ta předokolka jede normálně :-) a AWD je monstrum úplně. Mně se tu H6ku vyjma ledu, hodně uježděného sněhu nebo hodně velké vrstvy bahna nepovedlo rozhrabat nikdy. Pravda, je to automat, co to trochu brzdí, nezkoušel jsem dělat prasárny jako na N to vytočit a cvaknout tam D, ale prostě za normálních okolností jako mokrá silnice, břečka, kostky, štěrk, se to rozjede jako kráva bez toho, aby si to vůbec hráblo.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Pravdu dis, ja bych rekl ze to poradi jak moc rozjezd dokaze skurvit prevodovku a spojku je vzestupne: FWD, RWD a AWD.

    FWD ma pri rozjezdu nejmensi odpor, malo odporu v hnacim ustroji a grip predinch gum je pri rozjezdu maly, neb teziste jde dozadu. Toto je jeden z duvodu proc nechci FWD auto (a palkuju tim lidi co mi rikaj ze sem si misto lega mel koupit Golf GTI nebo neco podobneho). I kdyz tam narvou pokrocile LSD a velke gumy, nad 250-300 koni je to nesmysl. Uz jen to ze u Focusu RS si to rozmysleli a do novejsich davaji AWD potvrzuje ze predohraby jsou na prd. :)

    RWD ma imho vic odporu v hnacim ustroji (hridel, diferak, ...), nicmene u solidniho auta jsou vzadu sirsi gumy a ma to lepsi grip pri rozjezdu (ad teziste)

    AWD je samozrejme uplne nekde jinde, a slysel jsem o pripadech kdy nekdo zkusil dat plny otacky a pak pustit spojku u AWD, a sance ze se skurvi diferak, prevodovka, spojka nebo poloosy je obrovska.. Ja se na tom testovacim videu snazil byt opatrny, ale pri 3k rpm to melo takovy vykon ze jsem tu spojku zhobloval vic nez bych byval rad.. Kdyz chci zavodit na semaforu tak radeji prevni cast rozjezdu udelam v poklidu, a plnej plyn dam az kdyz je spojka naplno sepnuta, i za cenu ztraty casu.
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: Outback ne. Podle mě i záměrně, pač to moc nedávalo smysl. Respektive Lego to má zase jenom SpecB a je tam snad komplet převodovka z STI i se spojkou, takže tvrdá spojka a podobně. Což u Lega smysl dává, protože jak je placatý, tak na silnici s tím půjde řádit o dost víc, než s Outbackem. A obyčejnou převodovku se spojkou podle mě zase ta H6ka velice rozžvejká (někde jsem narazil na rozdíl toho, že když se u FWD/RWD auta blbě rozjedeš, tak rozhrabeš gumy. Což u AWD neuděláš a všechen ten přebytečný výkon právě narveš do spojky). Jinak je to asi pořád lepší než SVX, kde byl taky jenom automat a ještě do toho se dost sral :-)
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Dělal se Outback H6 s manuálem, myslím sériově jako? Proti automatu dohromady nic nemám, ale když jsem měl možnost v Legu porovnat H6 MT a AT, tak tam je vyloženě škoda kombinovat H6 s automatem, když člověk vidí, jak se to chová s manuálem...
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    KODEXX: Ale mas pravdu.. je to tak
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    SPM: Hele protoze to je "bezudrzbovy auto"... v nem nic neni a proto se tam nic nesere...
    SPM
    SPM --- ---
    KODEXX: tomu bych jako i rozumněl, ale ono to stojí furt mnohonásobně víc, než poslední férový outback s H6kou, který jsou podobně starý a Forester je podle mě proti tomu furt takovej krumpáč :-)
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    SPM: Treba to je tim ze to je posledni ferovej forestr ;)
    SPM
    SPM --- ---
    Hlavně SGčka mi přijdou nevím proč celkově jako předraženej vergl :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam