• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOMATSUPravoslaví, ορθόδοξη Εκκλησία
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: Hru o trůny to neznemožní, bo lidi jsou lidi, ale umožní to, aby ta hra nakonec vždycky dopadla ku slávě Boží:o)
    SAMUELARACHNID
    SAMUELARACHNID --- ---
    COCKROACH: No jsem rád, že jsem narazil na vzdělaného a chápavého kněze. a osobně si odděluju nauku o lásce k B-hu a k blížnímu zkrze B-ha, od mocenských bojů.

    ale upřímně, zlobí mne to dost. Mě ljsem představu, že oddělení moci a žádná scholastika a vlastně subjěktivní přístup k the-logii, znemožní ony "hry o trůny" poněkud více.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: Pax, pax! Nemusíme se hned takhle hrdlovat. Asi jsem nějak nepobral otázku.
    Problém je prostě v tom, že znám ty lidi, kteří stojí za vl. Simeonem a prostě to nejsou dobří lidé. I způsob, jakým píší a jakým se vyjadřují o duchovních, ba dokonce o biskupech (a nemyslím zrovna hodnocní věku, to je jen slabý odvar) mluví už sám za sebe.
    Jo, říkám, že někteří lidé lžou - prostě protože se na to koukám a vím, ež lžou. což mi samozřejmě nemusíš věřit, ale přece nemůžu říkat něco jiného, ne?
    SAMUELARACHNID
    SAMUELARACHNID --- ---
    CHOMI: viz níže (mám pocit, že se poněkud vyhýbáš odpovědi)
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: Znáš ty lidi?
    SAMUELARACHNID
    SAMUELARACHNID --- ---
    CHOMI: Promiň Chomi, já se Tě nechci dotknout, nicméně když si představím, že tady na internetech vlastně o nic nejde a stejně hodíš argument ad hominem a pak podsouváš, že my máme pravdu, Ti druzí lžou" a místo odpovědi se ptáš jestli z těch lidí někoho znám.

    No ty vádo.

    Jestli jsi schopný mírně nečestné argumentace , když o nic nejde, a já se fakt jen ptám na názor, tak se opravdzu bojím toho, až o něco půjde. Třeba o nějáké to spasení nebo tak. nejsem odborník na křesťanství, nicméně jak jíá to chápu, tak bez svobodné vůle nemůže sice vzniknout spousta zla, ale také nemůže vzniknout láskyplný vztah. (Kalistos Ware: cestou ortodoxie - parafráze)

    To si opravdu myslíš, že je mi deset, a nepoznám argument ad hominem?
    Pak mi napíšeš, že se můžu dočíst na wiki, že ad hominem nemusí být nutně lživý?
    úpúně nevím, jestli mne máš za idiota, nebo jestli běžně argumentuješ tímhle způsobem. Co kdyby o něco šlo a já se Tě ptal na zásadní věc. raději odebrat možnost vlastního názoru, pro dobro věci?

    Promiň, ale tohle se mi opravdu nezdá fér.






    COCKROACH
    COCKROACH --- ---
    SAMUELARACHNID: Rekl bych, ze clovek objevujici pravoslavi to ma ted v Cesku fakt blby... mas celkem smulu, byt tebou, tak se do niceho nehrnu a sleduju to s odstupem.
    COCKROACH
    COCKROACH --- ---
    CHOMI: "tyhle stránky dělá parta kolem vl. Simeona, takže tomu, co se tam píše, nelze věřit"

    Sorry, ale tohle absolutne neberu. to neni zadny argument. to nic nerika, jen neco vypovida o osobni zasti.

    http://www.obcanskevzdelavani.cz/work/ke-stazeni/argumentacni-fauly-A3-barva.pdf
    SAMUELARACHNID
    SAMUELARACHNID --- ---
    CHOMI: Ne neznám je.
    A právě proto se dívám na způsob argumentace.
    (a promiň, ale argument ad hominem fakt do civilizované spol. nepatří, takže stejhně jako neberu ve 100% potaz, to že CHOMI "je protestant, kterému je pravoslaví cizí", tak mi příjde divné, "to dělají lidé okolo Simeona, takže je to 100% lež."
    Jdou místa, kde se vzpomíná jen na Simeona, jsou farnosti, kde se vzpomíná na Simeona a Jáchyma. a jsou farnosti, kde se vzpomína na Rastislava a Jáchyma.
    A vyznej se v tom.
    dospělí the-logové si přes osobní útoky řeší problémy?
    Rozesílají se udání?
    Najednou je někdo na odejit z církve , potéí vlastně není zbaven funkce a je emeritní?
    do nějáké doby je to vladyka a modlí se za něj při každé b-hoslužbě, a přitom je to senilní rozkolník , nejspíše hned poté co navrhne raději se peněz vzdát. než trpět z jeho pohledu asi boj o moc?
    právoslaví teprvce objevuju, nedělám si patent na pravdu, nicméně
    zkus si milý CHOMI púředstavit, co se člověku objevující Pravoslaví honí hlavou?
    Jedni se zaklínají autokefalitou a zvou ruské kněží aby jim něco potvrdili a nadávají na Istambul.
    Druzí nadávají na Prahu a vidí nějáký ruský vliv.

    člověk se chce zeptat na úhel pohledu a řekne se mu, že ti druzí lžou.

    Já osobně vidím v Orthodoxii, ohromnou sílu a Tradici, poimalu k němu jdu blíže a blíže . Jsem fascinovaný mystickou th-ologií a asi mou představou, o tom, že je zde striktní oddělení světské moci a moci církevní.
    Já osobbně v tom cítím tu sílu pouštních Otců. a možná je to právě ona poušť a její Tradice, která nás může zachránit od duchovní pouště.

    možná je můj názor zkreslený, ale pokud jsou biskupové ochránci nějáké mystické pravdy., jsou také ksichtěm oné organizace a příjde mi, že z obou strany slyším jen osobní urážky. a názor , že Ti druzí jsou rozkolníci, proto, že jsou rozkolníci.

    Takže mi to celé fakt docela smrdí.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: Znáš ty lidi co v tom figurují?
    SAMUELARACHNID
    SAMUELARACHNID --- ---
    CHOMI: já bych to právě to rozlišení pravdivosti nechal na čtenáři, ale poskytnul bych mu informace z obou stran.
    jinak už mi to smrdí demagogií.

    nic proti názoru, svobodné vůle si vážm asi nejvíc. Nicméně v jednom z těch odkazů byly o co se tady mihnul o Tobě byly také psané věci ad hominem a pokud by se ty věci měli měřit stejným metrem, a brát nějáké osobníantipatie opravdu vážně, tak se jakéz takéz intersubjektivity prostě nedoberem.

    tahat na sebe argumenty, že vl. Simeon má "ďábelský úsměv," popř je "zhusta senilní" pppř. " CHOMI je vlastně šílenec" ( parafráze) opravdu nemají v civilizované diskusi co dělat, ať si wiki říká co chce.
    Chci se v tomn řádně vyznat, takže chci argumenty obou stran. Nicméně ta moravská část se nesnažila podsouvat svoje stanoviska, a vlastně manipulovat mým úsudkem. připadá mi t argumentačně méně manipulativní.

    snažím se být co nejvíc upřímný, nechci nikoho urazit, nicméně vyznění zprávy je "mírně jiné". a úplně upřímně: smrdí mi to manipulací a to víc z té pražské strany.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: Argument ad hominem nemusí postrádat platnosti, jak se můžeš dočíst zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
    Oba přístupy máš vedle sebe normálně dostupné: jsou stránky takové i makové, názor si můžeš udělat sám. Al přece nemůžeš chtít, abychom dávali stejný prostor lži jako pravdě?
    SAMUELARACHNID
    SAMUELARACHNID --- ---
    CHOMI: üpřímně se mi tpo zdá spíše jako účelový výklad, ale nechcui se hádat. bylo by férey oba dva přístupy hodit vedle sebe a nechat čtenáře aˇ%t si udělá názor sám.
    argumenty ad hominem snad ne.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    Dopis vl. Jáchyma k dnešní neděli smíření (kdo má FB)
    https://www.facebook.com/pcczs/posts/1476450529245202?notif_t=notify_me
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: My na pražských stránkách nechceme veškerou špínu tahat na veřejnost - proč taky? Některé jiné stránky toto korektivum postrádají.
    SAMUELARACHNID
    SAMUELARACHNID --- ---
    CHOMI: nechci být zlý, nicméně při srovnání pražských a olomouckých stránek, se zdá, jakoby na těch pražských echtovně něco zatajovali, a shrnout, stránky dělá XY proto je obsah špatný, se mi moc nezdá.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    COCKROACH: Ale kdeže, jsme autokefální církev, takže jenom my si určujeme, kdo je naší hlavou (jistě, kromě Krista :-) A tou je vl. Rastislav.
    Nehledě na to, že tyhle stránky dělá parta kolem vl. Simeona, takže tomu, co se tam píše, nelze věřit.
    COCKROACH
    COCKROACH --- ---
    Komuniké Ekumenického patriarchátu k výsledkům jednání v Cařihradu
    http://sul-zeme.cz/...eho-patriarchatu-k-vysledkum-vcerejsiho-jednani-v-carihradu&catid=8&Itemid=101

    Takze Simeon je porad hlavou cirkve v Cesku a Slovensku...
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: Apokatastase byla zavržena na 5. koncilu. Protože je to v podstatě gnostická nauka. A silně pochybuju, že jí učil sv. Maxim Vyznavač, protože to by byl kacíř. Takže v tomhle bych Berďajevovi zas tak nevěřil.
    Všeobecné vzkříšení myslíš jako všeobecné spasení? Tak tomu nevěřím. ale bylo by to krásné, kdyby všichni spasení dosáhli. Ale myslím, že to to tak nebude.
    Berďajev má pravdu v tom, že tohle není otázka viny a trestu před Bohem a nějakých právnických kategorií. Ale někteří lidé se prostě sami svým životem přivedou do stavu, kdy nejsou schopni být s Bohem a tedy musí žít ve věčném zatracení. Bůh s nesmírnou lítostí jejich svobodnou vůli respektuje.
    SAMUELARACHNID
    SAMUELARACHNID --- ---
    New Page 2
    http://www.popjan.cz/pravda.htm
    Nikolaj Berďajev : PRAVDA PRAVOSLAVÍ

    "Proto centrálním svátkem v životě pravoslavné církve je svátek Paschy, Světlého Kristova vzkříšení. Zářivé paprsky vzkříšení pronikají pravoslavný svět. V pravoslavné liturgice má paschální svátek daleko větší význam než v katolicismu, kde vrcholem je svátek Kristova Narození. V katolickém prostředí se setkáváme především s Kristem ukřižovaným, v pravoslaví s Kristem vzkříšeným. Kříž je cesta člověka, avšak po ní spěje, jako i celý svět, ke vzkříšení. Tajemství ukřižování může snad zastínit tajemství vzkříšení. Tajemství vzkříšení je mezním tajemstvím pravoslaví. Tajemství vzkříšení je nejenom lidské, ale i kosmické. Východ byl vždy kosmičtější než Západ. Západ je lidštější, v tom je jeho síla a význam, avšak zároveň i jeho ohraničenost. Na duchovní půdě pravoslaví se projevuje tíhnutí k všeobecnému spasení. Spasení je chápáno nejen individuálně, ale i obecně (sborově), společně s celým světem. Z pravoslaví by nikdy nemohla vzejít slova Tomáše Akvinského29, který řekl, že spravedlivý v ráji bude pociťovat radost nad mukami hříšníků v pekle. Podobně na půdě pravoslaví nemohlo vzniknout učení o předurčení, nejenom jako forma krajního kalvinismu 30, ale i v té podobě, jak je vyjádřil blažený Augustin31. Velká většina východních učitelů církve, od Klimenta Alexandrijského32 až k Maximu Vyznavači33, zastávala apokatastasi - všeobecné spasení a vzkříšení. A to je charakteristické i pro (současné) ruské náboženské myšlení. Pravoslavné myšlení nikdy nebylo tlumeno idejí božské spravedlnosti a nikdy nezapomínalo na ideu božské lásky. A hlavně, nikdy neurčovalo člověka z hlediska Boží spravedlnosti, nýbrž myšlenkou proměnění a zbožštění člověka a kosmu."


    chtěl jsem se jen zeptat, jaký je váš názor na všeobecné vskříšení? doufáte v něj alespoň?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam