• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    Live komentář závodů (a) formule 1 pro ty, kdo nemohou koukat na televizi

    | NYX F1LIGA | Tipovačka | f1fanatic | formula1 livetiming | espnf1 | Formula 1 Live Streams
    |16.3.AUS|23.3.CHINA|6.4.JAPAN|13.4.SAUDI|4.5.MIAMI|18.5.ITA|25.5.MONAKO|1.6.ESP|13.6.CAN|29.6.AUSTRIA|6.7.GB|27.7.BEL|3.8.MAGYAR|31.8.NED|
    |7.9.ITA2|21.9.BAKU|5.10.SING|19.10.USA|26.10.MEX|9.11.BRA|9.11.VEGAS|30.11.KATAR|7.12.UAE|
    rozbalit záhlaví
    JOHNEYSVK
    JOHNEYSVK --- ---
    ANDR3E: *Leclerc :) tie casu zatial nebudu mat moc velku vypovednu hodnotu imo.

    Som zvedavy, ci to zajtra naozaj da aj Williams
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    LeClerc dneska nejrychlejsi kolo, naopak Hamilton az 10. se ztratou 1,7s
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Tyvole zas ty historicke okenka :)))))

    Jakoze supr!
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: jen tak dal,dobre se to cte:)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Jináč jsem si dovolil zase menší tapetu, snad neurazím (vaše scrollovací kolečka) :D



    Tým Sauber sice od konce sezony 2018 oficiálně zaniknul, ale pokračuje pod značkou Alfa Romeo. Jeho historie je poměrně zajímavá a neméně slavná. Přes tento tým přišla do F1 spousta talentů.

    Od letoška zahajuje úzkou spolupráci s českým týmem Charouz Racing System, který se účastní několika závodních sérií, a to nejen formulových. Vzniká tak jezdecká akademie, která obsahuje všechny stupně od motokár až po F1. Juniorský program s potenciálem vychovávat další talenty – pod jednou "střechou".

    Některé týmy jsou špička, která bere jen ty nejlepší a prakticky hotové.

    Jiné týmy sice nebývají na stupních vítězů vidět, ale odvádějí důležitou, avšak špatně viditelnou práci. Vychovávají.


    (obrázky byly převzaty z https://f1sport.auto.cz/ a doplněny o další informace...)


    Sauber vstoupil do F1 v roce 1993 prvním závodem v Austrálii, ale v okruhových závodech už se dříve pohyboval. Prvním vozem v F1 byl C12. Písmeno C odkazuje na manželku Petera Saubera Christine. Z počátku spolupracoval s Mercedesem a jeho první jezdci byli rakušan Karl Wendinger a fin Jyrki Järvilehto Lehto. Nejlepšími umístěními v první sezóně byla dvě čtvrtá místa (JJ Lehto v San Marinu na Imole a Karl Wendinger v Itálii na Monze)





    V roce 1994 přichází do týmu Heinz-Harald Frentzen, zatímco Weindlinger měl vážnou nehodu při tréninku v Monaku a nahradil ho zkušený italský jezdec Andrea de Cesaris (v roce 2014 se v 55 letech zabil na motorce na dálnici u Říma)





    Od roku 1995 odebírá Sauber motory Ford, jelikož Mercedes se přesunul k McLarenu. Hlavním sponzorem a spolumajitelem týmu se s desetiletou smlouvou stává RedBull:





    Heinz-Harald Frentzen v roce 1995 získal v Itálii pro tým první pódium – třetí místo:





    Partnerem týmu se stává Petronas a od roku 1996 jezdí vedle Frentzena i Johnny Herbert:





    Johny Herbert získává v roce 1996 v Monaku pro Sauber další třetí místo. Na téhle fotce je s vítězným Olivierem Panisem. Panis na Ligieru startoval na mokré trati ze 14. místa a překvapivě získal pro svůj tým první vítězství po patnácti letech. A také poslední.





    Johny Herbert v Austrálii 1997. O tohoto roku do roku 2005 jezdil Sauber s motory Ferrari.





    V roce 1998 přichází do Sauberu Jean Alesi a získává třetí místo v Belgii.





    Jean Alesi v Argentině '98. Na snímku s experimentálními a velmi nevzhlednými "x-wings", se kterými roku 1997 přišel Tyrrell. Používalo je několik týmů, včetně Prostu, Jordanu a Ferrari, typicky na tratích s větší potřebou přítlaku. "X-wings" byly z bezpečnostních důvodů ještě toho roku zakázány FIA poté, co z jednoho ze Sauberů upadly během pit stopu.





    Alesi v Monaku '98. Skoro jako dnes, co? :D





    V sezoně 1999 přichází k Alesimu do týmu Pedro Diniz. Ve VC Evropy na Nürburgringu v prvním kole koliduje s Benettonem Alexandera Wurze a končí s pohmožděným kolenem a ramenem na zádech.

    F1 Europe 1999 - Pedro Diniz Start Crash
    https://www.youtube.com/watch?v=iwwKwG0cZmk








    V sezóně 2001 Sauber mění jezdecké složení – jednu ze sedaček obsazuje Kimi Räikkönen...





    ... a druhou Nick Heidfeld.





    V roce 2002 u Sauberu debutuje ve F1 Felipe Massa. Obsadil místo po Kimim Räikkönenovi, který odešel do McLarenu. Massa, i když předvedl svůj talent, se dopouštěl mnoha nováčkovských chyb a na konci sezony dostal stop na jeden závod. Na GP USA ho nahradil Frentzen, se kterým pro následující sezonu vedle Nicka Heidfelda Sauber opět podepsal smlouvu. Massa v další sezoně pouze testoval, a to pro Ferrari.





    2003, Heinz-Harald Frentzen zpět u Sauberu. Zde s Miss Indie, Celinou Jaitley. Byla by dnes taková fotka vůbec legální? :D





    Frentzen v USA 2003 na třetím místě, s posledními body kariéry F1.





    Felipe Massa se v roce 2004 vrací do Sauberu, vedle Giancarla Fisichelly. Nejlepší umístění získává v Belgii, kde dojel na čtvrtém místě.





    V sezóně 2005 Sauber angažuje mistra světa z roku 1997 Jacquese Villeneuvea. Massa tuto sezonu ještě absolvoval u Sauberu a svého kolegu pravidelně porážel. Nejlepší umístění získal v Kanadě, kde dojel na čtvrtém místě.





    V roce 2006 vstupuje do Sauberu BMW a vrací se Nick Heidfeld. Obsazuje místo Felipeho Massy, který startoval vedle Michaela Schumachera u Ferrari. Villeneuvea v průběhu sezony střídá Róbert Kubica.





    Rezervním jezdcem se stává tohle ucho. Kdo ho pozná? "Blue flag, blue flag!" :D





    V kanadě roku 2007 Kubica strašlivě havaruje...





    A v příštím závodě, v USA, ho svým debutem nahrazuje rezervní Sebastian Vettel. BMW Sauber v sezoně 2007 dokončil šampionát na druhém místě v poháru konstruktérů.





    Hned v Austrálii 2008 získává Nick Heidfeld pro BMW Sauber druhé místo.





    Kubica získává pódium v Monaku.





    V Kanadě 2008 získává Róbert Kubica první (a jediné) vítězství Sauberu. Za ním na druhém místě končí ve velevydařeném závodě Nick Heidfeld v týmovém double.





    Po vydařené sezóně 2008 se v roce 2009 týmu nedařilo a BMW odchází. V roce 2010 se za volantem střídají Pedro de la Rosa, Nick Heidfeld a Kamuj Kobajaši.





    2011 přichází Sergio Pérez.





    V Malajsii 2012 přijíždí do cíle Kamuj Kobajaši na druhém místě za Fernandem Alonsem.





    Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová s Berniem Ecclestonem. Může dnes vůbec ženská šéfovat týmu F1? Nebo se jen nesmí procházet po startovním roštu? :D





    V roce 2013 jezdili za Sauber Nico Hülkenberg a Esteban Gutiérrez.





    V roce 2014 přišel do týmu Adrian Sutil. Vedle toho můžeme pozorovat nástup prasečích rypáčků do F1...





    Roku 2015 mění Sauber zbarvení podle svého nového sponzora, brazilské banky.





    Marcus Ericsson v roce 2017, ve voze IMHO nejhezčího zbarvení týmu Sauber vůbec.





    Pro rok 2018 se partnerem týmu Sauber stává Alfa Romeo... a přichází Charles Leclerc.





    Marcus Ericsson rozebírá svůj Sauber v Monze 2018





    Sauber jako takový zaniká. Alfa Romeo představuje svůj nový vůz při předsezónním testování ve Španělsku. A co dál? :)

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    TOM_HOST: A hlavně výkonnostní rozdíl mezi Mercedesem s Ferrari a RB oproti ostatním. Uvidíme, co to udělá letos.

    Případně by mohla pomoci další úprava pravidel ve stylu vytrvalostních závodů, kde startuje několik kategorií dohromady. Prostě oddělit kategorii "F1" od kategorie "F1.5", a nemíchat výsledky do sebe :D
    Mergl s Ferkama a RB se poperou o svoje první místo a ostatní taky. Najednou bude zajímavé závodění mezi všema :)

    :D
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    To me teda daleko vic vadi pocet otacek a s tim spojeny zvuk ... resp ticho
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    FREELA
    FREELA --- ---
    Pre-Season Test Live Timing on youtube
    Pre-Season Test Timing Screen
    https://www.youtube.com/watch?v=dV9TMBlAdm0

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Williams zatím nevyjel, nestíhá, auto bude k dispozici až ve středu. Testy trvají do čtvrtka.


    KALTY: Já nevim, jsem možná měkkej, ale už jsem si zvykl :D Nemůžu říct že by se mi to kdovíjak líbilo, ale věci se mění. Na prasečí rypáčky už jsme si myslím taky zvykli. Zvykli? :)
    KALTY
    KALTY --- ---
    Je to už dlouho, ale zvyknout se na to halo prostě nedá..
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Ve Španělsku se začalo testovat. Jinak pokud jsem tady psal že není nic překvapujícího na červené barvě Ferrari, tak je; červená je matná :)

















    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    U Alfa Romeo taky designově žádné velké překvápko :)





    TOFI
    TOFI --- ---
    F1 kalendar 2019
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Ted jsem videl na instagramu zaznam zivyho vysilani z predstavovacky ferrari... jako ok aspon nejaka show, ale ti moderatori to tragicky zabijeli... porad cumeli do poznamek a vypadalo to jakoze to nemaji pripraveny a bylo to celkem v kreci... dost to kazilo dojem... skoda. Ale aspon neco :)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    F1 2019 - Red Bull Hondda RB15 launch on track at Silverstone
    http://www.youtube.com/watch?v=OeckjlGCz8k
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: blbej vtip ode me
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: É? Ne, nezasloužil.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: takze to je to auto ve kterym by si Majkl byl byval zaslouzil umrit? :-P
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Jj, British American Racing, stáj vznikla v roce 1999 koupí Tyrellu. Původně měly obě auta jiné malování, pak se ale rozhodlo že to tak nejde a tak jezdily takhle originálně napůl :)




    Později jezdili jenom bílí pod Lucky Strike.
    (Jenson Button)




    Od sezóny 2006 převzala stáj Honda a vznikla Honda Racing:
    (Jenson Button)




    V roce 2009 pak Brawn GP:
    (Rubens Barricello)




    A od sezóny 2010 jezdila jako Mercedes GP:
    (Michael Schumacher)

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    tohle bylo taky pekny :))

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHNEYSVK: To jsou prostě požadavky sponzorů. Každý tým jezdí v barvách svého hlavního sponzora, je to prostě reklama, takovej pojízdnej banner. Stejně jako v hokeji nebo na Tour the France :)

    Dokud se nemění sponzor, tak se nemění ani livery, nebo jen minimálně. Je to prostě obchod :)



    Ještě nás čeká Alfa Romeo, tak se snad můžeme dočkat ještě jednoho originálního livery :)
    JOHNEYSVK
    JOHNEYSVK --- ---
    ZDENDAK: si mylsim, ze bude vypadat takisto ako RB14 (imo najlepsia livery aku v F1 doteraz mali)

    neviem preco maju niektori ludia pocit, ze by sa to malo menit kazdy rok :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Tak ono to ofiko je že :) Nakonec všechno je ofiko, dokud to neni ofiko nějak jinak.

    O něco ofikověji je to: "Podle Red Bullu jde jen o speciální edici zbarvení pro prezentaci vozu. Na trati by měl RB15 vypadat jinak."

    Úplně ofikově to ale hledat nebudu.



    A jak teda bude vypadat? Bude to překvápko? :) Bude to nesnesitelně napínavé tajemství jako při čekání na Ferrari? :D






    Pokud jde o Williams, ten byl naposledy pěknej za dob Nigella Mensella a Alaina Prosta. Takže se u něj dá přivřít oko :D





    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: ANDR3E: Livery ale není všechno žejo. Je sice důležité aby to bylo hezké, ale podstatnější je, co to bude dělat :)

    Nějaké velké vývojové změny v pohledu na nové karoserie moc vidět nejsou, ale ono taky není v zájmech týmů je ukazovat. Neradi je ukazují i v průběhu sezóny, natož ještě před jejím začátkem a ve chvíli, kdy všichni vyvjíjí a staví svoje nové. Je tam ukázáno několik věcí, které pravidla zásadněji upravují, tak to musí být trochu vidět.

    Jako třeba upravené přední křídlo. Všechny týmy ho ukazují aby bylo vidět že je jednodušší, ale ve velmi osekané variantě. Nikdo nemůže věřit, že by takhle ukázali své tajemství :) Je to poznat třeba na tom, že bočnice jsou často ukázány jen jako rovné placky. A taky na jednotlivých lopatkách není vidět nic, co by mohlo umožňovat nastavení jejich úhlu.

    Taky všechny zásadní aerodynamické prvky jsou ukazovány jen ve stínu, zjednodušeně, anebo černě. Jako třeba deflektory a difuzor.


    Podle nových pravidel musí být zrcátka vysunuta více do stran a mohou být ke karoserii připevněny maximálně dvěma úchyty, čímž se řeší některé loňské nesrovnalosti. U většiny týmů pak okolo zrcátek nově vznikly taky zajímavé křídlovité struktury, stejně jako okolo zmenšených deflektorů jsou složité lopatkovité struktury generátorů víření. Ale to jsou přesně ta místa, které nikdo neukáže.

    Posunutí zrcátek do stran souvisí taky se změnami kolem zadního křídla, které musí být o něco výše a umožňovat tak pilotovi lepší výhled. Mimo to se zvětšuje jeho plocha a ruší se štěrbiny v bočnicích, které sloužily ke snížení indukovaného odporu.

    Zrušení štěrbin je tak trochu lobby sponzorů, protože na plné bočnici je líp vidět logo. Stejně jako se zmenšením bočních deflektorů otevře víc marketingového místa na bocích šasi.



    Těším se, co udělají nová aerodynamická pravidla v praxi. Jestli se projeví co se od nich slibuje, a jestli se tak startovní pole srovná.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: aha ja myslel ze uz to je ofiko...jinak ten mclaren je taky peknej, vylozene hnusnej mi naopak prijde ten williams, hlavne ten prechod bily a modry
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Pokud jde o zbarvení, RedBull ujde, mají to takové neotřelé a dravé. Loni ale taky před sezónou natěšili oko originálním designem, a pak nastoupili s profláknutou klasikou :) Sponzoři jsou holt sponzoři, tak uvidíme jak si ještě dupnou.





    Mě se líbí ten McL. Za mě dobrá barevná kombinace, ale mohli by mít víc modrých prvků. Něco do tohoto stylu, ale víc decánko:





    Williams se změnou sponzora přinášejí příjemnou změnu i do barev, a ačkoliv se mnohým zdá být design nudný, já oceňuju změnu a použití barevných přechodů. Nejen ostrými konturami motivů sponzorských značek je fanoušek živ :) Přechody má jen Mergl a ten už je nudnej.

    Na ostatních není zbarvení oproti loňsku zatím vůbec nic zajímavého, ale to jsou prostě pořád požadavky těch, co je platí. K tomu třeba Ferka by neměnily barvu ani kdyby došla všechna červená na světě. Barvili by auta krví svých fanoušků, kteří by se v zástupech sami nabízeli :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: me se zatim nejvic libi ten red bull, i kdyz na Paul Ricard bude v televizi temer neviditelnej :))
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Tramtadadá... je to červený!

    A slibují přehršle inovativních řešení, tak schválně, jestli to zůstane červený" :D









    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    McLaren docela připomíná ten starej krásnej Renault níž. Aneb; když to nepojede, tak to bude aspoň hezky vypadat :)











    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    MERTLAS: A ještě k tomu to ani nejsou fotky, ale rendery z 3DMaxu :D Ne většinou mají online stream z představení, ale ta show to uplně neni :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam