Tady hrály roli dvě věci.
Jednak Hubert už měl poškozené auto z prvního nárazu do bariéry, takže bylo hůř chráněné proti dalšímu nárazu.
Druhak, a to je asi důležitější, formule přecijen častěji bourají čelně, takže jsou lépe stavěné na ztlumení čelního nárazu. Z boku nejsou tak chráněné. Jenže dostal plný zásah z boku. Z fotky je jasně vidět, že to prošlo skrz deformační zóny, rozbilo to bok monokoku (který by měl za každou cenu vydržet) a kus energie tak šel přímo do Hubertova těla. To jsou ihned těžká zranění, polámaný, možná vnitřní zranění, velká ztráta krve. Srovnatelné s tím, co se stalo Zanardimu.
Dá se s tím z hlediska konstrukce něco dělat? Těžko říct. Možná ne. Ta fyzika je tady neúprosná. Formule váží přes půl tuny a když jede 300, je to sakra velká kinetická energie. Tak či tak očekávám, že nejpozději v přespříští generaci aut to bude vzato v potaz a budou proti bočním nárazům lépe chráněni.
Nicméně ať už uděláš auta a okolí tratě sebebezpečnější, když máš smůlu, stejně Ti to nepomůže. Při těhle rychlostech Tě může zabít už samotné přetížení a nebo jakýkoli kus který narazí nečekaným způsobem.
Zrovna tohle konkrétní místo na trati se dá řešit jedině tak, že tam dají šikanu jako v roce 1994, protože bariéry kvůli kraji kopce posunout nejde.
Byla to obrovská smůla na jednom z nejnebezpečnějších míst v kalendáři.
A chudák Correa, bude teď muset žít s tím, že při jeho havárce někdo umřel.