VICTIM81: Imho by největší efekt měl přesun od aerodynamického gripu k fyzickému gripu. Tedy kdy bys nemohl spoléhat na to, jak moc tě karoserie okolním proudícím vzduchem tlačí k zemi, ale na to, jak tě tvé pneumatiky svým třením o vozovku udrží ve směru.
Potřebuješ pod podlahou co nejméně vzduchu. Naopak nad karoserií ho potřebuješ co nejvíc. Funguje to stejně, jako křídlo letadla – jenže obrácené naopak. "Řídký" vzduch pod podlahou tě přicucává k zemi, zatímco "hustý" vzduch nad ní tě k zemi tlačí. (u křídla letadla profilem křídla "natahuješ" ergo "ředíš" vzduch "delší drahou" nad křídlem, vytváříš tím podtlak nad křídlem – zatímco pod křídlem "kratší drahou" vzduchu vzniká přetlak – takhle kombinace tlaků na obou stranách způsobuje tzv. vztlak.)
Na aeru závodního vozu to má fungovat naopak. Chceš udělat přetlak nahoře, a podtlak dole. Výsledkem je přítlak.
Teď si představ že přítlak nemáš, nebo jen zanedbatelný. Že na okruhu závodí dvacet Felicí – poznáš ve které z nich sedí lepší řidič? :)
Zase ale nic proti přítlaku :) Ten dělá to, že jsou rychlé vozy rychlé – právě tím, že se udrží přicucnuté v zatáčce :)
Btw na závodní chytrosti (v souvislosti s aero gripem) mi připadá zajímavá například tahle věc –
– jedeš-li do zatáčky moc pomalu, tak ji sice projedeš bezpečně, ale... budeš pomalej.
– jedeš-li do zatáčky rychle, vynese tě odstředivá síla a... skončíš v mantinelu
– jedeš-li do zatáčky ještě rychleji, přítlak tě udrží na asfaltu a projedeš ji tak, jak se má :D