TRAVIX no. pokud já mám ve svém okolí rodiny, tak ty se rozhodly učit děti doma ze dvou důvodů: buď nechtěly dát děti do školy, aby se děti nezkazily, nebo měly zrovna malé dítě a bydlely daleko od školy, takže skloubit mimino a vožení starších dětí do školy nešlo.
ve všech případech to bylo jen dočasné, domácí výuka probíhala jen na prvním stupni. rodiče s těmito zkušenostmi sdílejí můj názor, že když se dítěti můžeš věnovat individuálně, stačí na naučení školní látky 1/10 času. zbytek můžeš věnovat výchově. ovšem já celkem z téhle konkrétní "výchovy" nějak nadšená nejsem, protože v rodinách, kde je víc dětí (všecky, u kterých mám zkušenost se vzděláváním doma), otec dnem i nocí maká a doma není, zatímco matka rovněž dnem i nocí maká (domácnost, vaření, nakupování, mimino), takže na věnování se dětem zbyde směšná časová suma. děti se vychovají samy.
co se týká přechodu těchto dětí z domácí školy do kamenné, vždy naprosto bez problémů. jednak jich doma bylo víc, druhak chodily do různých kroužků, skautů a tak, takže na dětský kolektiv byly zvyklé. někdy mi přijde přílišná dospělácká obava z dětské nepřizpůsobivosti. děti jsou mladé, přizpůsobivé, nedělá jim to problém.