• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    MATHES
    MATHES --- ---
    RORSCHACH: metagame breakdown ale bezne funguje i z offline turnaju. takhle mas moznost otestovat tu zmenu skoro v "sandboxu" s tim, ze mas hned na miste moznost sbirat okamzitej feedback.

    rikals, ze bude zalezet na pocitech, jako by to bylo neco spatnyho, ale ja si myslim, ze v pripade zmen v pravidlech mtg je to vzdycky o tom vyslednym pocitu hracu. protoze pokud z toho hraci budou mit dobrej pocit, tak prekousnou i nejaky bany na eternal formatech

    a multiplayer nema jiny mulligan pravidla. ma pouze jednu upravu - hrac(i) co zacina(ji) si lizou v 1. kole. rozsekavat mulligan pravidla podle formatu je ekvivalent streleni se do nohy

    zaverem bych chtel zduraznit, ze se porad bavime o mulliganu - tedy o situaci, kdy hrac zacina s mensim poctem karet nez je 7. porad je to o "zmirneni" mulliganu ne o tom, ze by mulligan byl vyhoda.
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    LUKEH: No na data z MTGO musí mít určitě nějakej analytickej nástroj, už jenom podle toho jak rozebírají bany karet. Takže by se dalo podle mě docela dobře porovnat, jak by ta změna ovlivnila win rate podle jednotlivých karet-decků-archetypů.

    Každopádně si dokážu docela představit, že to pravidlo aplikují pouze na nějaký formáty. Multiplayer hry taky mají jiný muligan pravidlo.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Jak jsem psal Legacy stejně nikdo neřeší. Když budete mít způsob jak zlepšit hru na dvojce a draftu za cenu toho že trochu zhoršíte Legacy, tak co zvolíte? A co zvolít WotC, které zajímá hlavně prodej boosterů nových sad? V nejhorším něco zabanujou na starých formátech...

    Pravda je, že MtG potřebuje nějakej progres a žádná změna nebude ideální pro všechny formáty co existujou.


    RORSCHACH: co přesně bys na tom chtěl analyzovat?
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    CHOBOT: Problém je, že "feedback" od lidí je absolutně neobjektivní. V rámci jednoho turnaje nebudeš dávat 10 000 muliganů a ikdyby si dal, tak to stejně nikde není zaznamenaný a nikdo nezjistí jak to ovlivnilo win rate. Narozdíl od MTGO, kde můžeš mít kupu dat před a po a ani se nemusíš nikoho ptát, prostě si to porovnáš.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    RORSCHACH: data z MTGO neuměli wotc analyzovat nikdy, to je zbytečnej povzdech. PT je náhodou imo dobrej nápad: pros už teď přemejšlej, jak to co nejlíp exploitnout, takže se trochu zahejbá s metou, a navíc budou mít feedback právě od pros, což je ten nejlepší feedback, jakej můžou dostat.

    Kdyby to zavedli v nějakym testovacim provozu na měsíc irl nebo na mtgo, budou mít jako feedback hlavně aktivní fňukaly na internetech, což je nejhorší varianta.
    RASTASHAMAN
    RASTASHAMAN --- ---
    Presne, hned me napadlo co by to udelalo s combo balikama na par formatech... a reagoval jsej tak spruzene pac k dnesnimu svatku bych radej jiny darek ;-)
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Docela se divim, že podobný věci netestujou na MTGO, kde se to dá mnohem líp analyzovat. Takle budou stejně vědět hovno, protože nebudou mít skoro žádný data a všechno bude založený jen na nějakym pocitu hráčů.
    RUI
    RUI --- ---
    LUKEH: Já hraju skoro jen legacy a přiznám se, že dvojku vůbec neznám, ale na legacy by to mělo ohromný vliv. Když hraješ dredge, potřebuješ na ruce jen dvě karty (typicky Lion's Eye Diamond a dredgera) a tohle pravidlo ti umožní vidět 6 x 7 karet, aby ses k nim dostal. Podobně když hraješ různé prison balíky, v podstatě jsi spokojený se třema až čtyřma kartama (správný lock piece a rychlá mana) a tohle ti je konzistentně najde. Naopak na druhé straně jsou karty, které podobně jednostranné balíky prostě nedokážou porazit (typicky dredge a Leyline of the Void) - soupeř uvidí 7 x 7 karet, aby našel jednu kartu, co vyhraje hru.

    Na legacy obecně nemodré balíky hrají silnější karty, ale nemají žádnou manipulaci s knihovnou, která by jim zaručila, že se k nim dostanou. Tohle pravidlo jim takovou manipulaci dává, navíc v podstatě mimo samotnou hru. Bojím se, že tohle by hrozně vychýlilo současnou rovnováhu.

    Máš bohužel pravdu v tom, že WOTC na eternal formáty kašle, takže nám možná do legačky vrazí vidle tak nějak mimoděk :(
    WENOUSH
    WENOUSH --- ---
    V0IT: ne, musíš určit přesně X validních , tzn. X odlišných bytostí
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    Za mě je to super do hospody, když nechceš dělat nekonečné množství free mull. Ale jinak to děsně posílí combo decky, které nejsou závislé na počtu karet a zároveň je tolik nepoškodí SB hate karty. Třeba nenáviděnej Tron je přesně ten případ...
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MATHES: jasně že to nebude nikdy stejný, ale bude to prostě blízko. Pravidla se stejně dělají tak, aby to fungovalo hlavně na dvojce a draftu, ostatní formáty tolik neřeší.
    MATHES
    MATHES --- ---
    LUKEH: to neni pravda. za soucasnej pravidel po prvnim mulliganu nevidis 7, ale 6+1. Coz je ve vysledku stejnej pocet, ale rozhodnuti delas na zaklade jenom tech 6ti karet. 7. vidis az pote co keepnes.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MATHES: jo to je dementní, to imo ještě změněj.
    MATHES
    MATHES --- ---
    AFRI: huh to jsem prehlidnul. zvlastni
    AFRI
    AFRI --- ---
    MATHES: Mozna to zas takovy rule of thumb nebude, protoze ten announcement rika:

    The rule we'll be testing in London is as such: When you mulligan for the Nth time, you draw seven cards, then put N cards on the bottom of your library in any order.

    https://magic.wizards.com/...etitive-gaming/mythic-championship-ii-format-and-london-test-2019-02-21
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    RUI: ono nevidíš zase tak moc karet navíc, při mullu do 6ti pořád vidíš 7 karet, buď 6+scry, nebo 7+bottom. Do pěti vidíš o jednu více. To nebude mít velký vliv ani na ty combodecky.

    Spíš je to pořád málo ambiciozní, největší slabina magicu je, že tam je poměrně velké procento her, kde se prostě nehraje, protože jdu mull do pěti, seknu se na dvou landcáha konec. Nebo nechám ok vypadajících 6, ale pak dojde smetí. Jenže všechny změny který by tohle řešili jsou na komunitu asi až moc radikální.

    Pak další věci jako draftování bez rare, což podporuje spousta pros, ale WotC se toho bojí atd. Ale třeba najdou odvahu začít tyhle věci zkoušet.
    MATHES
    MATHES --- ---
    ZMEKCOVAC: V poradku - v patek na to ma narok kazdy:)
    ZMEKCOVAC
    ZMEKCOVAC --- ---
    MATHES: Nic. Asi jsem te jen spatne pochopil.
    MATHES
    MATHES --- ---

    Nove mulligan rule

    28 hlasy od 28 respondentů

    MATHES
    MATHES --- ---
    + cim min michas, tim vetsi efekt ma stackovani karet na spodu decku, takze na std by to mohlo bejt docela relevantni (porad je na formatu spoustu scry a flipnuta azcanta taky sype na spodek decku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam