• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    spoiler - klikni sem


    PROMO KODY DO MTG ARENA NA NASTENCE

    ODKAZY NA ZAJIMAVE ZDROJE INFORMACI O MTG NA HOME

    Jestli chces neco sehnat / prodat / vymenit, tak ses tu spatne a nasleduj odkaz nize.

    [ MAGIC THE GATHERING: Nákup / Prodej / Výměna ]

    Zajimaji te storyline? Chtel by sis precist pozadi jednotlivych sad? Pokracuj prosim ZDE

    NYX MtG Arena IDs na NÁSTĚNCE
    rozbalit záhlaví
    RASTASHAMAN
    RASTASHAMAN --- ---
    WRATA: však sme si to vyrikali... ;-)
    WRATA
    WRATA --- ---
    RASTASHAMAN: Tak to ale podle tech puvodnich pravidel fungovat nemohlo. Dle starych pravidel sis musel vybrat zda Dite pujde do hrobu kde se jeho trigger spusti anebo do CM a pak se nic nestane. Dle novych pravidel nejdrive odejde do hobu a pak si vybiras. Pokud to nekdo hral tak ze odpalil dite, nechal shoret stul a pak si ho poslal do CM tak je to dobytek co by mel skoncit v popelnici hlavou napred
    MATHES
    MATHES --- ---
    HARDY: Tam jde prave o to, ze to byl replacement. Tim padem karta nezmenila zonu (odesla rovnou do jiny) a fungovalo to
    RASTASHAMAN
    RASTASHAMAN --- ---
    Proto bylo třeba u Child of alara nutné ji dávat do hrobu při aktivaci, pár lidí ji zvesela odpalovalo a pak dávalo do commandzone. Změny zón jsou vklidu, bylo těžké si vrátit kapitána z Oubliette..
    HARDY
    HARDY --- ---
    MATHES: oukej, tak už jsem na to přišel. WRATA: měl nakonen pravdu, že v tomhle je zakopán pes. Všechny ty články a otázky, které jsem četl, byly z doby před změnou pravidel, kdy commander nikdy do hrobu/exilu nedošel, protože byl nahrazen raplacement efektem a první zóna, do které došel byla commander zona, čímž banishing light (přípdně ta marchesa v tomto kontextu bych se stále hádal) by ho dokázala hledat i v commander zoně. Teď, když nejdřív dojde do hrobu a až potom je přesunut do zony, tak se z něj stává nový objekt a je to tak, jak říkáš.
    MATHES
    MATHES --- ---
    HARDY: Porad si nerozumime. Ty se drzis toho "odkud" se karta vraci zpatky, coz je uplne jedno v situaci, kdy karta zmeni zonu.

    Puvodni dotaz byl, jestli Marchesa vrati commandera z komand zony, kdyz by umrel pod tvoji kontrolou s counterem.

    To by se stalo pouze v pripade, ze by se souper rozhodl si Marchesu po jeji smrti nevratit do command zony. Jakmile tohle totiz souper udela, tak commander zmeni zonu a stane se z nej uplne novej commander, kterymu je uplne jedno, ze nejakej commander predtim by se mel nekam vracet.
    HARDY
    HARDY --- ---
    WRATA: to není úplně tenhle případ, pokud to chápu správně
    MATHES: hoď do googlu "banishing light commander", je na to spousta dotazů a odpovědí, viděl jsem to hrát na yt kanále play with power. Podstatou efektu je, že starý exilovací karty jako banishing light nespecifikujou, že se ta karta má vrátit z exilu. Stejně tak Marchesa nespecifikuje, že ta karta má vrátit z hrobu, tak mi to přišlo podobný. Je to super kontraintuitivní a docela bych chtěl vidět právě ta pravidla, která to u banisging lightu umožňujou a u Marchesy ne.
    2) bylo ujištění, že hráč B má tyhle možnosti podle prvidel.
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA: Tam ale neslo o zmenu zony. Zmena zony je, ze efekt posle kartu do zony A, karta je v zone A a pote ji jiny efekt presune do zony B.
    WRATA
    WRATA --- ---
    Tak ta zmena jeste neni ani rok stara, cerven 2020

    June | 2020 | Official Commander Website
    https://mtgcommander.net/index.php/2020/06/
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES: Drive to tak fungovalo ze v pripade commandera exilovaci efekty jako Banishing light atp pri zniceni vratili commandera z command zony. Samo nesmel ji predtim opustit. Relativne nedavno to zmenili v ramci pravidel co se replacement effektu tyce. "die" effekty na commanderech diky tomu zacli byt pouzitelny takze se daji hrat veci jako Child of Alara anebo Elenda, the Dusk Rose protoze jejich die efekty se vyhodnoti driv nez volba jestli pujde do hrobu/exilu/command zony. A zmenili to relativne nedavno, cca rok a pul zpet.
    MATHES
    MATHES --- ---
    HARDY: Od kdy umi banishing light "sledovat permanent i kdyz zmeni zonu"? jakmile permament zmeni zonu, chova se jako novy permanent. nevim jak si na to prisel. Jestli myslis to, ze "vi kterej permanent poslat do exile" tak to je pravda, ale ta zmena zony se bere po vyhodnoceni efektu karty. tj pokud kartu z exilu zamicham do knihovny/do hrbitova tak uz se samozrejme po odchodu banishing light do hry nevrati.

    1) Kratka verze - Ne, Marchesa nic nevrati.

    Marchesa chce vratit bytost z hrobu, tak dojde do hrobu, ale ten koho hleda uz tam neni, tak zase zklamana sama odejde.

    2) Nevidim otazku.
    HARDY
    HARDY --- ---
    Dotaz na pravidla commander, situace:
    1. Hráč A přebere kontrolu commandera hráče B, má vyloženou Marchesa, the black rose, oběma zaútočí, aktivuje se dethrone na commanderovi hráče B, dostane counter, poté ho sekne třeba na phyrexian arenu, spustí se delayed ability Marchesy, hráč B si vrátí commandera do commander zony. Vrátí se commander hráči A pod kontrolu na resolvnutí delayed ability?
    Na gethereru čtu, že pokud karta opustí hřbitov, tak se delayed abilita marchesy nevyhodnotí, nicméně mi to docela připomíná případ banishing lightu, který dokáže sledovat permanent, i když změní zónu, takže pokud je cílem commander a hráč si ho vrátí do commander zony, tak při zničení banishing lightu se přesune do battlefieldu.

    2. A pak ještě druhá sitauce s tunnel vision, ale to jsem si docela jistý, tak jenom pro kontrolu:
    Hráč A zahraje tunnel vision a targetuje hráče B. Ten má dvě možné reakce:
    a) Misdirection: změní cílového hráče. Hráč A jmenuju kartu a vyhodnotí.
    b) Narset´s Reversal: hráč B zkopíruje tunnel vision, změní target na jiného hráče a vrátí původní spell hráči A na ruku. Hráč B na resolvnutí kopie jmenuje kartu sám a vyhodnotí.
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    BELIEVER: zase nebud moc optimistickej, nejaka forma skrytyho ELA tam je urcite taky, vcera jsme po nekolika mesicich zapnul historic (tj. zacinal jsem v bronze 3) a ze ctyr zapasu jsem nepotkal jedinej non-tier deck a vsichni hrali solidne...
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    SALO: BO3*
    SALO
    SALO --- ---
    BELIEVER: itym Bo3
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    SALO: Wow, fakt? Tohle je pro mě docela zásadní informace, zřejmě bych měl začít hrát BO2...
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    MATHES: Vidíš tohle mě nenapadlo, přičemž jsem o to určitě před nějakou dobou četl, myslím si, že EA dostala i nějakou pokutu od EU komise...
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    WIRUSS: Teoreticky to může být i tím, že databázi někde na serveru třeba den trvá, než tomu decku přidělí nějakej rating, takže během toho prvního dne jedeš proti skutečně random soupeřům ve stejném ranku (tedy za předpokladu, že to při posuzování síly decku jednoduše necheckuje počet R v decku ve chvíli, kdy se s ním přihlásíš do queue). A taky to může být jen tvůj dojem, protože počet nových decků a jejich performancí během prvního dne hraní asi bude relativně malej statistickej vzorek.
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    MATHES: pravda a dokonce jsem to zažil, ale kromě klasickýho tehdejšího šmelo řešení hrát na cizí číslo a vytáhnout mu ranking (dneska by se řeklo boostnout:), tak ve fungující pro hře/sportu by mělo bejt normalni, že když jsi elita, vystačí ti trénink a čekáš na ty velký turnaje, kde si vydelas (plus sponzoři, stream, w/e) a ty menší můžeš mít i zakázaný...
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: tak je to neco podobnyho jako afera se strojovym ucenim v EA a jeho vlivem na nakupy balicku hracu.

    EA melo podle vseho na tvrdo nastaveny, ze kdyz si koupis nejakej pack, tak ti hra nenapadne snizi obtiznost, ktera od te doby pomalu roste. jde o to, ze pak clovek ma pocit, ze kdykoliv si koupi balicek a prida jakyhokoliv novyho hrace do sestavy, tak ten tym najednou "hraje lip".

    Tady by to slo v podstate pres kopirak obslehnout - postavils novej deck? Supr, sup obtiznost dolu a rekti. Uzs rektils dost, takze obtiznost vystoupala k vysinam, nez si koupis dalsi pack. Rinse & repeat.
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRANGERD: ELO bylo super, ale melo problem v "sezeni na bodech", kdy jsi byl v paradoxni situaci, ze pred velkym turnajem (GP, PT), kde mas pres svoje body nejake byes je pro tebe lepsi uz zadny turnaje nehrat, protoze vic ztratis nez ziskas.

    Zazil jsem pripad, kdy nekdo vyhral turnaj se skore (tusim) 7-1 ale ve vysledku ztratil asi 3 ELO body, protoze proste na tom tunaji nehral nikdo dobrej:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam