• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    SOPTIK
    SOPTIK --- ---
    MATHES: Nebudu rikat, ze nemas pravdu, jen nemas tu spravnou zkusenost.

    Ja hraju cEDH a to je presny opak toho, co pises. Krasna ukazka cEDH je tu https://youtu.be/sQu96e6Km4Y?t=429
    YETTY
    YETTY --- ---
    Za mě je multiplayer EDH zábava k pivu a určitě ne nic competitive.
    Každopádně podle mě bych měl deck building směřovat tak, abych měl odpověď na každý typ karty. Ne se zaseknou nad tím, že někdo vytáhl artifact a já to nemám čím smaznout. Samozřejmě je dobré, mít nějaký win condition a sinergii s generálem či mezi kartami.
    Sám mám postavený 5c hate balík plných planeswalkeru bez potvor. Plný enchantu, co zakazují téměř vše co dělá Magic zábavnou hrou. V komunitě kde se scházíme o tom lidi vědí, počítají s tím a problém není.
    Určitě lepší, než když někdo vytáhne balík co má tempo, křivku, například elfy a odchází po 2 hodinách hraní z hospody se skóre 7:0, protože je schopný zabíjet všechny v 2.,3. kole. To pak fakt nevím koho to baví hrát... Hraju tento formát, protože mě baví ty situace a užívám si i řešení těch locků, které jsou naprosto otravné pro ostatní.
    Rozhodně je to formát pro zábavu. Pokud přijde někdo vyloženě kazit hru ostatní, já se bavím, protože se baví on. Snažím se mu v tom zabránit a pokud to nelze, možná bych měl upravit svůj build.
    Asi tak za mě...
    MATHES
    MATHES --- ---
    CHOBOT: ad hrani staples - z toho duvodu hraju moc rad limited. protoze mi prijde, ze limited je nejbliz pra-puvodu magicu (tj utluc soupere spatnejma bytostma:))
    MATHES
    MATHES --- ---
    CHOBOT: to, ze si nezahraju staples je v kontextu toho postu asi to nejmin podstatny. vadi mi, ze politika o hre rozhoduje vic, nez skill:)

    ano, dokazu si predstavit, ze jsem v mensine. nerikam, ze je ten format spatnej, nebo pro debily.

    jenom rikam, ze neni pro me:)
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    MATHES: pokud bereš to, že v multi jsou horší staply z duelových formátů, jako nevýhodu, tak pak chápu, mulťák není pro tebe. Já si od těch furt stejných staplů naopak velmi rád odpočinu. A za každej z nich je díky multi viable 100 dalších karet, po kterých by jinak nikdy ani pes neštěkl.

    Za mě extrémně záleží na grupě. S random blbama je multi na hovno. Ty popisuješ asi vcelku standardní multi metu, ale třeba v mojí relativně úzký metě vykrystalizovala dost zajímavá meta s různym rozdělením tierů a hraje se nám docela dobře. Playstyle, kterej popisuješ, už moc nepotkávám. A když jo, dostane dotyčnej pěknej hejtík.

    Jinak jsi v menšině, multák je prý nejpopulárnější formát :)
    TOREIP
    TOREIP --- ---
    A proto vytiskli Pramikon :D Ja teda hraju jenom deathmatch, protoze si muzu dovolit nejakej ten miss play, ktery delam fakt pravidelne a hlavne je to pro me chill out. Pustim si playlist, otevru pivo a klikam si mysi na obrazky. Turnajovy hrani jde naprosto mimo me a v hospode me prave bavi ta politika, ale kazdej mame neco, ze jo.
    Driv me duely i bavily, ale pak zakazali moxy a dal to znate.
    MATHES
    MATHES --- ---
    _DOMINIK_: 2HG je totiz duel, kterej hrajou 4 lidi:)) vsechno co jsem napsal je ciste o multiplayer, kam 2HG nepocitam:)
    _DOMINIK_
    _DOMINIK_ --- ---
    MATHES: kdybych te mohl opalcovat dvakrat, tak to udelam. jsi presne vystih moje zkusenosti a pohled na free-for-all multak

    na druhou stranu neni multak jako multak. treba 2-headed (3-headed) giant me kdysi na mtgo dost bavil. ale jak je to FFA, tak to jde imho do kytek, presne z duvodu, ktery zminujes :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    ja uprimne multak moc rad nemam a to hlavne proto, ze to vubec neni o tom jak to hrajes, ale jde v podstate o to co nejdyl vydrzet hrat roli chudacka "co nema co hrat, je mana screwed a tak vubec, tak ho nechte bejt" a pak tralala kombem zabit zbytek stolu.

    vede to pak k takovymu divnymu uchylnymu deckbuildingu, kterej je v primym rozporu se vsema zasadama buildu - veci jako krivka a tempo jsou uplne mimo a nikoho to nezajima. respektive velmi rychle prijde etuda na tema "jo ty mas krivku, tak tady mas wrathama." "haha tos mu rekl dobre Veno, ja to tady jeste podporim discardem hahaha a k cemu je ti ted ta tvoje dabelska krivka hahaha", coz mi proste pripada na jednu stranu naprosto logicky, na druhou stranu uplne retardovany, protoze fakticky te tohle nuti k tomu prestavet deck na rampu, co bude 8 kol nedelat nic a pak zabit vsechny najednou.

    navic v multiplayeru je ze spousty karet uplne divny smeti. hymna? jojo jen ji hraj. 2 lidi u stolu si budou mnout ruce, ze prave jejich dva souperi prisli o karty. Counterspell? to samy. dva lidi si vymenej jedna za jedna a zbytek stolu ma razem o kartu vic.

    pak to pomalu miri k tomu, ze nehrajes zadnej spot removal, ale jen a pouze masovky. dva lidi neco hrajou a dva to na stridacku cistej, takze pak ty hry trvaj jednak neskutecne dlouho a kdyz konecne skonci, tak je to pro me spis uleva, ze uz to mam za sebou, nez ze bych hned mel chut hrat odvetku.

    tl;dr - nechapu popularitu multiplayer hrani
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    a mulťák je imo o domluvě. Vytáhneš full metal stax deck se stází? klidně, ale řekni to předem, a já vytáhnu adekvátní deck, tj. nějaký skoro cEDH, a ne můj timmy potvorovej tlačák určenej svojí nenáročností pro pokročilý noční hodiny.

    Locknout ze hry další tři hráče, kteří maj zjevně naprosto nepřiměřený decky, neni ani žádná zábava.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    DAWRON: wizardi nedělají banlist multi edh, fyi
    ASYD
    ASYD --- ---
    yesssss

    konecne butthurt i jinde nez na gejcetu!
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DAWRON: no ještě se tim chlub že se ti soupeři z nudy během "hry" museli zmrskat a tobě nebylo trapné tu ohavnost vytáhnout v další hře znovu... (ano ujezdit 40 zivitu potvorou s vigilanci par kol zabralo) end of discussion :)
    DAWRON
    DAWRON --- ---
    ACHERON: Možná jsi ty nefiltrovaný dvanáctky měl pít pomaleji, nebo bez brka, aby Ti nevypadlo, že jsem Stasis vyložil i v té hře, co jste se spikli a prodloužil Vám tu rychlou akci nejmíň o 10 kol. ;-)
    MATHES
    MATHES --- ---
    V multaku se to vyresi pomerne snadno (kdyz nekdo slozi nejaky nechutny kombo v 1. hre, tak si v dalsich uz nezahraje).

    ono i v duelu to trochu funguje.

    kamarad si postavil kdysi BR landdestrukce + discard. Bylo to dost silny, ale hlavne bylo hrozne otravny proti tomu hrat, takze to netrvalo dlouho a nikdo s nim nechtel hrat, takze ho asi dva mesice po dostaveni zrusil.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    WRATA:
    AGENTCOOPER: přidám dva krátké postřehy protože Karador byl můj a hrani Stasis podle me vypovida vic o problemu v osobnosti hráče (at to omlouvá jakkoli) než o karte jako takové

    1) stasis je ciste zlo, ale multiplayer je politická hra, která na to má odpověď. dohodli jsme se, ze tuhle prvni hru slozime a za trest Dawrona zmasakrujeme v druhy hre (driv nez staci vytahnout stazi, ale je to porad jen enchant za dva), coz samozrejme bylo uspesny takze si Dawron po par kolech mohl po zbytek večera uzivat svyho klidu a přehlednosti na svý části stolu.

    2) komu se nelíbí že magic je složitá a proto místy nepredvidatelna a chaoticka hra, ať hraje dámu ;)
    DAWRON
    DAWRON --- ---
    Kdyby Wizardi považovali Stasis za zásadně nevhodnou pro multiplayer commander formát, tak by ji dali na banlist. Je to těžký uhrát, když to teda není třeba kombinace s Teferim. Ta situace zachycená na fotografii ani zdaleka nenaznačovala, že by se blížilo nějaké mé vítězství. Potřeboval jsem ještě, aby třeba někdo zkusil zakouzlit potvoru s vigilance, kterou bych mu pak ukradl a jednoho po druhém s ní ujezdil, nebo aby mi přišel Aetherling. :-D
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    _DOMINIK_: Tak obecně bych očekával, že se lidi domluví s čím budou hrát, aby s tím někdo neměl u stolu problém. Netvrdím, že má někdo někdo právo šikanovat všechny ostatní Stází :)
    _DOMINIK_
    _DOMINIK_ --- ---
    jinak teda mluvim v kontextu hospodskyho multiplayer hrani. v dueli na turnaji je samozrejme v poradku vsechno (co je legalni) a v pripade stasis-like polo-locku si pak clovek sam musi rozhodnout, jestli vzda a jde se na dalsi, nebo bude doufat v prolomeni zamku a tu hru si pretrpi
    _DOMINIK_
    _DOMINIK_ --- ---
    RORSCHACH: rozdil je v tom, ze v jednom pripade jsi mrtvej, kdezto v druhym ne, a tudiz mas vzdycky sanci liznout nejakou odpoved (nebo cekat/doufat, ze souper neco podela). a zvlast v multiplayeru nikdy nemuzes vedet, ze zadna odpoved se nemuze objevit (pokud neznas z pameti vsechny decky vsech hracu). stasis je presne priklad karty, ktera win sama o sobe nepredstavuje a da se z ni obcas uniknout. akorat se to malokdy povede a v tu chvili nastava ta temer 'solitair hra', a v ty vidim to mnou zminovany ultimatni zlo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam