Nedělal bych tady z toho další politickou debatu. Naftový motory vypouštěj míň oxidu uhličitýho, což bylo ve své době kritérium č. 1 vzhledem k omezování skleníkových plynů. Proto dramaticky vzrostla jejich popularita a výrobci na to reagovali různě. Oxidy dusíku a saze se začaly řešit až se zpožděním. Nepochybuju, že Subaru to pomohlo udržet prodeje v Evropě tam, kde potřebovali. I když si myslim, že kdyby se rozhodovali o vývoji dieselu o deset let později, už by do toho znova nešli, dneska je trh trochu jinde, stejně jako strategie FHI – nedávno to i tady proběhlo, ve smyslu, že nechtěj růst za každou cenu, ale chtěj si udržet nadvládu nad určitými segmenty trhu v pro ně významných regionech.
Jinak já jsem natočil na Subaru dieselu rv. 2010 (Euro 5) krásných asi 130 tisíc km bez problémů, což samo ve větším měřítku nic neznamená (možná jsem měl štěstí), ale osobně jim nemám co vytknout, byla to dobrá zkušenost. Akorát nechci řešit DPF, v garáži mi to nafta vždycky zasmrděla a profil mýho ježdění (trasy) je pro naftovej motor tak na hraně, takže jsem se vrátil k benzínu a předpokládám, že nastálo, resp. další krok asi bude plug-in hybrid a pak se uvidí.