• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HEEROMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    _DOMINIK_
    _DOMINIK_ --- ---
    CHOBOT: hele, nemas pravdu, krome jedne veci v nicem :)

    jediny detail, kde se s tebou da souhlasit, je, ze 2color ma pristup k mene fetchkam, nez 3/4/5color
    a ted si to spocitej se mnou:
    2color - 7 fetchek (pocitam jen ty klasicke. karty jako prismatic vista muze samozrejme hrat i 2color, takze se tahle 'nevyhoda' jeste vic smazava)
    3color - 9 fetchek
    4-5color - 10 fetchek

    tzn rozdil v mnozstvi fetchek je pomerne zanedbatelny

    co ale neni zanedbatelny je jejich 'hodnota': ve 2coloru ti jedna kazda z tech sedmi fetchek fixuje VSECHNY tvoje barvy (za predpokladu, zes jeste nedostal z knihovny ty 2-3 dualy v dane kombinaci. pokud uz oba mas, tak si zahrajes ze sveho 2color decku doslova cokoli). zatimco ve vice-colorech ti fixuje barev jen zlomek (ted do toho nove vstupuji triomy, ale ty maji zas jiny issues)

    a ten argument s "dualy navic" je uz uplne mimo
    ano, cim vic barev, tim vic dualu muzes hrat. ale VSECHNY DUALY, KTERY MUZES HRAT PRO DANOU BAREVNOU DVOJKOMBINACI V 3COLORU, MUZES HRAT I V 2COLORU. tzn ty "dualy navic" ti ani v nejmensim nefixujou ten 2color subdeck. a tak to sazmorejme tranzitivne plati i pro 4color a 5color. jinymi slovy - schopnost zahrat XX a YY kartu pro libovolne barvy X a Y je v spravne postavenym 2coloru vzdycky stejna nebo vyssi, nez ve spravne postavenem 3/4/5-coloru. vse se samozrejme jeste vice prohlubuje pro XXX, XXXX (atd) karty

    tahle logika samozrejme neplati pro trilandy (alara trilandy a ted nove triomy). diky nim existuji landy, ktere ti fixuji vice-color, ale uz ne 2color. tyhle landy ale maji zasadni nevyhody a navic jsi je v tech svych uvahach nikde nezminoval (jen fetchky a 'dualy')


    tl;dr:
    krome 2-3 fetchek (a mozna nove triomu) nejsou vice-colory fixovany o nic lip nez 2colory. naopak, 2colory maji vice prostoru na hrani "dualu", ktere uz by se do vicecoloru nevesly (ruzne druhy checklandu, fastlandy, filterlandy a dalsi kusy z kategorie 'dualy druhe kategorie'). nevyhnutelne tedy pak plati, ze XY deck je vzdy lepe nebo stejne dobre fixovany nez XY subdeck v ramci XYZ decku (kde XYZ jsou libovolne barvy). naopak XYZ deck (nedejboze pak treba XYZUV deck) ma zasadni nevyhodu v tom, ze musi fixovat vsechny svoje barevne kombinace, a prostor pro color screw se tak dramaticky zvysuje


    PS: taky hraju duel commander :) tak dlouho, jak dlouho ten format existuje. na turnajovy urovni (ikdyz u commanderu je to samozrejme porad tak trochu usmevnej termin). postavil jsem (a hral jsem) na duelu rozhodne desitky decku, ve vsech moznych barevnych kombinacich

    PS2: Saskia ma asi nejhorsi manu ze vsech kompetetivnich duel cmd decku. ty greedy verze s WW, BB a RR kartama jsou uz vyslovene urazkou pravdepodobnosti a shuffler bohu. vim to z vlastni zkusenosti. scarab god ma manu nesrovnatelne lepsi, not even close
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    MATHES: Dvojbarva v DC ma prostě větší problém dostat na stůl ve 3. kole 1WW, než pětibarva.

    2c control, třeba se scarab godem, zněl do duelu hrozně lákavě, dokud všichni nezjistili, že až příliš často musí člověk mullovat kvůli barvám, což ubírá win%.

    5c v klidu postavíš, abys měl co nejrychleji na stole všech pět barev. To se jaksi staví samo s deseti fečkama a 20 fetcheble dualama. 2c taky stavíš na to, abys měl co nejdřív na stole obě barvy, obvykle, jenže to tak dobře prostě nejde.

    Já ale teď moc nevim, o čem se bavíme; logika pochopitelně velí, že 2c má menší problém s barvama, než 4c, což rozhodně platí... v klasických formátech. V singletonu to tak neni, a potvrdí ti to každej, kdo třeba DC hraje.

    Hm, bavíme se vlastně v kontextu duelu, resp. singletonu, resp. edh? Protože já jo, a jestli ty ne, tak se samozřejmě míjíme.
    MATHES
    MATHES --- ---
    CHOBOT: ne, to je otazka logiky. vubec neberes v potaz deckbuilding, kterej s tim souvisi.

    postavim ti 5ti barevnej deck, kterej nebude mit problem s manou a postavim ti dvou barvu, kterej ten problem mit bude, protoze to neni jen o tom, kolik mas k dispozici dualu.

    Ono je to i o tom prizpusobit konstrukci ty manabase. Ve dvoubarve nebudu mit zadnej problem hrat karty, co chtej vic jak jednu barevnou manu (treba karty s cc 1WW, 2RR atp) a pak muzu mit pocit, ze to mam horsi, nez souper, kterej hraje 5ti barvu a ve 3. kole ma domain. Souper holt postavil deck kolem toho, ze potrebuje do hry dostat co nejrychelji vsech 5 barev a proto je pro nej casto paradoxne jednodussi zaplatit WUR cc nez 1WW cost.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    MATHES: to neni otazka logiky, to je realny situace. A jde o kombinaci nedostatku fecek+dualu.
    Fakt, ja ten format hraju :) 2c singleton manabase je horsi nez aggro 4c saskie, ktera potrebuje klidne co kolo 2 ruzny stejny barvy a nema s tim sebemensi problem.

    V multaku to asi nepoznas, tam je to jedno a v cedh se nejspis zadna dvojbarva nehraje, ale v duelu je to znat dost.
    MATHES
    MATHES --- ---
    CHOBOT: nezlob se na me, ale to je tak strasne pokrivena logika. takze monocolor je vlastne nejvic nebezpecnej, protoze nemas dost dualu... jakoze coze?:D
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    a v rámci duelu jsou partneři částí komunity opravdu považovaný za problém, myslim že i částečně z podobnýho důvodu jako companioni, tj. začínáš s kartou navíc.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    MATHES: zrovna v rámci edh manabase je přidání další barvy k dvěma spíš fixace, než problém :)
    (to neni vtip, 2c maj v edh vlastně nejhorší fixaci, kor třeba enemy, který maj jen dva fetchable landy)
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATHES
    MATHES --- ---
    Svaca is the new Kosaak:D

    MATHES
    MATHES --- ---
    V0IT: podivej se na decklisty z vintage challenge ze vcera. Lurrus je proste ulet. Cost na jeho hrani je fakticky 0, kdyz se podivas na ten deck, a jeho value v tom decku fakt neni vubec mala.

    cost u partnera je daleko vetsi - vsichni partneri jsou 2 barevny, takze pokud chces hrat konkretniho partnera, tak potrebujes pridat minimalne jednu barvu, casto i dve. to je nekde uplne jinde nez "cutnu random jednu kartu ze SB a narvu tam Lurrose"
    V0IT
    V0IT --- ---
    MATHES: já jsem měl na mysli jak moc je to nefér, ne jak moc velikej je to problém. Companion má samozřejmě daleko větší dopad než partner. Ale co se týče neférovosti, tak mi přijde mechanika ještě horší - vybrat si druhýho partnera je daleko jednodušší než upravit deck pro podmínku companiona.
    RUI
    RUI --- ---
    YETTY: Ta čísla jsou fakt strašidelná - když na vintage challenge jen dva nebo tři dny po vydání Ikorie obsadí šest míst z osmi balíky s companionem, je to fakt průšvih. Někdo prošel výsledky všech víkendových challenge a prý v každém z pěti formátů byla minimálně polovina top 8 companioni (a to navíc byla Gyruda v té době zakázaná).
    MATHES
    MATHES --- ---
    V0IT: ne, neni. partner se tyka jednoho konkretniho vicemene casual formatu.

    pokud stale nesouhlasis, tak mi prosim pripomen kolik partneru se hraje na vintage nebo legacy
    V0IT
    V0IT --- ---
    MATHES: je to úplně stejně nefér, jako partner mechanika v DC. Bohužel ani ta nakonec nedostala ban.
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    MATHES: vsak jasny, proto je to v zavorce, to ze ta kocka je solidni play i jen s blbym bauble je jen takova masivni tresen na dortu:)
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRANGERD: ono to napsal moc hezky, tady bych si dovolil malinko upravit - je docela jedno, jestli je ta karta silna, nebo ne. Zacinat s 8 kartama v ruce proste neni uplne fer.
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    YETTY: osma (silna) karta do startovni ruky za jednu patnactinu sideboardu je halt luxusni deal (fakt to napsal dobre :)
    YETTY
    YETTY --- ---
    Deck silnej je, to každopádně, ale že uvidím číču v burnu, Scales i v Jundu mě dost vyděsilo :))
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    YETTY: ten deck je super sweet a silnej, ale ten clanek co linkoval RUI to vystihl fakt dobre, companions budou jenom opruz dlouhodobe a zrovna ten lurrus je extra broken ve vetsich formatech...
    YETTY
    YETTY --- ---
    Tak já nevím, jestli je companion broken či ne. Každopádně kočička vede. Je všude. Skoro...

    4c Snow Lurrus - McWinSauce @ mtgtop8.com
    https://www.mtgtop8.com/event?e=25317&d=380735&f=MO

    Co si o tom myslíte?
    JEENA
    JEENA --- ---
    Tohle je taky vtipnej deck:

    (výkřik na začátku videa, nelekněte se)

    https://clips.twitch.tv/TriumphantMushyPepperRalpherZ
    MATHES
    MATHES --- ---
    ICARUS: takhle obecne bych to urcite nerekl a na limited bych je rozdelil do kosu.

    1. GW, UG, BW, RG maj imo nejmensi "cost to play" a jsou fakt "lehce" on the nutty side of the tree.

    2. UB, RB, UW, UR uz maj docela velkej cost v ramci limited.

    3. BG a RW, jsou tak restrictive, ze si nejsem uplne jistej, jestli jde postavit funkcni decky, co budou splnovat podminku.

    vubec neresim, co delaj ty samotny compove, jen jak moc tezky je kolem nich stavet na limited deck.
    YETTY
    YETTY --- ---
    ICARUS:
    Když budou, je to fajn. Každopádně představ si takového Meddling Mage s +1/+1, trample a vigilance counterem. To mi přijde v papíru fakt šílený. Vím, že je to přehnaný, ale ta představa mě drtí.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    MATHES: slysel jsem par limited profiku ze i na limited ma smysl forcovat companiony.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    pokud vim tak v boosterech budou karty s punchout contery stejne jako byly v amonkhetu, ne? prinejhorsim se to proste napise na kus papirku odtrzeny z lifepadu. me to prijde uplne v pohode a moc nechapu proc tu lidi vyvadi :)
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    oni určitě naběhnou výrobci různejch obalů, deček atp. a začnou prodávat countery s lítáním, menace atp.
    MATHES
    MATHES --- ---
    nicmene urcite souhlasim s tim, ze companioni se fakt nepovedli. na limited je to sranda, ale do constructed to fakt nepatri
    MATHES
    MATHES --- ---
    JEENA: k tem counterum - to popisujes stav poslednich cca 5-10 let. V historii mitg byly fakt hodne uchylny countery (treba -0/-2, +2/+1) a podobne.

    ad set - musim rict, ze je to asi prvni set, kde bych mel po prvnim vikendu odehrano asi tak 50 draftu a ten set se tvari na limited fakt zabavne, ten format je fakt deep a treba tenhle deck byl nejzabavnejsi draft deck za fakt hodne dlouhou dobu

    to, ze kdyz podstrelis bytost, tak nezrusis resolve mutate bytosti me taky prekvapilo, ale prijemne. jinak by ten mutate byl fakt o hodne moc horsi a nevim jak moc by to bylo hratelny.

    ability countery na papire vypadaly fakt extremne divne, ale musim rict, ze to v kontextu mutaci dava smysl a vlastne mi to nevadi (nevim jak moc velkej oser to bude v papiru, to jsem jeste nezkousel)

    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    LUKEH:

    Když jsem si to vyfiltroval od The Dark po Visions, tak jich vyjelo docela hodně, ale většina z nich byly +1/+1 countery, ty mi přišly ok. A jako mechanika to bylo řekněme u marginálních thalidů.

    Mně přišly nemagicový countery, který označovaly něco jinýho, jako třeba na Armageddon Clock apod. (natož takový planeswalkeři, to už můžu rovnou hrát Vampira, pffff.)
    JEENA
    JEENA --- ---
    K těm counterům, tam je imo problém ta mnohost. Z casual mtg hraní jsem zvyklej, že každej druh permanentu má typicky 1, max 2 druhy counterů - potvory +1/+1, popř. -1/-1, walkeři loyalty, artefakty charge, popřípadě se ještě vyskytujou age, a když jsou to nějaký speciální, tak je ta karta většinou zmiňuje sama a nedává víc druhů, takže ti většinou stačí dvě barvy žetonků/kostek.

    Tady podle mě může být problematický, pokud nemáš ty s tim textem, jednak a) - sehnat si dost různejch žetonků/kostek, popř. b) - vyznat se v těch různejch barvách co je co.

    MATHES: Právě že to nefunguje úplně stejně jako Bestow. Protože, když tu "pile", po tom co je na stole zabiješ, tak jí zabiješ celou, kdežto u bestow ten enchák spadne a stane se potvorou. U bestow je to výjimka, ale aspoň je to konzistentní výjimka, co se chová pořád stejně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam