• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    4PTO
    4PTO --- ---
    4PTO: je mi jasný že je ti to k hovnu ale pro určení ceny... https://auto.bazos.cz/inzerat/96697356/Subaru-5x100-20550R17.php
    4PTO
    4PTO --- ---
    BOB_GALLOWS: nejvíc jich vyjíždí pod názvem ALUTEC ENERGY (T nebo PS), ale 17tek moc ne teda
    Alutec NRG77 | eBay
    https://www.ebay.co.uk/p/Alutec-NRG77/636545457
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Jj, jeden disk vadný.

    Helejď nevim, jak moc je to origo kolo, ale na těhle Legacy je prave docela bezne vidam... No kdybych, prave, nejak nasel moznost, jak koupit "original" (proste to jedno kolo primo od vyrobce), klidne, ale ja fakt nevim, jak zjistim, co to je za kolo. :)

    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: a oč se snažíš? Máš jeden disk vadný a snažíš se sehnat další stejnej? (Jinak u těhlech starších aut mi přijde nejjednodušší koupit originální hliníkáč... nejsou už tak drahý a stejně na tom autě vždycky vypadaj nejlíp :-D).
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    (Bidna fotka, pokud vas nejaky hieroglyf zaujal, mam to vyfoceny a zaostřený zvlast...).
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    Tak. Co byste čekali, ze by mohl byt identifikator ALU disku, podle ktereho pujde shanet na e-bay nebo tak? :)

    Podle me totiz nic :)) Vyrobce je zrejme Alutec Germany.

    SPM
    SPM --- ---
    HONZAF: na SFC se teď zrovna něco takovýho řešilo... u jednoho podobný symptom (po nějaké době to přestalo topit) a pomohla snad výměna chladící kapaliny (tekl z toho hrozný bordel). Ale taky to může být x dalšíma věcma :-)
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    hele .. nepotkali jste se nekdo s tim, ze vam outback H6 pri vyssich rychlostech prestava topit .. ? :)
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Mno, bude to zabava na celou zimu a jaro, pokud to mam vyresit poctivym a zaroven financne prijatelnym zpusobem.

    Se šteftem uvidim, podle predbeznych pruzkumu by melo stacit "jen" vyndat naboj a vyoperovat šroub. Pokud i lóžo, tak kvuli moji OCD bych delal obe strany a... Uf... Snehova koule by se nabalovala zas, to nechci :)
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: Tak to je hodně divoký :-D To asi nebude rozměr zapsanej v techničáku, co? jinak mě to dřív táhlo lehce doprava a přesně jsem ve vyšších rychlostech cítil menší vibrace. Geometrie byla rozhozená, ale po seřízení to zůstalo stejné. Nakonec se našly utržené zadní silentbloky předního ramene - po výměně je klid, netáhne to a nevibruje, oprava celkem za pár korun :-) Se šroubem kola máš tuším ty už o něco větší štěstí. Jestli se nepletu, tak na týhle generaci už můžeš prostě vyměnit šroub. Na tý mojí se musí kvůli tomu měnit i ložisko...
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Takhle, opravdu je to ted s kolama a gumama divoky. V tuhle chvili mam vse jak jsem koupil a puvodni majitel byl prave trochu kutil. Disky mam stejny na leto i zimu, 18" nesmysly. A gumy na leto jsou totalni uzkoprofil, jak rikas, najezd osmanskych turku. Zimaky (na ta sama ALU kola) maj od voka tak o 5cm vyssi profil, takze rozdil tam je velikej.

    Zimaky jsou dale na jedny naprave o poznani ohoblovanější, nez na druhy, to taky budu muset resit, i kdyz elektroniku auta to zatim nechava chladnou.

    No a jeste, ano, predni naprava velky spatny - az doresim tohle, vrhnu se i na to. Auto vibruje v urcitym rozsahu rychlosti, nekdy mam pocit, ze tahne volant, na jednom šteftu na prednim kole je strzenej zavit a nejde dotahnout (=vibrace?), atd...
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: Já ti neřikám, že ti nevěřim... spíš je otázka, jestli tam nemáš načatý ještě něco, že tomu stačí tak málo...

    Namátkou mě nějaký dobrý kutil vyhodil od brzdových destiček ty vymezovací plíšky. Což jsem postupně řešil, pač mě to začínalo dost zvukově iritovat. Jako první začaly rachtat zadní desky a to tak, že to na nerovnostech vydávalo zvuk jak nájezd osmanských turků na železářství. Přední pro změnu začaly klapat při sešlápnutí brzdy. A oboje desky odešly celkem dost brzo. Postupně se to vyřešilo tak, že na zadek se koupily originální desky, u kterých je ten plech přibalený, na předek se pak vyhrabaly někde z vrakáče. A reálně - stávalo se mi, že při brždění na nějaké nerovnosti, se aktivovalo ABS/VDC. Ono to na autě nebylo prakticky poznat, ale ozval se takový ten prdící zvuk, když si ta VDC jednotka začne vyrábět podtlak do zásoby. A po tom uvedení brzd do správnýho stavu tohle úplně zmizelo (respektive ozve se to až když se fakt při velkém brždění vlítne do velké díry). A přitom taková úplná blbost... takže by mě nepřekvapilo, že ten systém rozhodí kombinace blbých gum + nějaká hovadina. Ono je teda ještě otázka, jaké jsi měl přesně rozměry těch gum. Pokud se jejich obvodový rozměr nějak hodně zásadně liší, tak pak asi jo. Ale min. co jsem viděl u sebe povolené alternativní rozměry, tak ten obvod bývá vždycky dost podobný... (menší ráfek, o to větší profil gumy).
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    NIGHTHUNTER: Jj, takhle nejak paranoidne pesimisticky si to predstavuju a resim to. Idealni teda bude fakt vsechno sjednotit na jeden rozmer. Coz bude velika zabava. Zimaky na odpis, takze vsechny novy, letňáky jsou uplne novy po puv. majiteli, ale on byl trochu dement a dal tam takovy ty desne "cool" gumy s profilem asi 5mm, takze mam pocit, ze jezdim po ráfku. Vlastne cely ty 18" kola mi prijdou trochu jako cypovina a mrknu do TP, ale mozna by bylo lepsi snizit na 17" a zvednout ten profil trochu. A jeste prozkoumat, jak je na tom rezerva a tu prizpusobit zmenam... Uff.

    SPM: Tak tyvole, nebudu si tady vymejšlet zcela fiktivni problem jentak, abych se nenudil, ne... Popisuju co jsem realne videl a zazil. To auto to poznalo skoro okamzite.
    SPM
    SPM --- ---
    že by se to rozsvítilo na blbejch 500m, nevim no... v těch nových autech jsou dojezdovky běžně, kde ten obvodový rozměr je obvykle o kus taky jiný. Já teď nedávno jel chvíli s dost vyfouklou gumou, než jsem si toho všimnul a ABS jednotce to bylo buřt. Akorát to na malých nerovnostech tak trhalo autem, že jsem měl pocit, že mi zase misfiruje motor, ale po přezutí to zmizelo.
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    BOB_GALLOWS: Error 55 řeším bez pozitivního efektu asi půl roku...dá se s tím žít, ale začíná mě to srát...
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Když jsem si o tom dřív něco zjišťoval, tak všude upozorňovali, že nejen musí být vpředu i vzadu stejný rozměr pneu, ale i stejná výška vzorku (tzn. je průser, když se ke sjetým gumám koupí jen 2 nové) - pak i ten malý rozdíl v obvodu kola stačí na to, aby to po relativně krátké době zničilo mezinápravový diferenciál, protože ten bude stále vyrovnávat rozdíly mezi předkem a zadkem a za chvíli to v něm začne vařit...
    Takže s jiným rozměrem gumy na jednom kole bych fakt asi nikam daleko nejezdil :-)
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    AXTHEB: JJ a komp vyhodi "Er 55" tusim. (You have a faulty speed sensor signal. The ER 55 code is coming from the Tranny.)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: splaší se ABS a vyhodí pečené kuře
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Je to Legacy H6 s manulem MY 2005.

    Hele bylo to urcite tim, to auto se fakt zblaznilo jen pri tom, co jsem s tim potreboval hnout uprostred prezouvani, pred tim vse zhasnuto a po dopřezutí taky vse zhasnuto.
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: Tak že obě dvě sady jsou 215/60R16 a ta je v kufru taky ;-D

    Teď vážně: že se auto zbláznilo a vyhodilo hromadu kontrolek mi přijde divný a skoro bych neřekl, že za to může jiný typ gum na zadku. Pohonu to jinak vadí, ale zase záleží jak moc a kterému. Jenom za novodobější éru 21. století u subaru jsou 4 dost rozdílné typy pohonu. Nejméně tolerantní z nich na tohle je to, co se označuje snad Continous AWD, teda to, co v té novodobé éře měly krom STI všechna auta s manuálem. Druhý problém by to mohlo působit u problémů s LSD u aut, co ho měly, když se to hodí na zadek. Ve všech případech bych ale řekl, že pokud tu rezervu použiješ na nějaké dojetí (stovky km) a nebudeš na tom jezdit celou sezónu, tak to tomu autu nic zásadního neprovede (nebo ne horšího, než dělání pičovin ve sněhu, což s tím stejně 95% lidí dělá :-D). A jinak z úplně stejnýho pohledu je třeba potřeba hlídat tlak v pneu, eventuelně dofukovat zadek při nákladu :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam