• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    SENIN
    SENIN --- ---
    KORDA: příští závod kámo
    KORDA
    KORDA --- ---
    TOFI
    TOFI --- ---
    takovy to kdyz mas nehodu a fasousni z merglu zacnou hajlovat a mavat
    SENIN
    SENIN --- ---
    se v tom Ferrari totálně zbláznili nebo co? Kimiho odvolaji z prvního místa a daji mu fialový pneu několik kol před koncem
    SENIN
    SENIN --- ---
    to Vettel totálně posral ... nechápu na co čekali
    SENIN
    SENIN --- ---
    no ty píčo to je závod na hovno
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    TOM_HOST: tak pry nejdriv unik hydrauliky diky tomu sel posilovac do haje diky tomu ten vylet za obrubniky.
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    M_IKE: To je jedine dobre
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    TOM_HOST: Tlaci to na hranu kdyz vidi ze jim zacina tect do bot..

    Co tohle? Myslite ze to ham fakt nejak “zaridil”?
    Hamilton prý znemožnil dělat Rosbergovi rozhovory na stupních vítězů | GPF1
    http://gpf1.cz/hamilton-pry-znemoznil-delat-rosbergovi-rozhovory-na-stupnich-vitezu/
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    TOFI: Vlastni vinou. Vyletel v te zatacce behem vikendu asi 10x a ta prevodovka ted dostala posledni ranu z milosti. Co mu jebe?!?
    TOFI
    TOFI --- ---
    lewis out
    JOHNEYSVK
    JOHNEYSVK --- ---
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Btw v Miami mají nový návrh layoutu:

    Miami by mohlo mít smlouvu na 20 let (+ aktuální podoba okruhu) – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/clanek/miami-by-mohlo-mit-smlouvu-na-20-let--aktualni-podoba-okruhu

    Mám-li zůstat u srovnávání F1 s FE, tak bych řekl, že pro FE dobrý (pokud by byl tak poloviční), pro F1 si myslim že je to další krok vedle. Kdyby se radši jezdilo třeba na Road America nebo Laguna Seca že :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    VYWERN: Jinak ještě reakce na zmínku že "je to pomalé" – zkusil ses někdy projet městem ve 180 kmh? :) A zvuk jako jasně no, ale aspoň si na nic nehraje a nevymýšlí generátory kraválu :) Elektromotor takovej zvuk asi má, takže to k tomu prostě nativně patří + je to určený do města, takže velké burácení taky není žádoucí, pokud to má následovat svoji ideu městského závodění :) Za mě prostě OK, ale nic nikomu necpu, každej má svoje, jen debatuji :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Faktem je, že F1 taky jezdí "underfueled", s menším množstvím paliva než kolik by bylo potřeba kdybys to hnal celou dobu na plnej knedlík a musí to ušetřit. Tam ale ještě mají tu výhodu, že tím ušetří i nějaký ten kilogram co by s sebou museli vozit, což se u FE jaxi nestane :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    VYWERN: Nevim, mě nějak z posledních závodů připadá že se ve FE závodí víc, viz třeba poslední závod, kde se závodilo hned na několika frontách o několik různých věcí :) Větší omezování ve FE taky nevidím, spíš se uvolňují další možnosti a naopak už celkem dlouho se omezuje právě F1, např. jeden z posledních topiců – omezení předních křídel a to právě proto, aby se závodit dalo že :) Nemluvě o omezených počtech různých pohonných komponent, které vedou k "opatrnější" jízdě a šetření na trati. (nic proti šetření na trati, před chvílí jsem tu básnil o šetření energií ve FE, ono to právě IMHO vede k tomu chytřejšímu závodění :) )

    VYWERN
    VYWERN --- ---
    JOHN_BEAK: tak zavody v efektivite se jezdi uz par desitek let a rika se jim vytrvalostni. F1 a prakticky jakekoliv zavody muzes udelat stejne jako e formuli, omezit a jede se vlacek. Rozdil je v tom, ze v e formuli omezovat musis, protoze nedokonala technologie a jinde nemusis, jinde se zavodi :) neni to o nevzdelanosti, ale o preferencich, jake zavodeni uprednostnujes.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    ZDENDAK: nikdo nerika, ze nemaji vyvijet. Ale zatim nevidim duvod, proc se na tu srajdu divat. Az to bude jezdit normalne a bude to vychytane, tak ok. Ted je to jen takova propaganda. Kdyz to nekoho bavi, v pohode. Me ale ne :)
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Formule E za těch 4 sezony co jezdili se stejnými auty dosáhla velkých pokroků. Poslední závod čtvrté sezony zvládli odjet skoro dvojnásobnou vzdálenost, než poslední závod první sezony.
    A nesouhlasím, že tam není technologický vývoj jako v F1, kde se předbíhají o to, kdo bude mít silnější motor.
    Je to opačná filozofie. Výkon je omezený (vedlejší efekt je, že jsou všechna auta zhruba stejně rychlá, takže máš těsné závodění, lepší než v F1 kde jsou obrovské rozdíly mezi auty), takže inženýři místo toho řeší efektivitu a úsporu energie. Pro nevzdělané oko to vypadá míň impozantně, protože výsledky jsou "neviditelné" - pořád jedou všichni zhruba stejně rychle; hlavní rozdíl je v tom, kdo zvládne jet větší část závodu naplno a kdo kvůli méně efektivnímu auto musí větší část závodu šetřit. Trochu tu chybí osvěta, ale tenhle efekt holt vždycky bude, protože průměrný jouda není zvědavý na vysvětlení, ale chce vidět, jak to fiští.
    Na to, že jezdí na úzkých městských tratí, tam je překvapivě hodně akce. Nebo minimálně mnohem víc, než jsem čekal.
    CABA
    CABA --- ---
    ZDENDAK: Závody v teleportaci. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam