SPM: Pravdu dis, ja bych rekl ze to poradi jak moc rozjezd dokaze skurvit prevodovku a spojku je vzestupne: FWD, RWD a AWD.
FWD ma pri rozjezdu nejmensi odpor, malo odporu v hnacim ustroji a grip predinch gum je pri rozjezdu maly, neb teziste jde dozadu. Toto je jeden z duvodu proc nechci FWD auto (a palkuju tim lidi co mi rikaj ze sem si misto lega mel koupit Golf GTI nebo neco podobneho). I kdyz tam narvou pokrocile LSD a velke gumy, nad 250-300 koni je to nesmysl. Uz jen to ze u Focusu RS si to rozmysleli a do novejsich davaji AWD potvrzuje ze predohraby jsou na prd. :)
RWD ma imho vic odporu v hnacim ustroji (hridel, diferak, ...), nicmene u solidniho auta jsou vzadu sirsi gumy a ma to lepsi grip pri rozjezdu (ad teziste)
AWD je samozrejme uplne nekde jinde, a slysel jsem o pripadech kdy nekdo zkusil dat plny otacky a pak pustit spojku u AWD, a sance ze se skurvi diferak, prevodovka, spojka nebo poloosy je obrovska.. Ja se na tom testovacim videu snazil byt opatrny, ale pri 3k rpm to melo takovy vykon ze jsem tu spojku zhobloval vic nez bych byval rad.. Kdyz chci zavodit na semaforu tak radeji prevni cast rozjezdu udelam v poklidu, a plnej plyn dam az kdyz je spojka naplno sepnuta, i za cenu ztraty casu.