• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CHIMERA: At si ho zaplati sam. :)
    Mezitim se muze bavit timhle.
    MENSA Weekly Brainwave
    http://multibriefs.com/briefs/MENSA/MENSA041018.php
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    GIOMIKY: Já v Mense nejsem (mám iq jen 129).
    Syn chtěl jet letos na akci pořádanou Mensou do Japonska, velmi se na Japonsko orientuje, ale ačkoli mu v době akce bude už 18 let, nevzali ho, že by prý ostatní obtěžoval svou přítomností... no naštvala mě ta paní dost.
    Já bych děcku ráda to Japonsko dopřála, ale beztak momentálně ani nemám peníze a moje zdraví se řítí do řiti (dlouhodobě), takže pro mě je luxusní zájezd jen si zajet do Prahy... a než mu našetřím na Japonsko, tak snad bude už i vydělávat :-D
    Zkusím synátorovi ten test předhodit - zatím nejeví žádné snahy se družit mezinárodně :D
    Díky moc za info!
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CHIMERA: Jsou to takove mensi kopie mensy. Akorat nejsou tak rozsirene a rozhodne nemaji pobocky v Cechach. Na kazdy pad muj pribeh byl takovy, ze Mensa ma nejakou hranici a ja mel na vic. No a at si synator zkusi udelat ten Fiqure test a uvidi. Maj tam o neco vyssi prah, nez je Mensa. Takze podle vysledku si musi vybrat. Ja napriklad mam docela rad TenIQ:

    https://www.facebook.com/groups/506849472671603/

    Spravcem je:

    https://www.facebook.com/victorhingsberg

    Muze se odkazat na me.

    Jsou to takove komorenjsi skupiny. Zalezi jak se dobre seznamuje, ale prinejmensim tam treba muze navazat nejaky kontakty ze zahranici. Treba. Na kazdej pad... cela ta sranda se tam dostat muze stat neco kolem 20$ za test a cca 20-30$ za celozivotni clenstvi. Ty lidi se mezi sebou dost znaj... tedy vetsinou ne podle videni. Ale muze prinejmensim v te skupine treba reagovat, povidat si. Nebo najit pratele na dopisovani. Fantazii se meze nekladou. Necekej od toho zadny zazraky, ale muze to treba rozsirit prehled, navazat nejaky kontakty atp.

    Na navazovani kontaktu se zahranicni inteligenci je nejlepsi Mensa. Tedy alespon kdyz se konaji takove ty mezinarodni srazy. Co bych doporucil je kazdorocni EMAG (slet mensansu)... vloni to bylo treba tohle:
    EMAG 2017 - BARCELONA | Mensa International
    http://www.mensa.org/news/emag-2017-barcelona
    No a tam by mozna stalo za to se vypravit. Vy tam jste oba, tak treba by vas to jako zajezd mohlo bavit. Samozrejme to neni zadarmo, ale myslim, ze je to dobry zpusob, jak se seznamit, navazat kontakty atp. Jezdi na ne kazdy rok lidi z celyho sveta.

    No co bych ti asi rekl... nevim... muze si zkusit udelat ten test... prinejmensim procvici hlavu... no a kdyz se potom podle vysledku jeste seznami, bude mit moznost navazat dalsi kontakty... tak snad jedine dobre....

    Kdyby neco, co bych vedel, tak treba jeste napis nejakou konkretni otazku...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    GIOMIKY: to je zajímavá informace. Můžeš nějak víc popsat, co jsou ty společnosti zač? Znám jen Mensu (je tam syn).
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Nechte sve deti vyplnit test inteligence. Pokud dosahnou lepsiho vysledku, otevre se jim cesta do prislusnych iq spolecnosti. V dnesni dobe ani nemusi vstat od pocitace. Staci vyplnit online Fiqure test online. Za nejaky manipulacni poplatek se pak mohou pridat mezi obdobne ladenou skuoinu lidi. Mezi jinymi napriklad Mensa (tam je ale myslim nutny jiny, papirovy)... Ale treba Teniq, Torr, Tripple nine society, Elite IQ, 4g atp. Skupiny jsou vetsinou aktivni i online, tudiz prilis nevadi jejich zapadni puvod. Vice informaci na https://testmyintelligence.com

    Nejsem nijak spojen s Fiqure, ani nemam provize z otestovanych.
    DANNY_OCEAN
    DANNY_OCEAN --- ---
    TRISTRAM: Zdravím také, no malá je furt šikovná teď jí je vlastně 4,5 a už se chce naučit číst, hodně si pamatuje. Zeptá se třeba na něco co je někde napsané a pamtuje si to a když to pak třeba vidí znova tak to jakoby přečte i když číst neumí. Nic speciální jsme s ní nedělali.Jak říkám, má velkýho pamatováka, pamatuje si i co jsme říkali před měsícem třeba. Akorát se nám mezitím narodil ještě synáček tak ta pozornost pro ní ubyla. Tak tím trochu trpěla, že už není jedináček a začala být taková vzpurná a spíš se chce podobat mladšímu sourozenci.
    TRISTRAM
    TRISTRAM --- ---
    DANNY_OCEAN: zdravím, jak se to od té doby posunulo?:)
    DLOUHA_POTVORA
    DLOUHA_POTVORA --- ---
    Po Bronson: Jak nejednat s dětmi – síla a úskalí chválení dětí – Archetypal.cz
    http://archetypal.cz/2011/po-bronson-jak-nejednat-s-detmi-sila-a-uskali-chvaleni-deti/
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    CHIMERA: s tím mohu jen souhlasit. Muj syn má 18, je velmi nadaný a ničeho, kam chodil a co delal v předškolním věku nelituje, naopak je mi za to velice vděčný...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    DANNY_OCEAN: to posouzení chce odborníka :-D ale samotný fakt, že to holčinu baví, může nadání znamenat (jiné děti v tom věku intelektové zájmy třeba ani nemají). mrkni se na stránky Centra nadání a kontaktuj je. mají zkušenosti i se zcela malými dětmi :-D
    Diagnostiku nadání dělají u dětí od 2,5 roku: http://centrumnadani.cz/diagnostika/diagnostika.html

    a mmch, škola není pro zvídavé nadané dítě žádná ztráta dětství. je to naopak jeho naplnění :-D jde pak jen o to dobře tu školu vybrat :-D
    DANNY_OCEAN
    DANNY_OCEAN --- ---
    zdravím všechny, mám dceru je jí 2,5 a pozuruji u ní dobré kroky v učení. Sama se naučila abecedu(skrze dětský tablet) a nyní pozná všechny písmenka, umí čísla do 10 česky a anglicky, umí asi 10 barev a teď se ty barvy pomocí youtube učí anglicky. Kouká pořád na nějaká dětská videa na youtube, kde je to všechno anglicky. Zde se naučila ty čísla anglicky. No a teď přemýšlím jestli je to o nějakém vyšším nadání, nebo jestli je to průměrné. Spíš přemýšlím nad tím, že jestli v sobě fakt něco má tak jak ji nejlépe pomoci v tom to všechno nějak přirozeně rozvíjet. Něchtěl bych ji připravit o dětství nějakým strkáním do školy třeba v 5 letech atd... ale nechci to v ní zabít kdyby v ní opravdu něco bylo. Je to takovej rarach, furt něco zkoumá.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    MONELLE: podle fotek jsou to takoví fešáci, že je můžeš dát i k filmu :-D
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    MONELLE: aktivisti to myslí dobře, ale nespěchala bych :-D
    v klidu si pročti si stránky centrum nadání http://www.centrumnadani.cz/
    a případně zajdi (i s dítky) na nějakou jejich akci, omrknout, zda ti přístup vyhovuje.
    tam mám zkušenosti, že se na děti nespěchá a pracuje se i s těmi, které jsou na jednu stranu mimořádně nadané, ale na druhou stranu mají nějaký problém - dyslexii, Aspergera, řečové potíže atd.
    můžu tě ujistit, že řadové učitelky v MŠ ani na ZŠ mimořádně nadané dítě nepoznají. považují za nadané takové dítě, které všecko umí, s ničím nepotřebuje pomoci, všecko řídí a ve škole má samé jedničky. to je zásadní omyl. já jsem měla u staršího syna štěstí, že zrovna v tu dobu se dělalo na školkách v našem městě (OL) testování pro výběr dětí do nově zřizované třídy pro mimořádně nadané, takže jsem si letáku všimla a šla tam (organizovala to Mensa). Učitelky ve školce naše dítě vůbec nedoporučily, protože je nemehlo. Umělo sice číst a psát už ve 4 letech, ale to paní učky ani nevěděly (dítko není chlubivé). Bohužel si neuměl zavázat tkaničky a tím pádem byl na odpis :-D
    do třídy pro mimořádně nadané děti na ZŠ se dostal bez potíží a bez pochybností Mensy i psychologů. Z páté třídy pak přešel na osmiletý gympl (projekt třídy pro nadané je jen na první stupeň).
    Dle mého budeš potřebovat poznat víc rodičů s mimořádně nadanými dětmi, abys měla rozhled a sama si vybrala. Pro některé nadané dítě je vhodné, aby šlo do školy v 5 letech, pro jiné v 7. To se nedá paušalizovat. V Praze máš neskonale více možností, tak jen si tam zajdi, omrknout a seznámit se :-D
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    MAGUMI: děkuji za uklidnění :)
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    MONELLE: Sam

    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    MONELLE: Stačí; bez sociální inteligence z nich budou chudáci, a intelektuálně jim nic neuteče.
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    Nevím, jak se obecně k tomuto popisu "nadané dítě" postavit a jsem trochu tlačena se k tomu postavit :)
    Mám dvě děti (a další v břiše).

    Dcera má řečovou dysfázii, chodila do mateřské školy pro vady řeči, kde s ní udělali zázraky a téměř na ni ta vada není už znát (v 3,5 letech nerozuměla ani ahoj, máma, natož aby cokoliv řekla), nyní v čerstvých 6 letech navštěvuje 0. ročník ZŠ (že zvládne normální ZŠ jsem se dozvěděla letos v květnu od psycholožky a logopedky) - hl. trvající problém je sluchová paměť. Ale v 4 letech, aniž bych ji já cokoliv učila, jednu sobotu ráno popsala celou A4 větama. Byla jsem samozřejmě v šoku a kontaktovala učitelky, jestli ji to někdo učí, a prý jediná ona ve školce má takový zájem se furt učit a požaduje úkoly, takže od té doby (tiskace) píše. A teď v té přípravné třídě MŠ učitelka říká, že je výrazně napřed před svými vrstevníky v zralosti, že je hodně zvídavá a chytrá, a na všechno jde až moc vědecky. Mám ji dávat doma co nejvíc oraz, at nedělá úkoly - ona je ale furt po mně požaduje. Kroužky má jen pohybové.

    Syn. Od 2 let v předškolácích a daleko bystřejší a zralejší než jeho sestra, nesmírně uvědomělý a sám dobře vyhodnocující i sociální situace (např. od roka a půl se sám vždy pokáral když zlobil - nemohla jsem ho najít poté co něco neuposlechl, ale pak jsem věděla že je na záchodě v rohu čučící do zdi, a v úplné pohodě mi tehdy sdělil, že ví že zlobil a že chce se vrátit až zvládne nezlobit - jsem ho ještě ani nestihla nějakému takovému způsobu řešení situace naučit, dělal to i ve školce, hodně pomáhá dětem - to teda obě děti jsou lidumilové) V roce a půl také vymyslel systém kabelů spojující houpajícího koně a klávesnice ("Samík píše - koník slyší"), ale hlavně má nesmírný cit a vášeň pro hudbu. Skládá básničky a písničky (ted mu je 3,5), mění písmena v slovech aby zněly jiným významem - to dávno, a když jsem se ho v 2 letech ptala, proč chce hrát zrovna na housle, tak jeho odpoved byla "protože když pláče les, tak to hrajou housle" - řídila jsem a ještě byla z něj paf. Dnes už jsem zvyklá, trochu... když mi před měsícem začal zpívat Edith Piaf ve francouzštině Rien de rien, tak jsem se zas lekla :) bude ted chodit do školky zaměřené na hudbu a zpívání a učitele houslí máme domluveného na trochu pozdnější věk.

    Byla jsem kontaktovaná jednou známou, co vede nějaké sdružení pro nadané děti, s přívalem rad a doporučení, a jak má malej jít co nejdřív do školy, že ten její chodí už od 4 let, poté co získala od ministra povolení a že se tyhle děti mohou spolu družit, že jsou přeci jen jiné a v běžném kolektivu nezapadnou atd. WTF? - moje děti možná něčím nadané budou, ale společensky jsou zcela in a naopak spíš bývají kingy všech kolektivů, sebevědomí, nestydí se kým jsou, v pohodě, sportovně velmi zdatní a nejradši ze všeho si hrají v naší (slepé) ulici v partě. Nechce se mi jim nastavovat něco jinak, než mají ostatní děti, rozvoj talentů samozřejmě ano, ale myslím, že do školy může syn až v 6 letech, on se nenudí když má dělat něco co umí, ani dcera. Nevím, proč bych je měla někam vyčlenovat a scházet se s matkama nadaných dětí a posílat děti na tábor s jinými génii, z nichž možná polovina má sociální problém a proto jsou asi tlačeni k takové fomě družení. Ona matka mi říkala, že se také scházejí s matkami autistů a těmi dětmi, že mají přeci jen něco společného. No vůbec jsem se necítila v tomhle teda dobře.

    A další aspekt - v naší rodině byl zřejmě nadaný každý, snad všichni mají četné akademické tituly až do 18.stol, pradědové armádní generálové, děda I. děkan a profesor, děda II. prezident akademie věd po většinu svého života a vynálezce (ne z ČR), učila jsem se ve škole o malířích i spisovatelích z mé rodiny, u nás je asi toto standard a všichni vychodili obyčejné základní a gymnaziální školy, tak co šašit..?

    Ale zůstala jsem trochu pohnuta z toho "útoku" oné aktivistky, že s tím musím něco dělat. Fakt musím? Nestačí rozvoj kroužkama, školama, domácí péčí?
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ELIZHANNAH: tak samozřejmě je vhodné ukazovat mu to správně, ale ne tak, aby to cítil jako nátlak a měl pocit, že to musí natruc dělat obráceně :D neznám povahu svého dítka, to právě jako rodič musíš sama... citlivě vést... třeba formou zábavy: přečteme si to obráceně i správně..
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    CHIMERA: já jen aby se mu to nesmazatelně nezafixovalo :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam