• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    SPM
    SPM --- ---
    ... dneska už je Subaru potřeba i na to, aby se člověk dostal za hranici okresu :-)
    WAMP_ELF
    WAMP_ELF --- ---
    BIGHEAD: Vysočina, pracovně, těžba. Velmi osvěžující :-).
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    Ja sem si jel dneska pro vajicka

    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    WAMP_ELF: Paradni cestakde si lital???
    WAMP_ELF
    WAMP_ELF --- ---


    WAMP_ELF
    WAMP_ELF --- ---
    4PTO
    4PTO --- ---
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    PIPLA: problém se škrtící klapkou.
    Tl-dr chce to do servisu.
    P2102 Throttle Actuator A Control Motor Circuit Low Input
    https://www.obd-codes.com/p2102
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Prosím, vyrazila jsem někam autem - subaru outback 2007 - a vůbec nejede, jelo max tak rychlost 10 a ke konci málem nedojelo zpět.. háže mi to kuře - chybu jsem si načetla a je to chyba P2102. Prosím, netušíte, co s tím?
    P2102 Throttle Actuator Control Motor Circuit Low - co to znamená?
    Díky za pomoc.
    SPM
    SPM --- ---
    WACLOSH: Přirovnání je tam proto, že MPT v Subaru a Haldex jsou z pohledu technického řešení prakticky identické. Jestli jedno funguje líp než druhé, je rozdíl patrně v tom softwaru (což může dělat hodně, protože je to celé o tom), případně o nějakém nalazení na životnost (tradovalo se něco v tom smyslu, že haldex nebyl dimenzován na to, aby se přes něj přenášel výkon trvale) a spotřebu. Ale princip fungování je tam stejný...
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    SPM: to je docela špatně přirovnáno s tím haldexem.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Jo, mas pravdu, uz je to chvile co jsem to studoval naposled :)
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: podle me si v tom mel spis VTD (to same, co maji H6, je tam mechanicky diferak); sedi na to i ten pomer (u H6 je to taky konstruovane tak, ze na zadek pri vychozich podminkach jde vic). a to je dost odlisne od MPT ("haldex"), ktery ma vetsina ostatnich subaru automatu :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    LEHUOK: Pokud se mi povede sehnat 6st manual se samosvorem vzadu, budu mit dalsi bod srovnani - bohuzel jich ale na prodej na Zelandu stale ubyva
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Ja mam zajimavy srovnani mezi legacy GT 5st. automatem a 5st. manualem.

    Ten automat byl podle mnohych jeden z nejvic pokrocilych systemu - samosvor vzadu a rozdeleni 45:55 predek:zadek. I kdyz to teoreticky funguje jako haldex, na pisku to bylo krasne pretacive a dalo se to udrzet v driftu.

    Ted mam manual, a presto ze je to viskozni spojka, je to 50:50 a tech 10% rozdil mezi napravama je opravdu znat, musim to "nakopnout" do zatacky abych dostal ten pretacivej smyk, pod plynem se to ale eventualne zneutralizuje a auto se spis sune stranou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SPM: Tak když se na to správně šlápne, tak driftuje i Octavia s Haldexem :)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    HERR_FLICK: na forestru nedotáčivost nepozuruju. Ale nejezdim žádný vraždy. Měl jsem mondeo a to bylo nedotáčivý :)
    SPM
    SPM --- ---
    Ono u těch MPT systémů (což jsou prakticky všechny subaru s automatem kromě VTD) je fakticky vzato tohle číslo úplně jedno. V tom autě je místo středovýho diferenciálu hydraulicky ovládaná spojka. Je to technicky to samý, co Haldex. Přední kola jsou připojená natvrdo, zadní spíná tahle spojka (a tedy v jakém poměru je to sevřené při kolech stočenýma rovno a nulové rychlosti je prakticky šumák, důležité je, co to dělá za provozu a to se může dost lišit). Teoreticky tenhle systém je hodně dobrý. Přední kola jsou teda natvrdo, tam se s tím kouzlit nedá, ale zadek to může ovládat jak chce, včetně připnutí natvrdo, což zase neumí drtivá většina těch jiných diferákových systémů. V praxi je ale nedostatek v tom, že je to celé řízené softwarově, takže to, jak moc dobře nebo blbě se to chová je dáno tím, jak moc dobře nebo blbě to SW ovládá...

    Jinak k té praxi - s tím hrozně těžkým třílitrem před přední nápravou jsem dnes obdočoval z vedlejší doleva na hlavní. Po hlavní se sunul nějakej mašinfíra se škodovkou, tak jsem při tom výjezdu trošičku víc přidal plyn, abych se dostal ještě před něj... a už jsem letěl prdelí napřed :-)

    Takže ono asi hodně záleží... osobně co mám nejvíce najeto s H6kou s VTD, tak mi to auto přijde hodně neutrální. Nejezdím s tím nějaké brutality, je to přecejenom přerostlej nazvedanej kombík. Ale nechá si to líbit podle mě docela hodně a jede to kam má... a je to vcelku nezáludné (když už se to přežene, tak se to dá velice jednoduše srovnat zpátky).
    DICK85
    DICK85 --- ---
    HERR_FLICK: Do hlavy jsem si uložil, že Forester s cvt snad 60/40 na předek.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MARIHAI: 4x4 s motorem pred predni napravou

    rozlozenim hmotnosti ve prospech predku

    krom toho treba 2.5 s cvt ma primarni bias 80/20 na predni nahon
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam