• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Hartley je taky smutný. Po vynikající kvalifikaci ztratil místa na startu. Teď se nechal předjet Sainzem a už je mimo body. Nějak tam ten boj o sedačku zatím nevidím.
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Kimi je v dobré pozici dojet na bedně, když si počká a předjede Maxe v boxech skrz penalizaci. Hlavní bude nenechat se zblbnout do nasazení gum v nesmyslnou chvíli.
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Ericsson trefil zezadu Leclerca. Urazil si půl křídla, ale stejně je furt před Vandoornem.
    S tím McLarenem to je fakt smutné. V kole po restartu ho všichni předjeli.
    TOFI
    TOFI --- ---
    Vet by to mel taky dnes zabalit, uplne zbytecny manevr
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Vettel chtěl rychle před Maxe, srazili se, Vettel mimo trať a poslední.
    Max dnes vypadá jako by chtěl do Mercedesu :D
    KORDA
    KORDA --- ---
    Tak tohle už neobjájí ani Sennin :DDD
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Max má penaltu ne za vytlačení Kimiho ale za to, že se vracel nebezpečně. Souhlas, nejde jet z trávy kolmo do závodní stopy.
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Saubery a Sirotkin jely do boxů (Leclerc asi kvůli srážce?). Magnussen byl zastávkou na opravy o kolo, ale pustili ho zpátky.
    TOFI
    TOFI --- ---
    VER +5 sekund penalty
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Magnussen si odložil propíchlou pneumatiku u tratě, než dojel do boxů, a kousky z něj a Magnussena jsou na výjezdu z boxů, takže je SC. Znamená to, že Mercedes 1-2-3 Mayländer Hamilton Bottas?
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Magnussen na konci rovinky zatočil Leclercovi do cesty a děsně se divil, když ten ho trefil zezadu. Mám ale pocit, že mu pak Leclerc nenápadně propíchl gumu při druhém kontaktu v půlce zatáčky, než šel Magnussen mimo trať.
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Vettel skvělý start a první kolo - Gaslyho do třetí zatáčky, Grosjeana před Spoon. Pak do šikany Kimi útočil na Maxe, Max probrzdil a vrátil se na trať jako idiot a vytlačil Kimiho mimo, takže šel Vettel před něj. Teď se radši drží dál za Maxem, aby taky nebyl vytlačen. Čekám pro Maxe penaltu.
    TOFI
    TOFI --- ---
    to je fakt idiot ten Verstapen tohle si odskaces
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    ZDENDAK: Ještě dodám, že zprovoznění šampionátu a jeho finanční stránku měl od začátku na starosti Pavel Turek, kterého znáte jako manažera McLarenu z doby Häkkinena a později jakožto insidera se kterým dělají exkluzivky Richtr a spol. Četl jsem někde, že teď má jít místo toho zakládat šampionát závodních katamaránů.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Živé vysílání České Televize Sport:
    https://www.ceskatelevize.cz/sport/zive-vysilani/


    Sledujte v neděli ve 21:35 přenos z Indianapolis, kde bude v letecké sérii Red Bull Air Race Martin Šonka útočit na čtvrté vítězství v řadě (po Budapešti, Kazani, a Vídni) a matematicky přímo na titul.

    Martin Šonka gets the hat-trick in Austria 2018
    https://www.youtube.com/watch?v=zlW31DSFfPg



    Jelikož jsou letecké závody kolem pylonů odjakživa taky motorsport, dokonce vlastně taková formule s přítlakem naopak – tak si tady dovolím menší report offtopic do třetího rozměru... a abyste měli ráno při Velké Ceně na co koukat :D

    Red Bull Air Race - Best Of | HD:
    https://www.youtube.com/watch?v=fObqACgLhqM



    Dva závody před koncem sezony 2018 prestižní světové série Red Bull Air Race je DvůrKrálovénadHradecký pilot Martin Šonka v celkovém bodování na prvním místě s náskokem šesti bodů před australanem Mattem Hallem (za vítězství je 15, za druhé 12, třetí 9, 7, 6, 5, 4, ,3, 2, 1, 0)

    Results Red Bull Air Race
    http://airrace.redbull.com/en_INT/results



    Lítá se mezi pylony na čas ve vyřazovacím systému stylu pavouka, omezení je hlavně v překročení maximálního povoleného přetížení. Pilot nesmí překročit 10 G na více než 0,6 sec, přetížení 12 G je diskvalifikace. Překročení povoleného přetížení hrozí hlavně při vertikálních obratech – a penalizace i diskvalifikace jsou poměrně časté.



    Martin Šonka je několikanásobný mistr Evropy (letos potřetí) a vícemistr světa v letecké akrobacii kategorie unlimited–freestyle, člen reprezentace České Republiky v letecké akrobacii kategorie unlimited (od 2005). Titul z Red Bull Air Race, kterého se účastní od roku 2010 ještě nemá.




    Je bývalým armádním pilotem Gripenu.




    Protože se vedle armády chtěl věnovat i akrobacii, musel v roce 2014 z armády odejít. Nehodlala mu totiž nechat pro akrobacii čas. A stejně jako armáda, i Martin v tom měl jasno – ačkoliv vyhazov z armády bere jako velkou křivdu.


    Martin Šonka Freestyle in WAC 2015: Silver Medal
    https://www.youtube.com/watch?v=6tnEi_eb6Bk


    Jak už tady padlo, je škoda že se nechává sponzorovat Babišem. Letadlo je ale drahý.








    Dalším českým pilotem v sérii Red Bull Air Race je Petr Kopfstein, rodák z Karlových Varů, rozený stejně jako Martin Šonka v roce 1978.




    Historicky první vítěz Red Bull Air Race Challenger Cupu z roku 2014, od roku 2016 je účastníkem nejvyšší kategorie Masters, aktuálně na 10 místě. Mistr ČR v nejvyšší kategorii Unlimited z roku 2014, rovněž reprezentant ČR ve stejné kategorii.

    Petr Kopfstein – Extra 330SC (Plzeň 2018)
    https://www.youtube.com/watch?v=_2gvxRq1Ovs
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    2018 Japanese Grand Prix: Qualifying Highlights
    https://www.youtube.com/watch?v=zqRsStQ7dK0
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    JOHN_BEAK: Asi hodne sake vcera
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Co to je za galaxy brain co dělá strategii u Ferrari?
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHNEYSVK: Ah, sorry, v pozdní noci dopustil jsem se hrubé historické nepřesnosti, díky za korekci :)



    Tak tady tedy jiný historický příběh ze Suzuky. Ten o Sennovi a Prostovi :)

    Prost v. Senna - Suzuka 1989 (50fps Broadcast Quality)
    https://www.youtube.com/watch?v=xLI6fOG3WdI



    Mezi Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem panovala zvláštní rivalita, která má kořeny pravděpodobně v Monaku, a v Japonsku '89 dosáhla bodu varu, kdy vzájemný incident zajistil na následujících pět let mnoho zajímavých soubojů.




    Ayrton o rok dříve, v sezoně 1988 přišel od Lotusu do McLarenu jako týmový kolega dvojnásobného mistra světa Alaina Prosta a hned mu začal šlapat na paty.




    Hezké, že spolu mohli naostro bojovat v rámci týmu, to by dnes nešlo :) Prost rychle pochopil, že Senna hodlá dokázat že je lepší než on. A to se mu podařilo. Ayrton Senna v '88 Prosta pokořil a získal svůj první titul mistra světa.




    Alain Prost si to samozřejmě nechce nechat líbit a Ayrton Senna je odhodlaný ho nadále porážet. Do sezóny '89 mezi nimi tedy napětí rapidně vzrostlo a projevovalo se nejen mnoha zajímavými i drsnými souboji přímo na trati, ale přerostlo i v psychologickou válku mimo trať. Vzájemná řevnivost a Sennova přemotivovanost se občas ukazuje také jako slabina.




    Po kolizi v Suzuce, poté co Senna opustil šikanu únikovou uličkou a pokračoval v závodě, Prost ihned běžel na ředitelství závodu a bonzoval. Senna dojel závod na prvním místě před Alessandrem Nanninim, kterého ještě dokázal v posledních kolech předjet potom, co se za něj propadl během výměny poškozeného nosu jeho McLarenu.




    Vyhlášení vítězů se zdrželo kvůli zasedání ředitelství a jednání o Prostově stížnosti. Sennovi bylo vítězství odebráno a na stupních vítězů tak stanuli Alessandro Nannini (Benetton-Ford), Riccardo Patrese a Thierry Boutsen (oba Williams-Renault).




    Senna tak přišel o body a tím i o matematickou možnost před Alainem Prostem obhájit titul mistra světa. Za zkrácení šikany a překročení pit lane mu bylo navíc na šest měsíců pozastavena super-licence a dostal pokutu 100 000 dolarů. A bylo zaděláno na další oheň :) A taky mnoho památných okamžiků historie F1




    V sezoně 1990 Senna opět Prosta překonal a v roce '91 se stává nejmladším držitelem tří světových titulů. Alain Prost, tou dobou u Ferrari které ale zažívalo pokles výkonnosti, přestává být vážným konkurentem.
    JOHNEYSVK
    JOHNEYSVK --- ---
    ZDENDAK:
    '76 bolo Fuji ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam