• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    VICTIM81
    VICTIM81 --- ---
    ZDENDAK: tak ten clanek ze ktereho to mas tam ma chybku.
    verim ze ten vir bocni to nezrusi. jen se zmensi jeho sila. a jmenuje se vortex Y250.
    museli by zcela prepracovat design kridla aby docilili toho co by se povazovalo za zruseni toho vortexu.
    a neslouzi k snizovani odporu ale "utesnuje" podlahu vozu od okoli. neboli zvysuje efektivitu podlahy a difuzoru.
    pouziva se jako nahrada za takzvane mechanicke "sukne" se kterymi mam pocit prisli u lotusu, side skirty.

    a pro zajimavost. to ze defakto snizi ucinek podlahy bude mit kontraproduktivni efekt vuci celemu zameru.
    protoze prave podlaha ma nejmensi vliv na to jak spatne se jede v tom "spinavem" vzduchu za vozem.
    tedy bylo by vhodne zvysit efekt podlaky v pomeru ku kridlum aby se vozy mohly k sobe vice priblizit.

    mam pocit ze tuto koncepci ted udelali v indy. kdy snizili celkovy pritlak a pomer mezi tim kolik generuje podlaha a kolik kridla se posunul smerem k podlaze. ktera je nejmene citliva vuci "dirty air" a taky ho "neprodukuje" tak moc jako kridla.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Pak máme i další že :)

    Safety Car and Medical Car Fails
    https://www.youtube.com/watch?v=S1Z7wUJ5QUQ


    Každopádně se mi nedaří najít moji oblíbenou kompilaci safety car failů...
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: kazdopadne asi taky zacnu sledovat tu F2, ten dnesni zaver mi pripominal predjizdeni v MotoGP
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: doufam..
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: treba bude zitra zase napinavej start a Vettel sestreli v prvni zatacce nakyho z Mercedesu az po startu zazracne probije z sestky
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Ano, protože zruší hlavně ty boční víry. Současná komplikovaná přední křídla mají za účel odvádět vzduch kolem předních kol – směřují je do několika směrů –
    "vnitřní", který vede kolem deflektoru ke chladiči a nasávání motoru
    "horní", který vede nad kolem a dál se se ním pracuje na karoserii a vede na zadní křídlo. Mmj vede kolem výfuku, který jej zahřívá a nafukuje na zadní křídlo.
    "vnější", který jej odvádí od karoserie a snižuje odpor.

    Ten vnější dělá největší problém v interakci s dalším vozidlem. Hlavně tenhle nedovoluje přiblížení dvou aut k sobě. Nové "osekané" křídlo by mělo zamezit hlavně tomuto proudění.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: _D tam je par co jsem neznal, kazdopadne ten z indy s komentarem the pace car is out of control je legendarni
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Yeah, what if the Safety Car turns into the Danger Car? :)

    Safety Car FAILS
    https://www.youtube.com/watch?v=2eGumLqAihI
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: myslis ze s tim neco udelaj ty mj. osekany kridla ?
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Nemůžou se předjíždět, protože se k sobě nemůžou fyzicky přiblížit. Čím to? Aerodynamikou.

    Jiné motoristické soutěže, včetně např. WEC, fungují na tom, že auto před tebou ti vytváří aerodynamický tunel, ve kterém ty v autě za ním máš řidší vzduch a můžeš se za něj zavěsit a útočit na něj. (To mimo jiné vytváří i velmi zajímavé situace kdy se předjíždějí auta různých kategorií – zavěsíš se do kapsy za svým sokem kterého hodláš předjet a počkáš si, až vás bude předjíždět jezdec rychlejší kategorie a v tom okamžiku se přehoupneš z kapsy tvého soka do kapsy rychlejšího "byť ne-soka" a v té se svezeš v jeho předjížděcím manévru před svého soupeře. Závodní chytrost.

    Dnešní F1 v takovém závěsu nefungují – za autem je několik desítek metrů dlouhý turbulenční prostor, který ti nedovolí se k autu před tebou přiblížit, protože ti v něm přestává fungovat přespříliš komplikovaná aerodynamika na tvé karoserii. Nemůžeš se přiblížit, protože ač bys podle všech zákonů měl ztrácet aerodynamický odpor – tak pouze ztrácíš přítlak. Neprojedeš zatáčkou tak jak ten před tebou – a končíš, jak píšeš, v crashi. Pak to supluje DRS, které za cenu snížení aero odporu i downforce ale funguje jen na dlouhých rovinkách. (zkus na DRS vlítnout do zatáčky – když budeš mít štěstí, tak si pak běháním v protisměru otáčení budeš moct odmotat točky v hlavě :D Když ne, tak budeš s otřesem mozku ležet ve špitále.)

    Zjednodušení aera podle nových pravidel teoreticky povede k vyrovnanějším závodům. Teoreticky povede k tomu, že se vozy F1 k sobě dokáží alespoň přiblížit. Pak budou mít šanci na sebe třeba i útočit a dokonce – světe div se – předjíždet se :)

    Že někteří o předjíždění nestojí? Jasný, kdo by taky chtěl bejt předjížděnej žejo :D Ale já se ně kruci chci dívat jak ten předjížděnej nechce bejt tvl předjetej a ten za ním ho chce kua předjet :) Ne že "já su šamp(i)on", jedu před tebou tak #sestimsmiř :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    btw. tohle mi uniklo, v Detroitu se jim povedlo v zahrivacim kole zrusit pace car :))

    IndyCar 2018. Race 2 Detroit Grand Prix. Pace Car Crash
    http://www.youtube.com/watch?v=dN_L_1fXs6s
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: Vettel nema uplne nejlepsi obdobi, Wurz s tim rakouskym moderatorem si z nej delali prdel ze si tam zdrimnul kdyz mel odjeto. Ja uz jsem mel parkrat kacirskou myslenku jestli by me vadilo kdyby odeslo Ferrari jak tim hrozili nebo Mercedes a musim rict ze bych uvital cokoliv aby se na to dalo zase koukat.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Páč týmy jako Mercedes nebo Ferrari by tím přišly o svoji Mercedovitost nebo Ferrarovitost. Problém současné F1 je (jak všichni vědí) v moc velkých výkonnostních rozdílech. Je fajn hnát vývoj dopředu a snažit se získávat nad ostatními týmy sekundy na kolo navíc, ale není to ze sportovního hlediska zajímavé.
    Kouzlo F2 (stejně jako třeba Indy) je v tom, že mají všichni stejnou káru a ukaž co umíš. Posaď Sainze do Merglu a bude na bedně. Posaď Prstíčka do McLarenu a nedojede. Teď zkus posadit všechny do Trabanta – a ukáže se, kdo je kdo .)
    Pravidla nadcházející sezony (a dalších sezon) zjednodušující formu káry by to konečně mohly srovnat. Uvidíme :)
    Dnes se podle všeho závodí spíš mimo trať – nejen boxy a vývojem, ale taky uhranými pentlemi, viz např.
    Vettel dostal za blokování Sainze v kvalifikaci penalizaci – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/clanek/vettel-dostal-za-blokovani-sainze-v-kvalifikaci-penalizaci
    Jezdci McLarenu vydělají na Leclercově penalizaci – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/clanek/jezdci-mclarenu-vydelaji-na-leclercove-penalizaci
    F1 je o politice a továrnách. Neodehrává se na trati. Na trati jsou vidět už jen výsledky předchozího. A to není zajímavé.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    mi v F1 skoro prijde ze jsou tak degenerovany tim jak se skoro nepredjizdi ze velka cast predjizecich manevru skonci crashem
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: bych dal i vic plus kdyby to slo :))
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    me osobne by nevadilo kdyby i auta v F1 byly jednotnejsi, ale tymy jako Mercedes nebo Ferrari na tohle nikdy nepristoupi, v Indy maj tusim vsichni stejny sasi taky od Dallary jako F2ka ale nekolik vyrobcu motoru
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: jj, to je ulet, takovyho predjizdeni se nedockas ve F1 za 10 let... mozna by ty kategorie mohli proste prohodit :)) vtipny je jak je zaber z toho RT s never give up na halo, kterej to pak posle dvouma kolama mimo trat a predjede je :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Poslední kolo v F1? Leda ve snu! Ve F2? Běžná realita :)

    3-car overtake by Artem Markelov - F2 2018 Austria
    https://www.youtube.com/watch?v=Lo-HARWBPDw
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Konec závodu, Russel, Norris, Fuoco
    Další bedna pro Charozův tým :) Delétraz bohužel odpadnul.

    Race 2 v neděli v 11.00
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Fuoco 4., ale nemám přehled jestli už stavěl
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Ani se nedá říct kdo je druhej a kdo třetí, protože se kolem sebe furt míhají tam a zpátky :) To říkám furt, F2 je mnohem akčnější a zábavnější naž F1 :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Na prvních jsou Russel, o druhé se přetahují Norris s posledně ubrečeným Merhim, ale bojují spolu hezky:)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    F1 Q mi unikla, prvních 25 kol race1 F2 taky, sednul jsem k tomu právě když to Delétrazovi z osmého začalo chcípat a sotva dojel do garáže. Fuoco se mezi tím dostal z patnáctého na sedmé, ale zrovna probíhají zastávky, tak se to míchá
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    A Dan s Maxem trosku herecky dneska
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Tak Bottas zitra ze pole, libi se mi ze Ham a Bottas jsou spolu v pohode, ne jako jako jezdci ve spouste jinejch tymu
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Vettel nejrychlejsi v Q2
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Kubica jak tam smutne stal v boxech :(
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    VICTIM81: ja to beru s rezervou, v tom clanku na naky nemecky strance byla uvaha ze by to pro nej bylo zajimavy zakonceni kariery kdyz v Sauberu zacinal a zna tam jeste lidi, pak je tam taky uvaha/spekulace ze by mohl pristi sezonu jezdit za Toyotu rallye. Na druhou stranu lidi ze Sauberu vymenu behem sezony v reakci na tuhle spekulaci vyloucili, takze buhvi odkud to pochazi.
    VICTIM81
    VICTIM81 --- ---
    ANDR3E: to mi prijde jako cira spekulace. rad bych videl zdroj.
    neverinm tomu ze kimi podepsal smlouvu ve ktere by s nim mohli takhle zametat.

    realnejsi mi prijde zajem mclarenu o kimiho na dalsi sezonu protoze se boji ze jim alonso odejde. do indy kde mclaren uz hleda jezdce pro svou dle vseho planovanou novou staj.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam