• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VEROUNKA5th DIMENSION
    CHORCHEOS
    CHORCHEOS --- ---
    GAF: Nevím, možná pokládáš za správné nesprávné věci? :) To se děje každýmu, jsou to zkušenosti.
    VILGEFORTZ
    VILGEFORTZ --- ---
    Uz zase dravci?
    GAF
    GAF --- ---
    CHORCHEOS: jo to jasně. Mluvili jsme o křesťanství.
    Jsem rád, že máš takový názor, líbí se mi a asi ho zastávam taky. Akorát nevim, co se mi děje v tom případě, když se mi nepodaří prosadit to co pokládam za správný. Už jenom třeba díky těm obavám. Možná by stačilo si to odpustit a dělat na co stačim.
    CHORCHEOS
    CHORCHEOS --- ---
    GAF: Ano a v jakém rámci o tom uvažuješ? Byvše boha poslušný se dá v primitivnějších kulturách za jistých okolností i vraždit a pocitově z toho vyjít dobře, přinášíme bohům různé oběti a cesta do nebe je tedy opravdu různá.
    Jsme jen vychováni k jiným předsudkům, nemusíme to třeba v sobě lámat :)
    Ergo nejvíc pravdě se imo podobá, aby člověk přišel do nebe, měl by dělat, co sám považuje za správné, co je primárně v souladu s ním samým a ne s morálkou.
    Strašení peklem je pro malé děti. Vnímám to tak, že v okamžiku, kdy se začnu bát, abych neskončil v pekle, už se ho paradoxně bát nemusím, již v něm jsem :)
    GAF
    GAF --- ---
    :)))))

    ne a radši ani neděkuju, jdu za bratrem a zítra se zajímat třeba o příchod nového věku a vývoj psychiky lidstva :)
    GAF
    GAF --- ---
    OVERSEER: jj, bude z toho mimo jiné i hovno :)
    GAF
    GAF --- ---
    A že to platí i pro tebe - jestliže jsem mluvil o něčem, cos nazval "zázraky" a tys v tu chvíli byl schopný to pojmenovat jako nuda, věřím a přeju ti, že zažiješ něco, co bys pojmenoval jinak (něco pěkného třeba).
    GAF
    GAF --- ---
    OVERSEER: hmm, možná bys měl spíš říkat, že je to projev stejné věci. Ale hovnem se nenajíš a nejspíš ti ani nebude lahodně vonět.

    Já tvrdim, že když už tu jsem, abych tu něco zažil, tak, s dovolením, nepůjdu jíst kus hovna, ať už to je všechno iluze nebo ne, protože mi prostě chutná třeba chleba s máslem.
    GAF
    GAF --- ---
    OVERSEER: se mi zdá, že to vidíš příliš hnusně. No jasně, nemoci se lidem stávaj, slábnutí, všechno. Ale taky nejenom to, že se s tim člověk může vyrovnat, ale i to, že to může být jinak - třeba zajímavý (a třeba i bez nemocí a ztrát)...

    Že ty tím někam míříš :) ? Že ty mě chceš navést na to, abych říkal právě tohle a mohl se z toho někdo (já, ty jiní...) poučit ?
    GAF
    GAF --- ---
    VEROUNKA: počkat - "já jsem" je myslím už jenom součást té individuality a to božské vševědomí - je to to celkové vědomí lidí ? Nebo lidi mají celkové vědomí, individualitu a ještě je to božské ?
    GAF
    GAF --- ---
    OVERSEER: ať už máš na mysli cokoliv - hele smrt by přece neměla být strašák. Myslim, že samotný umírání může být třeba i příjemný - jenom to předtim, třeba zabití, nějaký ublížení nebo co... Ale to se taky nemusí stát každýmu a a a avůbec, proč to vlastně píšeš ?
    VEROUNKA
    VEROUNKA --- ---
    proste to, jak rikal kristus: ja jsem, ktery jsem. toto "ja jsem" "ma" kazdy :)
    VEROUNKA
    VEROUNKA --- ---
    GAF: melo by to byt tve JA JSEM, to treti, bozske :) spojnice tveho ega s bozskym vsevedomim :)
    GAF
    GAF --- ---
    VEROUNKA: a já jsem rád, že jsou idčka a lidi s naladěním jako ty. Píšeš pěkně.
    GAF
    GAF --- ---
    CHORCHEOS: no dobře, ale můžu teda argumentovat. Respektive každý je trochu jiný a už jenom to, že bude zažívat jiné zážitky, byvše ten hodný, boha a církve poslušný, člověk, kterému se daří dobře i po stránce citové/pocitové, znamená, že jsou i jiné cesty "jak do nebe" než jaké vymyslí někdo támhleten.

    Eeee, no něco jako: Tady je soupis pravidel - chovejte se, abyste se svými skutky do nich vešli (stále je to xxxx možností co dělat a jak vnímat) ...a pak se dostanete do nebe. Jo můžete i trpět, jo můžete být i čestní, jo můžete milovat ale chovejte se podle těch pravidel...

    Takhle nějak bych to viděl.
    GAF
    GAF --- ---
    VEROUNKA: ne to ani ne.

    Spiš mi šlo o to, že jelikož budu mít stále originální tělo a nejspíš i tu část mysli, co je "neabsolutní" či jak to říct, tak budu zažívat vjemy, které žádný další člověk nemusí zažít. Prostě jiné. A to mě a kohokoliv jiného bude myslím vždycky činit "i" něčím jiným než jenom kolektivním vědomím tj. individualitou.

    Osobně bych byl proto mít (chápej zažívat) kolektivní i individuální vědomí a protože je trojka prý hezké božské číslo tak tam možná patří ještě něco.
    VEROUNKA
    VEROUNKA --- ---
    CHORCHEOS: myslim, ze ta relativizace dilcich pravd uz je za nami, na to byla bohata hlavne leta 90ta :)

    muzes vedet velmi dobre, kde a kdy jsi, jsi prave tam, kde zrovna stoji tvoje telo, a jsi prave v te dobe, kdy tam tvoje telo je :) ale to neni vsechno. to je cele. tahle realita je samozrejme stejne realna, jako ty dalsi, takze proc ji zpochybnovat :)
    CHORCHEOS
    CHORCHEOS --- ---
    VEROUNKA: Myslím samozřejmě to první, coby zenový předpoklad ;)
    Vzhledem k tomu, že je čas i prostor relativní, já nemůžu ve skutečnosti vědět, kde a kdy vlastně jsem, ale můžu prožívat, že jsem teď a tady jako soustředěné vědomí. Nesoustředěné myšlenky a vzpomínky, na věci, co se staly, mne vedou k tomu, že mne věci mrzí a myšlenky na věci, co se stanou, mne mohou vést jen ke zbytečným obavám.


    VEROUNKA: Doba je dobrá, ale taky to obnáší spoustu relativizací dílčích "pravd" a nikdo se v tom nevyzná :)
    VEROUNKA
    VEROUNKA --- ---
    CHORCHEOS: kazdy se trapi jinak, a utrpeni kazdeho ma trochu jiny smysl :)
    nabozensko-moralni system je predsudek, s tim uplne souhlasim. nastesti zijeme v dobe rozpousteni dogmat a predsudku :)
    CHORCHEOS
    CHORCHEOS --- ---
    GAF: "chce snad někdo tvrdit, že se pak nedostane do nebe... :) ?"
    Jo, představ si, že i tací se najdou :))
    Já to vidím tak, že celý nábožensko-morální systém je předsudek. Na jisté hranici se platnost rozumových argumentů zastaví a odráží se jako bys hrách na stěnu házel.
    btw. Nutnost utrpení se tradičně vysvětluje tím, že skrz to jabko Adam začal přemýšlet. Proto se lidi trápí, že myslí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam