• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    ICARUS: No přijde mi to trochu škoda, ale fakt to v Aréně trvalo, jak... Zajímavé, že na normálním STD nebyla bannutá, takže ji lidi dál budou shánět, jak...
    MATHES
    MATHES --- ---
    Prvni jste cetli zde!:D
    MATHES
    MATHES --- ---
    ICARUS: to jsou fofry:D
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    OLOLOLOLOLOL! :D
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    Tak panove MATHES a WIRUSS vyhravaji zlateho bludistaka :))

    MTG Arena Banned and Restricted Announcement | MAGIC: THE GATHERING
    https://magic.wizards.com/...es/archive/news/mtg-arena-banned-and-restricted-announcement-2019-02-14

    PREVRACENY
    PREVRACENY --- ---
    MATHES: Snad ji reprintnou někdy.
    MATHES
    MATHES --- ---
    CHOBOT: ano, to jsem tady uz taky parkrat rikal + je problem, ze ta karta existuje jen ve foilu.
    PREVRACENY
    PREVRACENY --- ---
    CHOBOT: Nebo se dala koupit jako kusovka. Už jí teda nemaj.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    MATHES: chybí mi tam varianta: srát na nexus, protože distribuční model týhle jedný karty je naprostá debilita (tedy karta není v boo, ale dala se získat "jen" jako promo k boo boxu)
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    to je ale roztomila diskuze, btw ke slozitosti/narocnosti decku meli dobrej podcast nedavno v ProPoints, PVDDR o tom pak i napsal par clanku na channelfireball; co se banu tyce, kdyz je ve formatu napr. duress, drill bit, spell pierce, negate, mortify a brontodon, tak brecet ze me kosi deck co je zavislej na tom mit ve hre enchantment a navrch resolvnout kouzlo za 7 many vyzaduje hodne intenzivni pristup ve stylu "skrz tuhle zed se promlatim hlavou, i kdyz jsem hned vedle dveri":))
    MATHES
    MATHES --- ---
    (uz opravdu posledni verze ankety:D)
    MATHES
    MATHES --- ---

    Banovat Nexus?

    24 hlasy od 24 respondentů

      TOTALLYDIZZIED
      TOTALLYDIZZIED --- ---
      Eh, na čase přestat lurkovat

      v MTGA aktuálně střídám tři decky na BO1, WW, R/B Judith (ta je fakt srandovní a na "obyč aggro" je tam překvapivě hodně matiky), a Draky (bez fenixe). A z hlediska nedostatku času je pro mě vždy výhodnější scoopnout a odehrát 3 další hry, než čekat na to, až se opp konečně dopočítá jestli vyhrál nebo ne.

      tl;dr: Nexus bych zakázal, je to takovej magicovej ekvivalent samohany a doufám, že každej kdo to na BO1 hraje, nakonec oslepne:D
      AFRI
      AFRI --- ---
      MAKROBIJEC: Ne. Jak už tady někdo psal, Nexus je (v BO1) mrdka, protože je to deck, kde jako oponent máš prvních pár kol nějaké své aktivity, a pak už jenom *pasivně* čekáš, jestli se mu to neposere - ale při tom ještě nejseš mrtvej. V kompetitivním módu to nechceš scoopnout dokud není jasné, že tě fakt zabije, ale jemu zabere klidně 10m než se tím deckem prokope do té míry, že k tomu stavu dojde. Nijak tím nevyčítám hráčům, že to hrajou, výhra je výhra. Ale v BO1 je to fakt rakovina.
      _DOMINIK_
      _DOMINIK_ --- ---
      ICARUS: no, ja ten svuj nazor samozrejme dost zhustil, abych tady nepsal uplny traktaty. ale rozhodne jsem nemluvil jen o "vykombeni", ale o celkovy komplikovanosti toho decku (viz ten clanek a ty otazky v nem)

      napriklad, kdyz uz jsi zminil ten sultai, bych se ani trochu nebal rict, ze nexus je daleko jednodussi na hrani nez jakykoli midrange deck. uz jen kvuli te uz zminovane absenci interakce a primocarosti vyhry
      RORSCHACH
      RORSCHACH --- ---
      Nechápu, proč by měl být problém "minimální interakce se soupeřem". To je z podstaty věci u kombo balíků normální a je to součástí MTG od začátku.

      No a hádat se o složitost balíků na Standardu, to je jako se hádat, jestli je náročnější sečíst 2+2 nebo 1+3 ...
      ICARUS
      ICARUS --- ---
      _DOMINIK_: Me prijde, ze tady se porad pletou dohromady dve veci - samotny proces vykombeni (ktery je tezky akorat mechanicky) a proces deploymentu karet do stavu, kdy muzes zacit kombit nexus, ktery teda neni vubec trivialni, zejmena pokud ti to nechodi. Nemluve treba o tom, ze kvuli tomu, ze ten deck je v podstate o sestaveni nadkritickeho mnozstvi karet, tak jakekoliv mulligany ti strasne skodi a vzpamatovat se z nej muze byt docela problem.
      _DOMINIK_
      _DOMINIK_ --- ---
      ale no tak, to tady vazne tvrdite, ze nexus je tezkej deck, protoze musite umet zapnout faze a sekvencovat triggery?

      ja nechci piloty toho decku nijak srazet, naopak - naprosto chapu, ze to lidi hrajou, protoze je to kurevsky silny. a pak ma clovek samozrejme potrebu svuj deck branit. ale ten deck je extremne primocarej, jeho win vypada pokazde uplne stejne, a predevsim - minimalne interaguje se souperem
      prosel jsem ted par listu na mtgtop8 a u vetsiny z nich jsou presne 4 "interaktivni" karty - fogy. ano, byva tam jeste teferi, ale jak casto s nim delate neco jineho nez +1?

      a kdyz muzete soupere temer ignorovat a staci vam nadrtit se (dost primocarou) sekvenci, ktera (pravda ne vzdycky, tam je to jeste navic trochu dice roll) vede k vitezstvi, tak samozrejme spotrebujete daleko min mozkove kapacity

      abych svuj argument podporil jeste nejakym ofiko clankem k tematu, mrknete treba sem: https://www.channelfireball.com/...ing-the-decks-of-standard-from-easiest-to-most-difficult-to-play/
      ...a pak zkuste odpovedet na tech 5 otazek na zacatku ve vztahu k nexusu. podle me je odpoved na vsechny z nich negativni, ve smyslu ze ten deck zadny zvyseni obtiznosti neprinasi. obzvlast pokud se uvazuje bo1
      ICARUS
      ICARUS --- ---
      A kdyz uz jsme u baliku, co se samy hrajou, tak treba Sultai (se kterym jsem se vcera proklikal do diamondu v arene) je podle me daleko lepsi ukazka baliku, ktery se sam pilotuje. Hrajes potvory po krivce, nicis souperovi veci, co se ti nelibi a kdyz neco poseres, narves tam Krasise, Vivien nebo Vrasku, ktera ti zachrani prdel svym powerlevelem. Na nejake vymysleni veci tam neni moc prostor. Tam je jedina netrivialni vec akorat tak 10% situaci pri explorovani, jestli nechat nahoru, nebo do hrobu. Plus po sidu jeste muze prijit discard a counterspelly, ale taky to neni nic, co by se nedalo rychle naucit.
      ICARUS
      ICARUS --- ---
      WIRUSS: No to nevim, kolikrat je docela tezky rozhodnuti jestli fogovat, jak nasekvencovat cantripy, planovat, kdy a jak flipnout azcantu, jestli si radsi liznu kartu z depose, nebo zkusim pouzit deploy jako pseudofog, jak moc si muzu dovolit hrat proti counterspellum, kdyz chci odkombit, jak zkusit odkombit, kdyz mam na ruce uplny hovno, kdy ma cenu zkusit zahrat nexus v endstepu soupere a spousta dalsich veci. Ono kdyz hrajes treba proti mono redu, tak dostat se do situace, kde muzes zacit protacet nexus neni vubec jednoduchy, protoze jedna missplay znamena, ze proste umres.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam