• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    KALTY
    KALTY --- ---
    ZDENDAK: pecka. Těším se na závod.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Jsem si říkal, že vzhledem k délce historie GP Ázerbjdžánu to bude jen krátký příspěvek s pár fotkama... tak tady to je :D






    Baku je hlavní a největší město Ázerbájdžánu.

    Město je zároveň největším městem Kavkazu, i okolí Kaspického moře. Nachází se 28 metrů pod hladinou moře – což něj dělá nejníže ležící hlavní město světa, i největší město na světě, nacházející se pod výškou mořské hladiny. Žije zde asi 25 % všech obyvatel země (v zemi celkem přes 2 000 000). Je vědeckým, kulturním a průmyslovým centrem Ázerbajdžánu. Město je známé pro jeho drsné větry, což se odráží v jeho přezdívce – "Město větrů".




    Ázerbájdžán leží v jihozápadní Asii, ale podle různícího se názoru na vedení hranice mezi Asií a Evropou bývá řazen i mezi evropské země. Z východní strany je ohraničen Kaspickým mořem, ze severu sousedí s ruskou republikou Dagestán, na severozápadě s Gruzií, na západě leží Arménie a na jihu Írán. Částí izolované Erivanské provincie na jihozápadě sousedí také s Tureckem.






    Ázerbajdžánská demokratická republika vyhlásila svou nezávislost v roce 1918 a stala se prvním demokratickým státem v muslimském světě. O dva roky později však byla začleněna do Sovětského svazu jako Ázerbajdžánská sovětská socialistická republika. Současná republika Ázerbajdžán vyhlásila nezávislost 30. srpna 1991 – tedy ještě dříve, než byl oficiálně rozpuštěn Sovětský svaz.




    Ázerbajdžán je unitární stát, republika s poloprezidentským politickým systémem. Světem není vnímán jako demokratický. Od roku 1993 drží moc jediná sekulární strana. Převládajícím náboženstvím je šíitský islám, avšak země je nábožensky spíše vlažná.




    Země má svůj jazyk, ázerbajdránštinu. Druhý nejpoužívanější jazyk je ruština, kterou se mluví hlavně v Baku a na severu země. Po zisku nezávislosti v roce '91 parlament rozhodl o přechodu z azbuky na latinku.




    Země dlouhodobě porušuje lidská práva – dochází zde k věznění opozičních novinářů, jsou fyzicky napadáni, zastrašováni, a několik jich bylo i zavražděno.

    Hlavní odvětví národního hospodářství spočívá v těžbě a zpracování ropy. V posledních letech významně roste také těžba a vývoz zemního plynu. Dalším významným motorem hospodářského růstu je stavebnictví, zejména výstavba bytových a kancelářských domů, obzvláště přímo v Baku.




    V zemi se pěstuje ovoce a zelenina, zejména víno, bavlna, léčivé rostliny, v některých oblastech také brambory, cukrová řepa a tabák. V Kaspickém moři se pro tradiční výrobu kaviáru loví jeseteři a vyza velká, ale jejich populace povážlivě klesá.

    Jeseter:




    Vyza velká:




    Země má silnou hudební tradici. Pochází odsud nejeden světově proslulý hudební skladatel, i slavní violancellisté, dirigenti a jazzoví hudebníci. Tradiční ázerbajdžánské umění tkaní koberců bylo v roce 2010 zapsáno na seznam UNESCO. Nejznámějšími pokrmy pocházející ze zdejší kuchyně jsou například šašllik, kebab a pakhlava.















    Město Baku od roku 2016 hostí Velkou cenu Formule 1.




    O pořádání bylo rozhodnuto někdejším prezidentem a generálním ředitelem Formule 1 Berniem Ecclestonem v prosinci 2013. První závod byl "kontroverzně" veden jako Velká cena Evropy, což ale okolo pořadatelství nebyl jediný problémový fakt. Bylo hojně poukazováno na nesvobodné poměry v zemi, Bernie Ecclestone ale podle svých slov pojal pořadatelství jako možnost zemi zviditelnit před světem, podpořit ji tak v ekonomických, kulturních a politických ohledech, stejně jako do ní přivést fanoušky-turisty, i bohaté společnosti, které by zde výhledově mohly objevit své zájmy a pomoci tak i zájmům obyvatelstva.




    Městský okruh dočasného charakteru je každoročně vystavěn okolo hlavního bulváru Baku. Je dlouhý téměř přesně šest kilometrů (přesně ještě tři centimetry navrch :) ), což z něj činí druhý nejdelší okruh v kalendáři F1 (hned po žádném jiném, než slavném a o mnoho krásnějším a malebnějším Circuit de Spa-Francorchamps v Belgii).




    Baku 2016 onboard s Nicem Rosbergem:

    https://www.youtube.com/watch?v=jiGKoFJoYxg


    Proti směru hodinových ručiček orientovaný okruh byl navržen dvorním designérem Hermannem Tilkem. Než-li "navržen", je lépe říct "z nouze v cnost mezi bloky domů vykřesán". Autorovi kritizovaných "tilkedromů" však na tomto místě rozhodně nemůže být vyčítán nadbytek asfaltových výběhových zón. Nepřesnost na trati je zde naopak bryskně trestána nekompromisními mantinely – jako se přesvědčil třeba Sergio Pérez; který ale samozřejmě nebyl svodidly inzultován jako jediný.




    Co se týče layoutu tratě, tak ani přílišná podobnost ostatním (sobě si navzájem podobným) "tilkedromům", zde není pozorovatelná.




    Rovněž se kromě nejdelší rovinky v seriálu (2,2 km) může pochlubit nejvyššími dosahovanými rychlostmi. Maximální top speed zde byl naměřen v roce 2016 monopostu Williams osedlaném Valtterim Bottasem – 378 kph (překonal tak rekord 372 kph McLarenu Juana Pabla Montoye z Monzy 2005). Nejrychlejší startovní rovinka světa F1 však byla jezdci i týmy rovněž kritizována. Hlavně za svoji přehnanou délku, kdy pohonné agregáty vozů dosahují na příliš dlouhou dobu maximálních otáček a dochází tak k vysokému zatížení. Stejně tak ji jezdci označují za nudnou, a padly i hlasy, že by na toto místo bylo zapotřebí dalších šestadvaceti převodových stupňů.




    Je zajímavé, že během (alespoň prvního) závodu zde monoposty slabších týmů dosahují vyšších hodnot top speed, než rychlé týmy. Rozdíl ve výkonu se ale změní v ostrých zatáčkách, kde silnější týmy mají výhodu ve zrychlení i schopnosti rychlejšího průjezdu.




    Za zmínku stojí "romantická" technická pasáž historickým centrem města...








    ... či okolo sídla vlády...




    ... a dalších historických památek.






    Co trati nelze upřít, je neotřelost scenérií, které dokáže nabídnout. Zde Daniil Kvyat a Kevin Magnussen v tréninku na GP Evropy 2016:




    Lewis Hamilton a Sebastian Vettel, 2016




    Neobvyklý pohled, který rovněž nabízí jen Baku – dvě odlehlé části tratě se zde potkávají v protisměru.




    Po volných trénincích 2016 Pirelli zjistilo, že 90 % zadních pneumatik je poškozeno šrouby zajišťujícími obrubníky, které nebyly dostatečně zapuštěny do země. Jenson Button a Nico Rosberg vyjádřili znepokojení nad nedostatečnými únikovými zónami, které by mohly být obzvlášť potřebné při defektu ve vysoké rychlosti, zvlášť hrozí-li poškození zadních pneumatik. Někteří další piloti si po tréninku okruh pochvalovali jako výzvu, kterou nabízí ve spojení dlouhých rychlých rovinek, pomalých technických úseků, v kombinaci s absencí místa pro chybu v průjezdu.

    Valtteri Bottas vynechal celý třetí trénink poté, co se na trati pod jeho Williamsem FW38 uvolnil kryt kanálu a způsobil mu značné škody.






    Baku roku 2016 hostilo i závodní víkend GP2 (dnes F2), který byl plný všeobecného zmatku, hromadných i individuálních havárií i safety carů, kdy se šachovnicového praporu dočkala méně než polovina jezdců. Oba závody víkendu se jely ještě před F1 a vyvstaly tak obavy, zda-li se závod F1 neponese ve stejném duchu hromadných srážek a koridoru ucpávajícího se troskami monopostů.




    Hned po startu závodu GP2 došlo v první zatáčce k hromadné nehodě:

    https://www.youtube.com/watch?v=PDB2oNDQjfg


    Načež se po SC restartu stalo naprosto to stejné:

    https://www.youtube.com/watch?v=NkWEXPgwifU


    A v závěru (rovněž po SC a restartu) následoval infarktový dvoukolový závod, kdy nejedno srdce závodního fanouška muselo plesat:

    https://www.youtube.com/watch?v=AsbF2Z3IdWg


    Mimochodem všimněte si toho zvuku... vozy GP2 roku 2016 prosím... zde ještě jednou:

    https://www.youtube.com/watch?v=c_GwAaKStbc


    Katastrofickým očekáváním nakonec nebylo učiněno za dost, a vyzrálejší jezdci F1 zvládli závod bez nehod, kdy došlo pouze ke čtyřem odstoupením v následku mechanických závad. Průběh závodu byl ale opatrný a nudný, nepřinesl žádnou show (sic v porovnání s GP2!), nic zajímavého se během něj nedělo a mezi fanoušky nastaly obavy o zajímavost dalšího závodu na městské trati v ázerbajdžánské metropoli.

    Tento nudný, avšak první závod Formule 1 v Baku (2016) vyhrál po startu z prvního místa Nico Rosberg vedle Sebastiana Vettela a překvapeného Sergia Péreze:






    Závod roku 2017, jenž už se jel jakožto Velká cena Ázerbajdžánu, byl napínavější. Zejména poté, co vody Kaspického moře rozčeřil Lewis Hamilton se Sebastianem Vettelem, když si vzájemně vyměnili políček. K incidentu došlo během konečné fáze safety caru, vyvolaného kolizí Bottase s Räikkönenem v prvním kole.

    https://www.youtube.com/watch?v=iOI2It_W3No




    Vettel, který – kdyby nedělal pytloviny – mohl vyhrát, dostal stop-go a skončil čtvrtý. Hamilton musel kvůli problému s uvolněnou opěrkou hlavy neplánovaně do boxu a dojel pátý.




    Velkou cenu Ázerbajdžánu 2017 vyhrál pro Red Bull Daniel Ricciardo:






    Za Ricciardem dojely oba Williamsy – druhý Valtteri Bottas jen těsně před cílovou čárou předjel Lance Strolla.






    Lance Stroll tak v Baku 2017 získal své první (a dosud jediné) pódium:




    Vítězný Daniel Ricciardo se k "shoey" nenechal dlouho nabádat...




    ... a neváhal nabídnout také slavícímu Strollovi! :) Sám při tom má výraz jakože "hehe to je čuně, on se toho fakt napil, voe toe vůl!" :D




    Termín Velké ceny Ázerbajdžánu 2018 ovlivnily oslavy stého výročí založení republiky a tak se s dobou konání závodu hýbalo. Podnik byl přesunut na termín Velké ceny Ruska, která se posunula na září. Vzniklé místo v červnu bylo vyplněno obnovenou Velkou Cenou Francie.








    V roce 2018 přišla Lewise Hamiltona do garáže navštívit Christina Aguilera.




    Dostalo se také k jedné z těch památných vzájemných kolizí týmu Red Bull. Max Versteppen a Daniel Ricciardo:






    Poté Romain Grosjean havaruje přímo pod safety car...






    A zpytuje svědomí.




    Valtteri Bottas, natěšený z úspěchu loňského podniku, závod roku 2018 vedl. Dvě kola před cílem závodu ale ve vedení dostal defekt a musel odstoupit...




    ... a byl z toho velmi zklamaný. Celou sezónu 2018 k jejímu konci označil jako velmi nevydařenou.




    Velkou cenu Ázerbajdžánu 2018 vyhrává budoucí šampion Lewis Hamilton:




    Vedle Lewise Hamiltona vystoupali na stupně vítězů také Kimi Räikkönen na Ferrari a Sergio Pérez s Force India.




    Sergio si svůj okamžik užíval.





    A na závěr ještě koťátko. Tohle je z úvodního roku 2016, tedy z doby, kdy byly ještě legální grid girls.

    VYWERN
    VYWERN --- ---
    A soutez o nejvtipnejsi staj roku zacatku sezony 2019 nevyhrava Renault, ale Ferrari :D Leclerka je mi opravdu lito.
    KALTY
    KALTY --- ---
    MADCAT: bohužel ne. Neměl jsem cestu kolem. Ale věděl jsem o tom.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Teď jsem úplně náhodou narazil na Donington Grand Prix Collection, jenom proto, abych si vlastně přečetl, že v listopadu 2018 se to po 45 letech zavřelo pro nedostatek financí. Když se tak dívám co všechno tam bylo k vidění, tak úplně skřípu zubama že jsem o tom nevěděl dřív. To vyloženě stálo za výlet. Nebyl jste tam náhodou někdo? To musel být ultimativní zážitek pro každýho milovníka historie F1...

    TOFI
    TOFI --- ---
    TOFI
    TOFI --- ---
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    TOM_HOST: To je ferrari :)
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Tyvole oni to tomu leclercovi vzali uplne pro nic za nic ... co to jako kurva je???
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Tvl to bude zas sezona..
    KALTY
    KALTY --- ---
    To jsou debilové v tom F. Prstíček nedává
    KALTY
    KALTY --- ---
    Tak jdem na to
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    f1 EVOLUTION: From race one in 1950 to race 1000 this weekend ‍⚙️

    https://www.instagram.com/p/BwFizl9BqAA/
    KALTY
    KALTY --- ---
    KALTY: aha. Tak fotky jsou v opačném pořadí. Ta první je z M&B muzea.
    KALTY
    KALTY --- ---
    Jinak moc pěkné je muzeum Brooklands u Londýna.
    Já tam jel tedy hlavně kvůli Concordu (do kterého jsem se dostal i za knipl - díky pánovi co lítal v RAF za druhé světové a po hodině pokecu po prohlídce nás tam pustil přes tři plexi.)

    Ale je tam i pár formulí různé doby (hlavně historické ale i McLaren MP4/6 a další), celkem zachovalá klopená dráha a spousta historie.

    Brooklands Museum :: Concorde
    https://www.brooklandsmuseum.com/concorde
    Our History - Motor Racing
    https://www.brooklandsmuseum.com/explore/our-history/motor-racing

    Dále je tam hodně letadel včetně Vickers FB27 VIMY Replica a Wellington a mnoho dalších.

    Btw. Hned vedle je muzeum Mercedes-Benz Brooklands















    M_IKE
    M_IKE --- ---
    Je to skvely, dik za to :-)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Haha koukám na to a dostal jsem se jen k roku 1983, to je ještě deset let před F1 :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: :D

    Jenom kompiluji :)

    Ale mám ještě něco v záloze – asi tak dva měsíce zpátky jsem se tu rozepisoval o historii Sauberu (ZDENDAK), mělo to celkem úspěch, tak jsem chtěl ještě za tepla přisadit a přidat něco z kariéry Petera Saubera, ale pořád jsem nacházel něco zajímavého, tak to začalo bobtnat, pak jsem si přestal být jistej jestli je to ještě jen z kariéry Petera Saubara, následně jsem se v tom ztratil, udělala se hluboká noc a úplně jsem to nedokončil.

    Mám to někde uložené, tak když bude nějaká Saubeří/AlfaRomeácká příležitost, tak to třeba dokončím a zase to tady zatapetuju :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: stavas se vrchnim kronikarem tohoto auditka! :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHN_BEAK: Tak mu snad musí říkat každej, ne? :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK:

    The History Of Formula 1 | Race 1000
    https://www.youtube.com/watch?v=bbPOCRmpAzY
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Ještě jedno historické okénko:


    Tisíc závodů Formule 1
    (článek jsem ukradl z webu f1sport.auto.cz a přidal jsem nějaké obrázky)





    Vše začalo 13. května 1950

    První závod formule 1 se uskutečnil v roce 1950 na bývalém letišti RAF v Silverstonu a vyhrál ho Giuseppe Farina ve voze Alfa Romeo.

    Sezóna pak pokračovala závody v Monaku, Indy 500, Švýcarsku (Bremgarten), Belgii (Spa), Francii (Reims-Gueux) a skončila 3. září v italské Monze.

    Silverstone 1950:















    Některé závody můžeme přičíst...

    Velká cena Číny je označována jako 1000. závod formule 1. Teoreticky tomu tak doopravdy je, ale jak už to tak u složitějších a větších statistik bývá, vždy se najde minimálně jedno ale...

    Od 50. do 80. let jezdci a týmy závodili také v závodech, které nebyly oficiálně součásti šampionátu. Poslední takový se jel v roce 1983 v Brands Hatch jako Závod šampionů. Vyhrál ho Keke Rosberg. Pokud bychom tyto závody započítali, tak bychom magickou tisícovku slavili už dávno.

    Velká cena Paříže v roce 1950 byla jedním ze závodů, který se nepočítal do šampionátu F1:




    F1 | Brands Hatch Gp - 1983 | Full Race
    https://www.youtube.com/watch?v=NTPjU0AH9_8




    ... a některé odečíst

    Stejně tak můžeme některé závody odečíst. Jsou to takové, které sice byly součástí mistrovství světa F1, ale nejely se podle pravidel formule 1. Řeč je o 11 závodech Indy 500 z let 1950 až 1960, které se jely podle „amerických pravidel“.

    Pokud bychom odečetli závody ve staré cihelně, protože se nejely podle pravidel F1, pak by se 1000. závod jel letos v Monze, což by bylo určitě krásnější a romantičtější místo. Ale... v takovém případě by bylo férové odečíst také 15 dalších závodů z let 1952 a 1953, které se odjely dle pravidel F2.

    Vítězný vůz závodu Indy 500 v roce 1950:







    Počty závodů v jednotlivých letech

    Budeme se držet statistiky, která říká, že Grand Prix Číny je 1000. závodem formule 1. Jak se v průběhu let měnil počet závodů v jedné sezóně?





    Na 71 okruzích

    Závody Formule 1 (mistrovské) se odjely na celkem 71 okruzích. Nejvíce závodů se odjelo v Monze, která chyběla v kalendáři jen v roce 1980, kdy se GP Itálie jela v Imole.




    Imola 1980





    Někde jen jednou...

    Na některých okruzích se odjel jen jeden závod:

    AVUS (Berlín), 1959
    Casablanca, 1958
    Dallas, 1984
    Donington, 1993
    Le Mans, 1967
    Monsanto, 1959
    Pescara, 1957
    Riverside (USA), 1960
    Sebring (USA), 1959
    Zeltweg (Rakousko),1964


    Casablanca 1958:








    Le Mans 1967:






    Dallas 1984:








    Donington 1993:









    Počty závodů v jednotlivých zemích

    Závod F1 hostilo zatím 32 zemí. Počítáme do toho země, ve kterých se závod fyzicky jel. Například Grand Prix San Marina se jezdila v italské Imole.





    Nejdelší okruh

    Závody se dnes běžně jezdí na okruzích o délce 4 až 7 km. Nejdelším okruhem byla Pescara, která v roce 1957 hostila Velkou cenu Pescary.

    Okruh měl 25,8 km. Pro představu je to asi dvojnásobek vzdálenosti, na kterou se nyní jezdí 24 hodin Le Mans.

    Stirling Moss vyhrává Velkou cenu Pescary:











    Nejšílenější okruh v historii?

    Anketu o nejšílenější okruh by patrně vyhrál AVUS (Automobil-Verkehrs und Übungsstraße) v Berlíně. Dnes je součástí dálnice A115.

    Okruh hostil Velkou cenu Německa v roce 1959. Měl jen čtyři zatáčky včetně klopené severní. Délka okruhu byla 8,3 km. Zcela netypicky se jelo na 2 x 30 kol. Na prvních třech místech dojely vozy Ferrari. Závod vyhrál Tony Brooks, na druhém místě dojel nedávno zesnulý Dan Gurney, jehož odkaz vidíme i v dnešní F1 v podobě slavné Gurneyho klapky. Třetí dojel Phil Hill.













    Jubilejní závody

    Na první pětistovku jsme museli čekat 40 let. Tu druhou F1 odjela za 29 let.

    100. závod: Grand Prix Německa 1961
    200. závod: Grand Prix Monaka 1971
    300. závod: Grand Prix Jižní Afriky 1978
    400. závod: Grand Prix Rakouska 1984
    500. závod: Grand Prix Austrálie 1990
    600. závod: Grand Prix Argentiny 1997
    700. závod: Grand Prix Brazílie 2003
    800. závod: Grand Prix Singapuru 2008
    900. závod: Grand Prix Bahrajnu 2014
    1000. závod: Grand Prix Číny 2019



    500. závod: Grand Prix Austrálie 1990

    GP Austrálie 1990 vyhrál Nelson Piquet.





    600. závod: Grand Prix Argentiny 1997

    Na fotografii je GP Argentiny 1997 a nehoda Schumachera a Barrichella. Závod vyhrál Jacques Villeneuve před Irvinem a Ralfem Schumacherem.





    700. závod: Grand Prix Brazílie 2003

    Divoká GP Brazílie 2003, kterou dodatečně vyhrál Giancarlo Fisichella. V závodě došlo k velké nehodě Fernanda Alonsa, který naboural do trosek vozu Marka Webbera.





    800. závod: Grand Prix Singapuru 2008

    Zřejmě nejkontroverznější závod v historii F1. První noční závod v ulicích Singapuru vyhrál Fernando Alonso s Renaultem. Alonsovi pomohl výjezd safety caru po nehodě jeho týmového kolegy Nelsona Piqueta Jr. Jak se ukázalo, nebyla to náhoda...





    900. závod: Grand Prix Bahrajnu 2014

    Závod přinesl velký souboj mezi jezdci Mercedesu. Vyhrál nakonec Hamilton s náskokem pouhé sekundy na Rosberga.




    Zdroj:
    1000. závod formule 1 pohledem statistik a zajímavostí – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/clanek/1000-zavod-formule-1-pohledem-statistik-a-zajimavosti#part=1
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    ZDENDAK: Taky doma říkáte Ferdinando Alfonso? :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    V Číně se Velká cena F1 jezdí od roku 2004. Pět ze čtrnácti závodů vyhrál Lewis Hamilton.




    První čínský závod vyhrál Rubens Barichello.






    V roce 2005 triumfoval Ferdinando Alfonso. Byla to první z jeho dvou mistrovských sezón.




    Zatímco Ralf Schumacher přivezl "cool" třetí místo pro Toyotu.




    V roce 2006 jezdily Renaulty před Ferrari. Michael Schumacher nakonec závod vyhrál. Ferdinando Alfonso však nakonec vyhrál celou sezónu a získal tak svůj druhý titul.




    Lewis Hamilton ve své debutové sezóně v F1 (2007) opouští svůj McLaren s rozpadlou pneumatikou. V šestnáctém závodě ze sedmnácti to byl jeho první výpadek. Jako nováček F1 vedl před posledním závodem celkovou klasifikaci o 4 body před Alonsem a o 7 před Räikkönenem. Poslední závod v Brazílii mu ale vůbec nevyšel, takže senzační titul nezískal. Dokázal ale celkově porazit svého kolegu z McL, Fernanda Alonsa (oba měli stejný počet bodů – 109, HAM měl ale víc druhých míst). Titul si vyjezdil až v následující sezoně 2008




    2007 vyhrál Kimi. V tomto roce získal titul – o jediný bod (110) před nováčkem Lewisem Hamiltonem (109).




    V roce 2008 v Číně vyhrává nastávající šampion Lewis Hamilton s McLarenem.




    V deštivém roce 2009 závod startuje za SC...




    ... a končí za Sebastianem Vettelem. Tuto sezonu VET zakončil na celkovém druhém místě za Jensonem Buttonem. V týmu Red Bull Racing si však užil své následující čtyři mistrovské sezóny.




    2010, Michael Schumacher (Mercedes) a Lewis Hamilton (McLaren). HAM později u Mercedesu Schumachera nahradil.




    Schumacher a Hamilton v Číně 2010 splývají v jedno :D




    Róbert Kubica (Renault) ve své poslední sezoně F1 (2010) před svojí těžkou nehodou při rallye Andorra (2011).




    BTW odbočka:




    2010 vítězí Jenson Button, nový kolega krajana Lewise Hamiltona.




    Lewis Hamilton triumfuje v roce 2011




    Nico Rosberg (Mercedes) se raduje v roce 2012




    Felipe Massa a Ferrari 2013




    GP 2013 vyhrává Ferdinando Alfonso na druhém Ferrari.




    Pastor Maldonado při své oblíbené činnosti – opouštění rozbitého monopostu. Toto je jeden z mnoha náhradních Lotus-Renault z roku 2014.




    Vítěz z roku 2015, Lewis Hamilton, se takto postaral o skandál a zajistil si problémy s feministkami.




    Nico Rosberg 2016. Nakonec vyhrává i titul a neočekávaně věší kariéru pilota F1 na páčku blinkru.




    Antonio Giovinazzi v debutové sezóně 2017 rozebírá svůj Sauber přímo na startovní rovince. Na úvodní dva závody tehdy zaskakoval za Pascala Wehrleina, který se zranil v těžké nehodě při předsezónním testování.




    Hamilton znovu na nejvyšším stupni v roce 2017




    2018 si sundával botu Daniel Ricciardo. Snad ji v dohledné době bude sundávat znovu :)



    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Video: What's going wrong for Ricciardo after Renault F1 switch? - F1 - Autosport
    https://www.autosport.com/f1/news/142669/video-what-going-wrong-for-ricciardo
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK:

    Why IndyCar could never use the F1 halo
    http://www.youtube.com/watch?v=BXUJ7GBQK50
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: vidis tak aspon na sklade by Halo v Italii meli :))
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: kdyby bylo v F1 vic tymu jako mergl a ferrari tak to ma taky svy kouzlo, ale v posledni dobe me moc neba ze krome dvou tymu v podstate nikdo nema sanci a koukam se spis kvuli high tech autum, nicmene obcas nejakej zavod vyjde jako treba ten posledni
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    BTW taky Dallara

    F2








    F3





    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Jo, ta okruhová verze je koukatelná. Taky občas mrknu na IndyCar, ale nijak zvlášť to nesleduju.

    S tím rozpočtem v tom asi bude taky hrát roli i to, že týmy nemají vlastní továrny a nevyvíjejí/nestaví vlastní auto, ale jsou všichni na stejném šasi. Podobně jako třeba i F2 a další série. Kromě toho že to znatelně snižuje potřebnej balík peněz a dělá to sérii dostupnější, tak to taky zajišťuje vyrovnanost startovního pole, tím tedy i zábavnost při sledování a eliminuje to jevy typu "Formule 1" a "Formule 1.5", čili "zbytek světa" :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam