• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IKSIK: 6746 takže https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine#EJ253
    (a je to r.v. 2004, ale MY2005)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    6746: šestka je šílená cena? životnost je 100000 nebo 5 let
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    KODEXX: Co máš za motor? 2.0 nebo 2.5?
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    6746: No já bych ti poradil vyměnit jenom řemen. Ale na tý Baji když už se dostaneš k řemeni, tak by to asi neškodilo vyměnit kompletně...
    Já mám na svých rozvodech nalítáno asi 80 tisíc (za 7 let, jak jsem psal), a pomalu se chystám vyměnit jenom řemen. Preventivně.
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    IKSIK: Oka, kouknu na to.. dik ;)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    KODEXX: Tak tam dej sadu INA a máš to.
    6746
    6746 --- ---
    Taky bych měl otázku k rozvodům: Na moji Baje jsou rozvody ještě originál (ročník 2005) ale má najeto jenom 37000 mil. Nechtěj se mi měnit - víme že je to šílená cena - když maj životnost skoro třikrát takovou... Otázka teda je, jestli může řemen zkolabovat na stáří nehledě na kulometry...
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    IKSIK: Prave nevim, kdybych vedel, neptam se... :) ja daval vzdy vse origo, takze nemam zadny zkusenosti s alternativnima znackam... diky za odpoved
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    KODEXX: Tak proč se ptáš, když to víš? Výrobce podle tvého gusta a je to, ne? SKF nebo Timkens apod. zřejmě nic nezkazíš. Já mám na našem starým Legu kladky značky INA a řemen myslím Daico asi 7 let a zatím cajk.
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    IKSIK: jasne ze tam nedam rozvody z oktafky :D
    EXCITE: jj presne jak rikas... je mi jasny, ze nej by byly origo... ale zajimalo by me, jestli ma nekdo zkusenosti s nejakou alternativou... :)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    IKSIK: Asi myslí výrobce SKF, Contitech apod :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    KODEXX: Co to je za otázku? Dej tam ty, co patřej na tvůj motor.
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    zdravim.. prosim, delal tady nekdo rozvody na forestrovi SGII? jestli jo, jaky rozvody tam dal? diky
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: nevim jak je to u subaru, ale u starsich aut je to blikani resene tepelnym prerusovacem. je to nejaka primitivni vec, kde to funguje zhruba tak, ze se tam cast pruchodu proudem, kdyz to sviti, ohreje, az to ten obvod rozpoji. pak to chladne, az se to zase spoji. kdyz ti praskne zarovka, tak pres to tece mensi proud a ty intervaly se zmensi. a teda asi podobne se to bude chovat s LED, ktere celkove zerou min.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    Shrnuti moji sobotni operace "ass-lift".

    Background: Design pred a post faceliftovych 4gen je horke tema na forech nadsencu, me osobne se vice libi facelift, ale uznavam ze starsi maji cistsi linie. Jelikoz jsem poridil starsi, rozhodl jsem se odstranit pro me nejvetsi vadu na krase - zadni lampy s oranzovym sklem blinkru.

    Facelift lampy jsem poridil na eBay od jdm-exports za cca 5400kc i s postovnym na NZ. Doufam ze puvodni lampy za neco malo prodam, takze to mozna ve vysledku vyjde levneji.

    Postup:
    - demontaz puvodnich lamp
    - predratovat jimku zarovky blinkru (jimka ma jine "cvoky", cili ponechat stavajici nelze - blinkr se u starych a novych lisi tim, ze stare maji cirou zarovku a nove oranzovou, jelikoz kryt svetla neni zabarveny)
    - zarovka brzdy / svetel i s jimkou pasuji mezi starou a novou lampou bez problemu
    - usazeni zarovek do nove lampy
    - montaz nove lampy

    Nejvetsi srani bylo u praveho svetla, kde nejaky vocas nadratoval vedeni zasuvky tazneho tak idiotsky, ze mi to kamarad elektrikar pomohl predratovat (cca 2 hodky). Nebyt toho, cela operace byla hotova za pul hodiny.

    Do budoucna mam v planu poridit LED zarovky pro blinkry, predni dalkovky, predni mlhovky, predni obrysovky, a zadni blinkr i svetla. Da to autu svezi modernejsi vzhled. Pokud se nekomu chce do toho sameho, nutno podotknout ze na vymenu zadnich blinkru je potreba prehodit i standartni relecka, nebod po prehozeni zarovky blinkr blika zrychlene (imho detekze praskle zarovky za normalnich okolnosti).

    Howgh

    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Nemame tu snih v zime a posoleny silnice. Na druhou stranu je zde konstatne mnohem vyssi vlhkost a da se tu s autem prasit na plazi, kdy se ti nejaka ta sul na podvozek dostane, zalezi jak bylo auto skladovane, kdo s tim co delal apod.. Sef mi rikal ze cerna barva je taky vyhoda - i v zime pres den na slunku to rychleji schne v ruznych skulinach karoserie, diky vyssi teplote.
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: Jestli tě to uklidní, tak podle mě úplně největší problém na tom mym BE/BH Outbacku je koroze a s tou na NZ snad až takový problém nemáte :-D Co se týče zbytku auta, tak s nějakou ne vždy úplně nejlevnější údržbou to jinak šlape jako hodinky.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Treba na zelandu Legacy jako sedan porad jsou, ale je to jak rikas.. Outback je kombik od Legacy, Legacy jako takove je pouze sedan. Mam pocit ze posledni Lega GT s manualem byla kolem 2012, a vypadala odporne. Takze pokud nekdy prijde upgrade pro me, tak leda nejaka zachovala pozdni 4gen 2009 legacy s 6MT. Mezi novejsimi Subaru zkratka neni zadna nahrada pro rychly kombik s manualem - outback a levorg jsou jen s CVT, WRX je zase zbytecne napadne. Takze doufam ze moje lego bude slouzit co nejdyl to pujde :)
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: mně by ke štěstí úplně pořád stačila H6 s 3 diferákama... bohužel asi nereálný, H6 v Evropě vůbec a 3 diferáky mizej taknějak celosvětově...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Ještě aby se dělalo v kabrioletu a asi bych znal svůj automobilový ráj.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam