LUKEH: Jak píše
MATHES, dredge je dobrý příklad - balíky, které stojí a padají na jedné kartě, budou mít možnost vidět 49 karet ve snaze ji najít, zatímco v současnosti 29 (počítám-li scry). Rovnováha v eternal formátech je taková, že nemodré "glass cannon" balíky dělají silnější věci než modré balíky, ale platí za to malou konzistencí (nemají manipulaci s knihovnou). Obávám se, že tohle pravidlo by jim dalo právě konzistenci, tzn. něco, co nemají mít a byly by broken. "Non-glass cannon" balíky by pak musely hrát v sideboardu karty jako Leyline of the Void, které samy o sobě vyhrávají. Nechtěl bych, aby glass cannony vždy měly svůj byznys, non-glass cannony svou odpověď a jejich setkání vždy skončilo 1:2. Ale bůhví, třeba by to meta nějak vyřešila (např. dredge je díky konzistenci broken > každý má v sideboardu 4 x Leyline of the Void > dredge se nehraje > lidi přestávají mít v sideboardu Leyline of the Void > dredge je broken).
Jinak různá mulliganová pravidla by asi mohla fungovat, ale podle mě by znamenala definitivní konec modernu/legacy na Pro Touru, protože WOTC nebudou chtít široce ukazovat něco, co má jiná základní pravidla než jejich dojné krávy draft/standard. U team trios je docela úsměvná představa, že by každý stůl mulliganoval jinak. Nicméně přechod na Arenu je pro eternal formáty a modern umíraček tak jako tak, takže to vlastně není tak důležité.