• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    VICTIM81
    VICTIM81 --- ---
    ZDENDAK: tak ten clanek ze ktereho to mas tam ma chybku.
    verim ze ten vir bocni to nezrusi. jen se zmensi jeho sila. a jmenuje se vortex Y250.
    museli by zcela prepracovat design kridla aby docilili toho co by se povazovalo za zruseni toho vortexu.
    a neslouzi k snizovani odporu ale "utesnuje" podlahu vozu od okoli. neboli zvysuje efektivitu podlahy a difuzoru.
    pouziva se jako nahrada za takzvane mechanicke "sukne" se kterymi mam pocit prisli u lotusu, side skirty.

    a pro zajimavost. to ze defakto snizi ucinek podlahy bude mit kontraproduktivni efekt vuci celemu zameru.
    protoze prave podlaha ma nejmensi vliv na to jak spatne se jede v tom "spinavem" vzduchu za vozem.
    tedy bylo by vhodne zvysit efekt podlaky v pomeru ku kridlum aby se vozy mohly k sobe vice priblizit.

    mam pocit ze tuto koncepci ted udelali v indy. kdy snizili celkovy pritlak a pomer mezi tim kolik generuje podlaha a kolik kridla se posunul smerem k podlaze. ktera je nejmene citliva vuci "dirty air" a taky ho "neprodukuje" tak moc jako kridla.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Pak máme i další že :)

    Safety Car and Medical Car Fails
    https://www.youtube.com/watch?v=S1Z7wUJ5QUQ


    Každopádně se mi nedaří najít moji oblíbenou kompilaci safety car failů...
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: kazdopadne asi taky zacnu sledovat tu F2, ten dnesni zaver mi pripominal predjizdeni v MotoGP
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: doufam..
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: treba bude zitra zase napinavej start a Vettel sestreli v prvni zatacce nakyho z Mercedesu az po startu zazracne probije z sestky
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Ano, protože zruší hlavně ty boční víry. Současná komplikovaná přední křídla mají za účel odvádět vzduch kolem předních kol – směřují je do několika směrů –
    "vnitřní", který vede kolem deflektoru ke chladiči a nasávání motoru
    "horní", který vede nad kolem a dál se se ním pracuje na karoserii a vede na zadní křídlo. Mmj vede kolem výfuku, který jej zahřívá a nafukuje na zadní křídlo.
    "vnější", který jej odvádí od karoserie a snižuje odpor.

    Ten vnější dělá největší problém v interakci s dalším vozidlem. Hlavně tenhle nedovoluje přiblížení dvou aut k sobě. Nové "osekané" křídlo by mělo zamezit hlavně tomuto proudění.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: _D tam je par co jsem neznal, kazdopadne ten z indy s komentarem the pace car is out of control je legendarni
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Yeah, what if the Safety Car turns into the Danger Car? :)

    Safety Car FAILS
    https://www.youtube.com/watch?v=2eGumLqAihI
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: myslis ze s tim neco udelaj ty mj. osekany kridla ?
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Nemůžou se předjíždět, protože se k sobě nemůžou fyzicky přiblížit. Čím to? Aerodynamikou.

    Jiné motoristické soutěže, včetně např. WEC, fungují na tom, že auto před tebou ti vytváří aerodynamický tunel, ve kterém ty v autě za ním máš řidší vzduch a můžeš se za něj zavěsit a útočit na něj. (To mimo jiné vytváří i velmi zajímavé situace kdy se předjíždějí auta různých kategorií – zavěsíš se do kapsy za svým sokem kterého hodláš předjet a počkáš si, až vás bude předjíždět jezdec rychlejší kategorie a v tom okamžiku se přehoupneš z kapsy tvého soka do kapsy rychlejšího "byť ne-soka" a v té se svezeš v jeho předjížděcím manévru před svého soupeře. Závodní chytrost.

    Dnešní F1 v takovém závěsu nefungují – za autem je několik desítek metrů dlouhý turbulenční prostor, který ti nedovolí se k autu před tebou přiblížit, protože ti v něm přestává fungovat přespříliš komplikovaná aerodynamika na tvé karoserii. Nemůžeš se přiblížit, protože ač bys podle všech zákonů měl ztrácet aerodynamický odpor – tak pouze ztrácíš přítlak. Neprojedeš zatáčkou tak jak ten před tebou – a končíš, jak píšeš, v crashi. Pak to supluje DRS, které za cenu snížení aero odporu i downforce ale funguje jen na dlouhých rovinkách. (zkus na DRS vlítnout do zatáčky – když budeš mít štěstí, tak si pak běháním v protisměru otáčení budeš moct odmotat točky v hlavě :D Když ne, tak budeš s otřesem mozku ležet ve špitále.)

    Zjednodušení aera podle nových pravidel teoreticky povede k vyrovnanějším závodům. Teoreticky povede k tomu, že se vozy F1 k sobě dokáží alespoň přiblížit. Pak budou mít šanci na sebe třeba i útočit a dokonce – světe div se – předjíždet se :)

    Že někteří o předjíždění nestojí? Jasný, kdo by taky chtěl bejt předjížděnej žejo :D Ale já se ně kruci chci dívat jak ten předjížděnej nechce bejt tvl předjetej a ten za ním ho chce kua předjet :) Ne že "já su šamp(i)on", jedu před tebou tak #sestimsmiř :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    btw. tohle mi uniklo, v Detroitu se jim povedlo v zahrivacim kole zrusit pace car :))

    IndyCar 2018. Race 2 Detroit Grand Prix. Pace Car Crash
    http://www.youtube.com/watch?v=dN_L_1fXs6s
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: Vettel nema uplne nejlepsi obdobi, Wurz s tim rakouskym moderatorem si z nej delali prdel ze si tam zdrimnul kdyz mel odjeto. Ja uz jsem mel parkrat kacirskou myslenku jestli by me vadilo kdyby odeslo Ferrari jak tim hrozili nebo Mercedes a musim rict ze bych uvital cokoliv aby se na to dalo zase koukat.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Páč týmy jako Mercedes nebo Ferrari by tím přišly o svoji Mercedovitost nebo Ferrarovitost. Problém současné F1 je (jak všichni vědí) v moc velkých výkonnostních rozdílech. Je fajn hnát vývoj dopředu a snažit se získávat nad ostatními týmy sekundy na kolo navíc, ale není to ze sportovního hlediska zajímavé.
    Kouzlo F2 (stejně jako třeba Indy) je v tom, že mají všichni stejnou káru a ukaž co umíš. Posaď Sainze do Merglu a bude na bedně. Posaď Prstíčka do McLarenu a nedojede. Teď zkus posadit všechny do Trabanta – a ukáže se, kdo je kdo .)
    Pravidla nadcházející sezony (a dalších sezon) zjednodušující formu káry by to konečně mohly srovnat. Uvidíme :)
    Dnes se podle všeho závodí spíš mimo trať – nejen boxy a vývojem, ale taky uhranými pentlemi, viz např.
    Vettel dostal za blokování Sainze v kvalifikaci penalizaci – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/clanek/vettel-dostal-za-blokovani-sainze-v-kvalifikaci-penalizaci
    Jezdci McLarenu vydělají na Leclercově penalizaci – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/clanek/jezdci-mclarenu-vydelaji-na-leclercove-penalizaci
    F1 je o politice a továrnách. Neodehrává se na trati. Na trati jsou vidět už jen výsledky předchozího. A to není zajímavé.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    mi v F1 skoro prijde ze jsou tak degenerovany tim jak se skoro nepredjizdi ze velka cast predjizecich manevru skonci crashem
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: bych dal i vic plus kdyby to slo :))
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    me osobne by nevadilo kdyby i auta v F1 byly jednotnejsi, ale tymy jako Mercedes nebo Ferrari na tohle nikdy nepristoupi, v Indy maj tusim vsichni stejny sasi taky od Dallary jako F2ka ale nekolik vyrobcu motoru
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: jj, to je ulet, takovyho predjizdeni se nedockas ve F1 za 10 let... mozna by ty kategorie mohli proste prohodit :)) vtipny je jak je zaber z toho RT s never give up na halo, kterej to pak posle dvouma kolama mimo trat a predjede je :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Poslední kolo v F1? Leda ve snu! Ve F2? Běžná realita :)

    3-car overtake by Artem Markelov - F2 2018 Austria
    https://www.youtube.com/watch?v=Lo-HARWBPDw
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Konec závodu, Russel, Norris, Fuoco
    Další bedna pro Charozův tým :) Delétraz bohužel odpadnul.

    Race 2 v neděli v 11.00
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Fuoco 4., ale nemám přehled jestli už stavěl
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam