• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    spoiler - klikni sem


    PROMO KODY DO MTG ARENA NA NASTENCE

    ODKAZY NA ZAJIMAVE ZDROJE INFORMACI O MTG NA HOME

    Jestli chces neco sehnat / prodat / vymenit, tak ses tu spatne a nasleduj odkaz nize.

    [ MAGIC THE GATHERING: Nákup / Prodej / Výměna ]

    Zajimaji te storyline? Chtel by sis precist pozadi jednotlivych sad? Pokracuj prosim ZDE

    NYX MtG Arena IDs na NÁSTĚNCE
    rozbalit záhlaví
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    JULIAN: Ten náhodný efekt v MTG způsobuje variabilitu her a to, že i uplný jelito je schopný vyhát proti dobrýmu hráčovi. Takle když to napíšu, tak to vypadá blbě, ale je to nutný, aby hra udržela i horší hráče (kterých je většina).

    Byly i karetní hry, kde se tohle snažili eliminovat (Vs. System jestli se nepletu) a dopadlo to tak, že jednak lepší hráči vyhrávali tak často, že se na to většina lidí vysrala a druhak se jedna hra od druhý moc nelišila.
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    JULIAN: mas samozrejme pravo na nazor, ale objektivne vzato ta hra zas az tak strasne kosmickej random neni, vzhledem k tomu, ze pro hraci jsou schopny se relativne konzistentne dobre umistovat na velkejch turnajich... za me co jsem se k tomu tak nejak vratil uz s nejakejma zkusenostma z pokeru a hlavne po precteni tuny clanku o mtg (nejak me to bavi vic nez noviny:) tak nejak vidim ze v podstate kazdou hru udelam spoustu chyb, pac ta hra je hrozne tezka, clovek musi myslet statisticky a navic planovat jak pri deck buildingu tak pri samotny hre za tri rohy - a stejne se mu potom vysmeje nekdo, kdo dohlidne jeste za ctvrtej; jasne, ze ti to neprijde a i kdybys byl pvdr tak nevymyslis nic je soucast hry, ale dobrym deckem a dobrou hrou naberes vyherni konzistence vic nez dost
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    MATHES: takhle je hra totalne random. jeden typek dostane v 5-7 kole trikrat land, druhej trikrat hratelnou kartu.
    To ze je mulligan tak strasne punishing se do standardu tez nehodi. Tady to proste strasne trpi na pozustatky nejakejch degenerate modern/vintage/legacy balicku. Tam chapu ze moct si dat mulligan trikrat na 7 tak protihrace rozmrdam v prvnim kole....
    MATHES
    MATHES --- ---
    JANDOS: to uz je ale skoro fakt HS, kde je to v podstate cely jen o tom kdo zacina a/nebo ma lepsi krivku a hra je strasne "snowball-y"
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    MATHES: Jiz jsem psal, ze nemuzes srovnavat vintage/legacy kde hrajes fetchky a jiny karty ktery ti balik od tohohle balastu cistej a treba draft kde basic land s obrazkem krajiny je temer kazda druha karta v baliku. Tam je to naprd
    MATHES
    MATHES --- ---
    kluci vzdyt se podivejte na vintage/legacy a predstavte si jak by to vypadalo
    WOLFBANE
    WOLFBANE --- ---
    mne se libilo jak to bylo vyreseny ve wow tcg, stacilo polozit jakoukoliv kartu z ruky licem dolu a fungovala jako land
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    Landy treba v Modernu nejsou takovej problem - vzdyt tam se hraji snad tri basicy v decku max? Plus fetchky snizuji pocet landu v decku. Ale to zas vadi ze je v papiru potreba moc casto michat.

    Ja osobne bych videl ze zahohim cervenou kartu - dostanu mountain. A na landy bych se vysral.
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    ATOMSK: No HS system je druhej extrem to bych sem netahal. Podle me super resource system mel Garfield v Netrunneru. Mas urcity pocet akci ktery muzes pouzit na zdroje a nebo neco jineho plus karty ktere to podporuji. A Netrunner me urcite neprijde jednodussi nez magicy spis naopak.
    Ted v Artifaktu to ma taky vymysleno dobre.
    ATOMSK
    ATOMSK --- ---
    JANDOS: To by z Magicu byl Hearthstone nebo jeho klon. Ta hra by byla potom celkem symetrická a přišlo by to o svoje kouzlo.
    EDIT: Případně se můžeš pojistit landama, který něco dělají (útočí za tapped many atd)
    MATHES
    MATHES --- ---
    JANDOS: prave proto, ze na prvni pohled je videt jenom "liznul jsem si tri kola zemi a prohral" a ta matematika za tim uz ne.
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    Ja to chapu, ze je tam dalsi vrstva komplexnosti a nerozporuju to. Proste to patri k magicu.
    Osobne uz me v dnesni dobe prijde system resourcu na kartach v baliku spatnej, hlavne v situaci kdy si proste liznes treba 3x po sobe land kterej uz je proste jenom blank a "nic" nedela. Urcite je duvod proc se to dneska uz nedela.
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    WIRUSS: Právě. Je v tom hodně rozhodování a možností. Třeba rozbalíš pool na sealed a můžeš hrát stabilní (pod)průměrnou dvojbarvu, nebo to prostě risknout a hrát všechny dobrý karty ze tří barev.


    Nebo když mám dobrej stabilní balík, tak si klidně dám mulligan a neřeším to. U horší balíku si zase můžu nechat ruku s dobrejma kartama, ikdyž mi nemusí dojít země.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    JANDOS: Ano, ale i o tom to je, budu mít podprůměrný deck, kde nebudu záviset na maně, nebo zkusím zariskovat...
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Tak pokud se rozhodneš hrát statisticky "optimální" počet zemí, tak vlastně měníš manovou stabilitu za větší sílu balíčku. Za sebe teda nevidím rozdíl v tom, jestli mi příjde málo/hodně zemí nebo karty nahovno, výsledek to má stejnej. U her tohohle typu vždycky bude hrát roli náhoda, jen jde o to v jaký formě.
    MATHES
    MATHES --- ---
    JANDOS: porad to samy - behem draftu musis taky premejslet o tom, jestli chces brat fixaci a splashovat neco atd atd.
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    MATHES: V constructed kde muzes hrat tunu fixace me to taky tolik nevadi. V Draftu kde nadraftujes jeden guildgate a jeden boros locket a potom cekas na jednu plan ktera ti odemkne celou ruku je to obcas k posrani.
    MATHES
    MATHES --- ---
    uprimne mi mechanika landu zas tolik nevadi, protoze je to proste dalsi vec, ktera z mtg dela nejvic komplexni hru. uz jen deckbuild - chci hrat X nebo Y zemi. Chci hrat tyhle extra mana sources? atd atd
    MATHES
    MATHES --- ---
    JANDOS: eternal to ma, nicmene eternal ma special mulligan rules - kdyz das mull, tak vzdycky dostanes minimalne 2 "zeme"
    MATHES
    MATHES --- ---
    SKUNK23: to popisujes spis tower deck, ne?
    JULIAN: Jak rikaval Raptor - "That's Magic."
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Největší problém toho systému je to, že jsou vidět hlavně jeho zápory a jeho klady lidi neocení, protože si nespojí, že spousta herních mechanik v MTG funguje dobře jen díky němu. Já bych ho teda za ty systémy co mají nový hry neměnil Navíc je vždycky spousta možností jak tomu trochu pomoct (cycling, fetchky, hybridní mana atp.).
    SKUNK23
    SKUNK23 --- ---
    JULIAN:Souhlas, mechanika landu je hrozna. Co popisujes mi prijde mam v kazde druhe hre. S kamosema v hospe sme si udelali comonovou kostku a tenhle vecnej problem s landama vubec neresis. V jednom dacku vse (samozrejme probrane o veci ktere v tomhle systemu hrat nejdou) v druhem jen landy, doliznes land kdykoliv potrebujes nebo uznas za vhodne :) samozrejme to ma take sva uskali, napr kdyz mas zelenou ruku a na stole many v jinejch barvach, ale furt mas vetsi sanci doliznout tu barvu co potrebujes, jelikoz landy sou vsechny v jednom dacku a je na tobe jestli se na zacatku sveho kola rozhodnes liznout kartu nebo landu. Kazdopadne na to hospodsky hrani to je za mne best, vsici maj stejne sance, nikdo nema zadne OP sracky a jakou mas radost kdyz za 8 many vytahnes 6/6 co nic neumi nejde ani popsat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam