• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORINTINEW AGE
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    v Brne taky neco je
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    LALINA: v Ostrave funguje Waldorfska skolka, zakladka i lyceum, ... hec.. :) (je toho malo a maji to tezke ale uplne potlacovano to neni)
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    MORPHLER:

    jj,od malých prcků dostávám občas takový lekce,že se musím smát.jsou to velicí a láskyplní učitelé
    LALINA
    LALINA --- ---
    ECLECTICA: a co jim ma cpát? podle tebe?
    podle me skoly stejne ucej (nebo aspon donedavna ucili) jenom hromadu zbytnejch veci...
    jedine tak waldorfsky skolstvi je aspon trochu zamireno na celek, prirozenost lidí a detí a harmonické... a je co? ostouzeno, posmivano, potlacovano... jak pochopitelné, ze?
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    LALINA: "dnesní mladata (aspon nekterá a je jich cim dal vic) si umej hledat vlastni info a delat si vlastni nazory presne podle nového, "dospeleho" paradigmatu.
    co muzou delat rodice a ucitele: ucit se od deti."
    ...moc hezke
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    LALINA:
    nechces si odbehnout taky do svyho aud.?uz tam 100let čekám na M;)))))))))))))
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    ECLECTICA: ted jsi predvedla hezky priklad negativniho ovlivneni sebe sama. v tvem svete existuji ucitelky, ktere veri "divnym vecem" a ktere navic tyto divne veci cpou detem. a urcite teda i tvemu (ev. budoucimu) diteti... to at si to skolstvi nechaji ze, za co je platime svine, ze... ani v mem svete nejsou ucitelky idealni, ale jsou to predevsim lide ktere jsou pro dite cast ovzorem a urcite minimalne dulezite ... ne nekdo koho si platim aby mi spravil zachod, ale bytosti ktere ovlivnuji me (v mem pripade doufam ze nikdy neexistujici) dite na mnohem vice urovncich nez jen tim co rikaji...
    LALINA
    LALINA --- ---
    ECLECTICA: "ja si nepreju, aby mymu diteti ve skole vymejvali hlavu darwinem" :-)))

    hele , kdyz uz se uci jedno, melo by se ucit i druhe nebo jine...žel, spolecnost stareho paradigmatu proste vychovava svoje mladadta podle toho, cemu veri ona, ale ujistuju te, ze dnesní mladata (aspon nekterá a je jich cim dal vic) si umej hledat vlastni info a delat si vlastni nazory presne podle nového, "dospeleho" paradigmatu.
    co muzou delat rodice a ucitele: ucit se od deti.

    žel když neco stareho zanika, bejva to nejagresivnejsi a tak kolem sebe vidim obrovskou snahu "starých" ty decka pokrivit, zblbnout, nacpat jim diagnozu a prášky, nejak je diskvalifikovat.. a zelenou maji decka, co se nechaj krmit odpadem - jak duchovnim, tak fyzickým...a co z nich roste za smejd je ..trestné...
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    MORPHLER: to je v poradku, at si mysli, co chce, ale at to mym detem necpe, ostatne od toho placena neni.

    FORINTI
    FORINTI --- ---
    LALINA: souhlasím:-)
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    LALINA: oba sme byli asi na stejne vlně;))))))))))
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    ECLECTICA: kde je vymyvani mozku? deti to nemusi prijmout jako ostatne vse co je ve skole uci. mozna by ses divila kolik ucitelek takovym vecem veri. a vetsina to stejne nijak ve skole neprezentuje.
    a sve deti muzes ucit i sama...
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    RANGDROL:
    tohle bylo pro danka;)
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    ECLECTICA:
    a jak si přeješ,aby byl tvým dětem vymyt mozek?tak jako ho vymyli tve generaci?
    LALINA
    LALINA --- ---
    jedna myslenka, která mě nepadla, že bych ji sem chtela napsat:
    zijeme v dobe zmeny paradigmatu... jako se díte vyvíjí a roste, tak taky lidstvo, konkretne nase civilizace...
    Z fáze, kdy buh, Buh a bohové byli (vnímáni) vně, venku a lidi se k nim vztahovali jako k nejake vnejsi autorite, se pomalu dostavame do faze "dospívání" (už drahne staletí, ale snad uz to prece jen pohne víc tedko :-). kdy se dítě zaciná osamostatnovat a spolehat se samo na sebe... Tak i lidi nasi kultury se dostavaji do faze "dospelosti" , kdy nacházejí vedení unvitr sebe a dokazou na sebe vzit odpovidajici dopovednost a akceschopnost... kdy se budou vztahovat k moci, která je v nich samých, ne nekde venku, pryc...

    a jak to bývá, ne každému se chce dospet, žejo... je svym zpusobem pohodlne být děckem... sice omezujici, ale pohodlné
    a taky nekdo proste je jeste opravdu dite a nemuze na sebe vzit bremeno poznání...
    A tak tu zijeme vsichni na jedny hromade a jedni od druhých se ucíme a navzájem se posunujeme, dohadujeme, nesnášime se a milujeme se.. podle toho jaky kdo je...
    ale trend dospívání je nezvratny, s tím nenadela nikdo nic..jako se opravdu nikdo nemuze znovu stat deckem a chodit do školky, nebo se nechat vozit v kocarku... vývoj proste zastavit nejde...

    I_M_H_O
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    jde o to,ze tve myšlení a náhled na svět vychází z určitých konceptů a paradigmat-jako např newtonovského pojetí světa a tvá mysl je schopná pojmout jenom fyzickou realitu.možná se můžeš pokusit i opřít o vědce,ale třeba nejmodernější fyzika by ti asi počechrala peříčka.stejně tak i vo blasti medicíny a psychologie se časy mění,akorát tady v čechách je ještě trošičku stedověk;)
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    ECLECTICA: Já se kloním k názoru, že tohle jsou věci, které si člověk najde sám, pokud bude v mladé dospělosti, či později projevovat zájem a bude něco hledat.
    Jenom si myslím, že děti by to měly snazší kdyby se jim od malička nevtloukaly do hlavy negativné vzorce, proč to či ono nejde. Toť vše
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    MORPHLER: protoze je to vymyvani mozku? Ja si kuprikladu nepreju, aby me deti chodily na hodiny nabozenstvi, stejne tak si nepreju, aby jim ucitelka vykladala cokoli o aure, reknikarnaci, smyslu zivota atd.
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    Taky mě udivuje Danklare, že tu vůbec jsi. Když tu jsi, tak to znamená, že tě na tom něco zajímá. Nebo naopak, že cítíš ohrožení svého materiálně jasného světa a hodláš toto přesvědčení bránit. No v tom ti ale nepomůžeme a ani nemá cenu ti to vyvracet, už jenom proto že každý má právo věřit tomu, co sám uzná za vhodné a tzv. rezonující s jeho podstatou, ne?
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    DANKLAR: proc? cim konkretne je to pro ty deti spatne? ujistuji te za lide (a ucitele) uci mnohem vetsi bludy a jeste to neni nebezpecne...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam