ANDR3E: Nemůžou se předjíždět, protože se k sobě nemůžou fyzicky přiblížit. Čím to? Aerodynamikou.
Jiné motoristické soutěže, včetně např. WEC, fungují na tom, že auto před tebou ti vytváří aerodynamický tunel, ve kterém ty v autě za ním máš řidší vzduch a můžeš se za něj zavěsit a útočit na něj. (To mimo jiné vytváří i velmi zajímavé situace kdy se předjíždějí auta různých kategorií – zavěsíš se do kapsy za svým sokem kterého hodláš předjet a počkáš si, až vás bude předjíždět jezdec rychlejší kategorie a v tom okamžiku se přehoupneš z kapsy tvého soka do kapsy rychlejšího "byť ne-soka" a v té se svezeš v jeho předjížděcím manévru před svého soupeře. Závodní chytrost.
Dnešní F1 v takovém závěsu nefungují – za autem je několik desítek metrů dlouhý turbulenční prostor, který ti nedovolí se k autu před tebou přiblížit, protože ti v něm přestává fungovat přespříliš komplikovaná aerodynamika na tvé karoserii. Nemůžeš se přiblížit, protože ač bys podle všech zákonů měl ztrácet aerodynamický odpor – tak pouze ztrácíš přítlak. Neprojedeš zatáčkou tak jak ten před tebou – a končíš, jak píšeš, v crashi. Pak to supluje DRS, které za cenu snížení aero odporu i downforce ale funguje jen na dlouhých rovinkách. (zkus na DRS vlítnout do zatáčky – když budeš mít štěstí, tak si pak běháním v protisměru otáčení budeš moct odmotat točky v hlavě :D Když ne, tak budeš s otřesem mozku ležet ve špitále.)
Zjednodušení aera podle nových pravidel teoreticky povede k vyrovnanějším závodům. Teoreticky povede k tomu, že se vozy F1 k sobě dokáží alespoň přiblížit. Pak budou mít šanci na sebe třeba i útočit a dokonce – světe div se – předjíždet se :)
Že někteří o předjíždění nestojí? Jasný, kdo by taky chtěl bejt předjížděnej žejo :D Ale já se ně kruci chci dívat jak ten předjížděnej nechce bejt tvl předjetej a ten za ním ho chce kua předjet :) Ne že "já su šamp(i)on", jedu před tebou tak #sestimsmiř :D