• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOMATSUPravoslaví, ορθόδοξη Εκκλησία
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: Trochu jsem o apokatastasi přemýšlel. Hlavní důvody, proč bylo tohle učení zavrženo, jsou asi tři
    1) Je to nebiblické učení, v Písmu nic takového není. Spíše Písmo mluví o tom, že hříšníci budou věčně trpět.
    2) Navzdory 1) (protože Písmo to může hovořit z výchovných důvodů tvrději, než jak to pak ve skutečnosti bude) to ale nemusí nutně znamenat, že nakonec nebudou všichni spaseni, protože my opravdu nevíme, jak to Bůh udělá. Tvrdit ale, že všichni budou spaseni je nepřípustné hraní si na Boha a rozhodování za Něj.
    3) Mravní nebezpečí, protože pro plno lidí by pak bylo daleko jednodušší páchat hříchy, když by věděli, že nakonec stejně budou spaseni.
    Tedy zavržení apokatastsis se stalo spíš proto, že tvrdí něco co je naprosto neprůkazné a snaží se poodhalit roušku Božích záměrů. Neznamená to ovšem, že by to tak nemohlo být, ale - nevíme.
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    hudební vložka

    Celtic Woman - Amazing Grace
    http://www.youtube.com/watch?v=HsCp5LG_zNE
    HARALD
    HARALD --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Ty jsi mě co? :-)))

    Už jsem na tebe nechtěl reagovat, ale poruším to dvěma postřehy:
    - křesťan nemá zapírat Krista, pokud to dělá, pak je buď slabý, nebo není křesťan. Ty se odmítáš přihlásit ke svému křesťanství, ergo nejsi křesťan nebo nejsi ochoten se ke Kristu přiznat
    - z pojmu Syn Člověka je možno se možná vykecat v češtině, i když tě každý bude mít za blba. Ty ovšem používáš anglický pojem THE Son of Man, což jednoznačně označuje Krista.

    Přidám i závěr, který je mojí úvahou a mým pohledem na tvé vystupování.
    Domnívám se, že jsi duševně nemocný člověk, který se na jednu stranu prohlašuje za Krista, na druhou stranu zoufale hledá způsob jak sám pro sebe najít něco pevného, o co by se mohl opřít. A tvou oporou se nestala víra a láska, ale nenávist (zejména k liberalismu a homosexuálům) a až farizejské vymáhání skutečných i domnělých pravidel. Tedy přesně to, před čím Ježíš mnohokrát varoval. Místo toho, abys hledal Krista, zneužíváš jeho osoby k hlásání nenávisti.

    Omlouvám se přítomným pravoslavným za příspěvek hodnotíci TSoM. Tímto tuhle debatu ukončuji.

    GUYVER
    GUYVER --- ---
    LEON_KOWALSKI:
    No, jestliže Člověčenko skončí v něbi a s ním všichni ti, co si o sobě myslí, že do nebe patří, nepřipadá mi peklo jako zase až tak špatné místo. Rozhodně tam bude lepší společnost.
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Jestli tady někdo zamlouvá a vříská, je to ten umrněný, křivácký, svatouškovský, moskvolezný, podskříňácký Člověčenko.
    SAMUELARACHNID
    SAMUELARACHNID --- ---
    CHOMI: díky za názor, pro mne je tato možnost zase spíše důkaz alogické Milosti, i když nutno říct, že je to lidská spekulace.

    THE_SON_OF_MAN: nic ve zlém ale trolíš, nebo seš čerstvej konvertita a "zamilovaným" způsobem šíříš evangelium po svém? Pokud se chystáš na konverzi, nebo si těsně po ní, tak je to oukej.
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    THE_SON_OF_MAN: na tvém místě, rouhači, bych si raději pořádně nastudoval pasáž:
    "Po ovocích jejich poznáte je. Zdaliž sbírají z trní hrozny, aneb z bodláčí fíky?
    17. Takť každý strom dobrý ovoce dobré nese, zlý pak strom zlé ovoce nese.
    18. Nemůžeť dobrý strom zlého ovoce nésti, ani strom zlý ovoce dobrého vydávati.
    19. Všeliký strom, kterýž nenese ovoce dobrého, vyťat a na oheň uvržen bývá.
    20. A tak tedy po ovocích jejich poznáte je.
    21. Ne každý, kdož mi říká: Pane, Pane, vejde do království nebeského, ale ten, kdož činí vůli Otce mého, kterýž v nebesích jest.
    22. Mnozíť mi dějí v onen den: Pane, Pane, zdaliž jsme ve jménu tvém neprorokovali, a ve jménu tvém ďáblů nevymítali, a v tvém jménu zdaliž jsme divů mnohých nečinili?
    23. A tehdyť jim vyznám, že jsem vás nikdy neznal. Odejděte ode mne, činitelé nepravosti."
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Nesud, abys nebyl souzen....hm...kdo to jen rekl? .... no to by mě schválně zajímalo jestli to víš, a jestli znáš i kontext, rouhači.
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    LEON_KOWALSKI: Na beton tam skončí! Ale že byl tak horlivý, tak bude dělat kápa a ostatní hříšníci budou muset zatrest poslouchat jeho kázání.
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    CHOMI: Kdyby byli křížáci z takového těsta jako Chomi, stačilo by mohemedánům stoupnout si po větru a začít péct kebáb. Vdechováním bisurmanských výparů by se totiž křižáci dopustili hříchu...
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: Modlit se musíme za každého, i za zesnulé. Ale někdo prostě spasen být nechce a jedná podle toho. Bůh ho miluje takového, jaký je, takže ho k ničemu nenutí. Chce být zatracen v pekle? Prosím, je to jeho volba. Peklo není trest v právním chápání, je to stav, do kterého se člověk sám přivede.
    I proto je apokatastase vlastně zpochybněním Boží lásky a dělá z Boh loutkáře a despotu.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: Ano, tak to je šábesová večeře a té se křesťan nemůže účastnit, protože nahrazuje chrámovou bohoslužbu, která byla ale starozákonní a je nahrazena Kristem.
    Opravdu se musíš rozhodnout, jestli jsi žid nebo křesťan.
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    HARALD: je to prostě rouhač, co zneužívá titul Božího Syna, což je řekl bych porušení 3 přikázání, a díky tomu, neučiní li pokání, skončí TSOM v pekle.
    SAMUELARACHNID
    SAMUELARACHNID --- ---
    CHOMI: u šábesové večeře jsem byl, pražké synagoze někde u staromáku.

    dneska ráno jsme snídal s rodinou ( kde to byla různá směsice)
    neúčastnil jsem se motlideb v synagoze ale dole tam mají místo se stoly , kde sejí, rabín požehnal chleby a já řekl amen , před tím jsem si několikrát omyl ruce. podával s chleba, hummus tahini a nějáké saláty, pak losos a opečené brambory, všude se svítilo jak o život a všichni byli al v pohodě. pak se všichni bavili o svém životě a jaký to má vztah k Tóře. já se raději bavil o Kafkovi. a snažil se ten ruský standart odmítat. pozvala mne švagrova rodina po mém příjezdu do Prahy. byli tam dlouuuuhé modlitby před jídlem.

    ad snídaně: prostě když se setká rodina tak setřeba někteří modlí před jídlem. strikně podle tvé logiky jsem to akoráte vyhnal do extrému, tím, že vlastně stoluju s jinověrci. /chtěl jsem popravdě vidět, kde máš onu linii v tohle ještě ano, a tohle ještě ne/

    ad Ware: já bych to musel hledat stejně jako Ty. spíš jsem čekal, že o tom budeš něco zasvěcenějšího vědět. Nesnažím se vytvářet nějáké dogma o stázi, jen mi to osobně připadá jako nejvíce milosrdná myšlenka a modlení se za přinejhorším takvý Konec- samozřejmě připadá mi to jako nejlepší věc, v níž můžu doufat.. Zkusím něco vyhledat , ale hned to nebude.
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Jak tak koukám, někteří více než jiní.
    HARALD
    HARALD --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Jo, jo. Pokračuješ v zavádějících odpovědích a pak obviňuješ lidi ze lži. Co čekat jiného. Hádavý nesnášenlivý troll. Zkusil jsem, jestli jednou nedokážeš odpovědět slušně. Prosím, pokračuj v debatě v diskusích, kde nemám správcovská práva. ;-)

    HARALD
    HARALD --- ---
    THE_SON_OF_MAN: POkud se mýlím, stačí, když odpovíš, zda jsi křesťan a jaké denominace jsi příslušníkem.

    A proč sám sebe označuješ pojmenováním, které pro sebe používal Ježíš.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: Tohle je hodně hubený důkaz o názorech vl. Kallista. Nebyl by nějaký odkaz co přesně o tom říká?
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    Aha, von to nečte.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SAMUELARACHNID: Hele Samueli, nedělej z lidi blbce, ano? Napřed napíšeš, že ses účastnil šábesové večeře s rabínem a pak napíšeš, že to byla rodinná slezina lidí různých vyznání a ještě máš kydy o tom, jestli ti dovolíem s nima snídat.
    Tohel mi přijde jako hodně blbý způsob debaty. Tak laskavě příště řekni rovnou, co jsi s nima dělal a že to byl jen pokec u piva, a nemachruj tu že ses účastnil šábesové večeře.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam