No, jde o to, že v rodině/domáci škole by se dítě mělo učit něco jiného než v klasické škole. "Domácí" škola by byla zaměřená víc na předávání a sdílení zkušeností. (Nejen od rodičů, ale i od prarodičů, příbuzných... Což dnes ale moc nefunguje, už jenom proto, že 3 generace pod jednou střechou "nejsou normální", ale to zase odbočuju.) Taková škola by ale byla hodně na úkor širšího množství odborných znalostí. (Rodič bude dítě těžko učit stavbu těla, zástupce a výskyt paryb...) Pravda, některé učivo potřebuje osekat, ale všeho moc škodí.
Domácí školu nejde chápat jako školní učení, které se akorát probírá doma. Jaký je rozdíl, když posadíte dítě do lavice ve škole nebo ve vašem obýváku, když ho pak učíte ty samé věci?
Pokud se někdo chce pustit do domácí školy, musí vytvořit plně nový systém - vymyslet, co bude dítě učit, jak ho to bude učit, kdy a kde ho to bude učit... Je to nesmírně náročné a vyžaduje to plnu pozornost. Výsledky se vyplatí mnohonásobně, ale ne každý na to má.
Ale dost řečí, nalistujte si tady:
http://www.innerexplorations.com/catsimple/tr1b.htm --KAPITOLU 9--.
Je poměrně krátká a obsahuje spoustu zajímavých informací o domácí škole. Je to v AJ, pokud by měl někdo problémy, můžu udělat rychlopřeklad.
JELLY: Ano, socializace je věčný problém, už jsme ho tu řešili. Ale v knize, kterou jsem uvedl výše, je o socializaci taky 1 odstavec. Moc zajímavé.