• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DIOJANDREVOSTAVBY
    GECKO
    GECKO --- ---
    SHAMPOO: Hmm... asi slusnej oddil... no jestli vis kterej, muzes dat re, jestli ne, muzes postupovat stejne nahodnym smerem... jinak, kdyz neco takoveho poptavas, asi uvedej lokalitu...
    SHAMPOO
    SHAMPOO --- ---
    MAR_TINA: bohužel oboje dohromady, jeden ze sousedů se nás rozhodl uvítat tím že nám navezl svou zeminu k naší..
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    SHAMPOO: a je to ornice nebo to bezcenné pod ní?
    SHAMPOO
    SHAMPOO --- ---
    nemáte někdo typ na slušné ceny za odvoz zeminy? Ještě nejsme ani nastěhovaní a přes noc se předvedla typická čecháčkovská povaha a naše zemina se rozrostla o několik dalších kopečků :/ a cena za odvoz mě teda rozsekal
    MATT
    MATT --- ---
    ZATAMOKO: dřív se natíralo volskou krví, ne? ;)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Nemá tu někdo zkušenost s dřevostavbou od firmy Retail-house.cz? Případně pozitivní/negativní zkušenost s jinou firmou? Retail house má celkem sympatické ceny. Díky!
    CUKI
    CUKI --- ---
    GEN_IO: no na nízkorozpočtovku bych zrovna deltu za něco přes 60Kč/m2 nedával. I kvalitnější Tyvek stojí polovičku a ta Juta asi 10Kč/m2. Spíš je potřeba to opravdu vyřešit tak aby to bylo zevnitř ven difuzně otevřené, tedy dovnitř OSB a lepit kvalitním lepidlem a nebo parotěsku, což tady je asi jediné rozumné řešení, protože ta rozteč na OSB není zrovna uzpůsobená.
    Chápu ale, že pro člověka používající ekopanely je cena za paropropustnou hydroizolaci asi bezpředmětná.
    GEN_IO
    GEN_IO --- ---
    TSOH: Aby se ti ve skladbě kce a zateplení, dobré použít místo klasické parozábrany a lepenkové hydroizolace nějakou difuzní izolaci (např od DELTA). máme použito v rámci svislých i střešních konstrukcí a stavba krásně dýchá a nikde se vhkost netvoří. klima celoročně prima ;)
    DELTA použit jako vnější pojistná hydroizolace - zevnitř EKOPANEL.
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    ZATAMOKO: reklamština
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: pokud je stavba postavena dobře, tak se tam ta houba a hmyz nemá jak dostat a hlavně potřebnou vlhkost pro to tam žít. Navíc bohužel tyto nátěry se nedají použít dost dobře hloubkově, takže nemají větší smysl. Stavět u nás dneska roubenky je sice podle mě ekologický nesmysl, takže nemůžu říct že jsem jejich příznivcem, nicméně před několika lety jsem pomáhal s rekonstrukcí poloroubeného stavení a krovu z roku 1840. ZA tu dobu se nenatíral pravděpodobně ničím, byl vcelku v dobrém stavu i na dnešní poměry.

    Dřevo se těžilo, ale určitě v zimě...
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    Známej řeší stavbu srubu a přisel s tím, že je potřeba každých x let (mluvil o cca 5) kompletně natřít stěny nějakým sajrajtem kvůli eliminaci dřevokazných hub a hmyzu a taky pro zlepšení požární odolnosti.
    Cena materiálu na takovou akci je prý kolem 40 tisíc + práce.

    Co je na tom pravdy?
    CUKI
    CUKI --- ---
    GECKO: Mám systém od caparolu, protože je jedinej co se dá probarvit (tedy ne jednolitá barva)
    Tu fasadní barvu musíš sundat, nejlépe trochu rozbrousit. Na to epoxidovou penetraci od Mapei mi přišla lepší než od Caparolu. Pak 2-3 vrstyDispobox 447. Což je podkladní vodouředitelný epoxid (většinou se dělá bílá) Pak arte lasur což je ta probarvená složka s tou se dá pěkně vyhrát škála je taky dost obsáhlá. No a na to vrchní Disboxid 422 kterou to uzavřeš. Tu Natírat je dost pakárna, ale výsledek stojí za to. Nedrží se na tom ani vodní kámen. Za tři roky jsem ten sprcháč nikdy nemyl, jen ocáknu vodou
    DARAIT
    DARAIT --- ---
    TSOH: skladbu bych dal difuzne otevrenou smerem ven (pokud to nechces zalepit neprodysne polystyrenem - coz by byla skoda).
    Ja bych to udelal treba takhle (v posloupnosti zevnitr ven): preklizka nebo palubky+parobrzda, pak tramky a mezi mineralni izolace - cim tvrdsi tim lepsi aby se neslehla a pak difuzne otevrenou membranu jako treba tyvek (proti vetru a pripadny vode ktera by nacakala pres fasadu) a na to vzduchovou mezeru (s mrizkou dole a nahore), distancni late a fasadu (napr. late).
    Cim min tam bude proudit vzduch ruznejma skvirama (zevnitr ven), tim to bude lip izolovat a nebude ti utikat vhkej vzduch zevnitr do konstrukce kterej by ti tam mohl napachat neplechu. K utesneni tedlech veci sou ruzny "systemy" - tzn lepici pasky a folie.
    Jinak provetravany fasady sou dobry, ze ty castecne odclonej vedro, nebo i zimu, delaj takovy zavetri a ochranu pred destem.
    Taky je dobry zvazit kudy ti povedou site - jestli tam naky mit budes, aby ti to moc nezasahovalo do konstrukce a pak ti to tam treba nepromrzalo. Kdyz ti bude naky misto prochladat, bude tam kondenzovat vhkost a plesnivet..
    Pokud to chces mit presny, tak si to jeste radsi over - todle sou jen moje (prevazne teoreticky) znalosti.
    Hodne zdaru!
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    TSOH: tu izolaci klidně použij, bude to provětrávaný a pršet do ní nebude. Jen bych se bál, že ti ta vata polleze sukama dovnitř a nebude to moc příjemný (minimálně pak prkna na pero a drážku a díry zacelit).
    TSOH
    TSOH --- ---
    tak jsem se konečne v rámci té sve lesni boudy trochu pohnul...
    jen pro zajímavost pokud by někdo řešil třeba něco podobného tak pro představu časové náročnosti:
    vylití 12 sloupků v zemi (1,5 T betonu) vození v kolečku + nošení na vzdálenost cca 100 metrů do kopečka 12 hodin času...
    výnos dřeva na takhle malou chatku 20 hodin času....
    ----------


    teď akorát rešim ohledně izolace... z vnejšku dám pod prkna JUTADACH 115 a v ramci slabe izolace 5 cm asi vatu http://www.baushop.cz/knauf-akustik-board-tp-115?tloustka=50 a na ni jen prkna...ale je otazka zda se v ni nebude sražet voda a nebudou vznikat nejake plisne nebo tak neco... pak je tu jeste polystyren.... co by jste doporučili za izolaci ?
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    K tomu založení stavby jsem našel starší článek (2012) https://atelier-dek.cz/zalozeni-pasivniho-domu-v-ekonomickych-souvislostech-333
    ENDRUE
    ENDRUE --- ---
    JADR: Dik, porovnám jak všechno vychází cenově v závislosti na U, který je pro mě směrodatný.
    GECKO: Já vím, předpokládal jsem, že to je jasný, proto jsem polystyren blíže nespecifikoval.
    GECKO
    GECKO --- ---
    ENDRUE: Bezny EPS pod desku pouzit nemuzes, neni dostatecne pevny v tlaku a cely by to asi postupne sedlo. Drive se pod ploovouci desku na sterkovy loze pouzival XPS, ale ten je prave vyrazne drazsi.
    JADR
    JADR --- ---
    ENDRUE: bral jsem to kvuli tomu ze se to dela z toho recyklovaneho skleneneho odpadu relativne kousek od stavby do 40km. Delaji to v KV.
    Byl jsem se i kouknout na te lince kdyz jsme vraceli nejake big bagy.
    kupoval jsem asi 30m3. tusim za 1250czk/m3
    JADR
    JADR --- ---
    si to muzes porovnat vid... jako izolant to vychazi hur nez polys. ale cenu musis porovnat sam v navaznosti na to jaky polys pouzijes. ale cena za m3 je u penoskla nizsi - ale urcite si to vynasob 2x protoze to skoro 2x hur izoluje a pocitej i se zhutnenim penoskla - asi 1.33 nebo tak, presne si to nepamatuju. najdes to urcite na netu
    štěrk z pěnového skla Refaglass | Izolace-info.cz
    http://www.izolace-info.cz/.../penove-sklo/recifa-a-s/1346971-sterk-z-penoveho-skla-refaglass-p.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam