• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    THRASHER: take nerozumim. Kdyz uz nemaji stanovenou tymovou jednicku, tak je meli nechat zavodit s tim, ze to nesmi rozsekat. Jenze u Vettela to je problem, tak to asi nechteli riskovat.

    Jinak za me by se mel Ric uklidnit, strili to tam jak jelito a taky se mu to zacina vymstivat. Kdyz takhle jezdil Max, dostaval za to peknou sodu.

    U toho Haasu museli slusne chlastat, kdyz se rozhodli nechat Grosjeana :D to si kluci pak nesmi stezovat, ze maji kazdou chvili rozsekane auto a fnukajiciho jezdce na drate. Kdo chce kam, pomuze si sam :)
    TOFI
    TOFI --- ---
    Chtěl jsem, abychom zariskovali. Tým ale Hamiltona neposlechl a mistr světa přišel o pódium - Sport.cz
    https://www.sport.cz/...ovali-tym-ale-hamiltona-neposlechl-a-mistr-sveta-prisel-o-podium.html#hp-sez
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    No.. nechci nic privolavat, ale nikdo nevi co se muze stat.. Nehoda, cokoliv.. Kazdopadne letos je to uz bez sance to zmenit. Ten letosni lujzovo titul mi prijde jako jeden z tech snazsich. Precijen na zacatku sezony souperil chvilku s bottasem, nez poradne sepnul a dal mu na prdel.
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Realisticky nemůžou Ferrari a Max Lewise dohnat. Ten rozdíl jsou čtyři čisté výhry v závodech, závodů zbývá šest. I kdyby se dohodli, kdo z nich to bude vyhrávat (jako že se nedohodli), musel by Lewis stabilně nedojíždět.
    Podobně ho nedožene Bottas. Ztrácí dvě a půl výhry.
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    Tvl, diky poslednim upravam ve fantasy sem to uplne zesral.. a taky diky tomu ze Kimi nedojel :(
    Letosni fantasy je asi v pejci..
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Ferrari tři závody v řadě dobrá strategie. Co to je?
    TOFI
    TOFI --- ---
    Senzace v Singapuru! Ferrari získalo double, po roce vyhrál Vettel a naštval kolegu - Sport.cz
    https://www.sport.cz/...singapuru-ferrari-ziskalo-double-po-roce-vyhral-vettel-a-nastval-kolegu.html
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Tvl Ferka překvapený jakej se jim podařil udercut :D
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Dneska mrtvo tady jo? :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    baterka testuje svodidla v singapuru...takhle ve dne ta trat vypada uplne jinak .)

    Bottas Crash fp1 Singapore
    http://www.youtube.com/watch?v=K1LD7IUCH_k
    KALTY
    KALTY --- ---
    ANDR3E: pro mě určitě :)
    Ale když se řekne Singapur tak od minulého roku jedině Lewis a jeho kolo :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: to byl dobrej zavod :))
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    KALTY: No a za/mezi nimi je ještě Red Bull Maxe Verstappena, že :) Jen tam není vidět.

    Tohle je prostě legendární :)

    Vettel, Verstappen, Raikkonen Crash In Dramatic Start | 2017 Singapore Grand Prix
    https://www.youtube.com/watch?v=Pi-qitmfvlI
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Jsme se od Singapore malinko vzdálili, ale pohoda :)

    Šestikolka je boží a Laudův hrb taky :)




    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: plne chapu, na tvoje pomery to taky je celkem kratka reakce ;)))

    cenu o nejvetsi peklo na F1 aute zrejme vyhrava ten Verstappenuv zamerovac :D Uplne nechapu jejich snahu delat hezky a aerodynamicky auta a pak to takhle kurvit pridavnejma kridlama :))

    Na dalsi kapitoly by pak byly 6 kolej Tyrell nebo Williams :D Anebo dalsi vytvory jako ty hrby a dalsi bizarní kreace z dob minulych














    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK, ANDR3E: Jsem chtěl jen krátce reagovat na ty křidýlka, chápeš.

    Tak jsem tedy stručně a krátce reagoval s jedním ilustračním obrázkem...

    :D

    ... a následnou nezadržitelnou, spontánní a nekontrolovatelnou asociací v oblasti geneze a použití křidýlek v F1.


    Sami si za to můžete, teď si to vyžerte :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Křidýlka vepředu na čumáku myslíš tu Hondu '08? A k tomu ty parohy na air boxu :D

    Tehdy se začaly objevovat spousty různých křidýlek, lopatek, ploutví, křídel a výstupků, lopatiček, rohů a ploutviček, růžků, přívěsků, jakožto i dalších zběsilostí různých i všelikých. Bylo jich nejen tolik že začaly být nepřehlédnutelné, nejen tolik že auto pod nimi skoro přestávalo být vidět, ale dokonce i tolik, aby si jich mimo všech ostatních začalo všímat i technické ředitelství soutěže, jenž je následně významně omezilo.

    Některé vozy vypadaly skutečně agresivně, ale možná že jinak spousta s těch ptákovin byla zbytečná :)

    Musí se ale nechat, že v porovnání s těmi vozy, které o šest let později dělaly F1 ostudu, měly celkem koule. A číro.











    Mezi tím ale historie přinesla i odnesla například žraločí ploutve a T-křídla. Ty si ještě dobře pamatujeme. Tak kdoví, co přinese a odnese ještě časem :)









    Ještě zmíním dávno odváté "přídavné" přední křídlo a boční X-křídla, se kterými se experimentovalo ke konci devadesátek a přelomu milénia.

    X-wings:

    1997, Jordan, Damon Hill




    1997, Tyrrell, Mika Salo




    1998, Ferrari, Michael Schumacher





    Přídavný přední úlet:

    2001, Arrows, Jos Verstappen






    2001, Jordan, Hainz-Harald Frentzen





    Obojí bylo poměrně rychle zakázáno. Hlavně proto, že to rádo upadávalo.



    Myšlenka ale nebyla úplně nová, šlo spíš o takové retro :)

    1967, Lotus 49B, Jochen Rindt




    Jenže tehdy, v dobách dvouplošníků, dmychadlových pohonů a invertních vznášedel to byly počátky konstrukcí využívajících efektu přítlaku. Tehdá to během pár let borci konstruktéři vychytali do přijatelnějších, kompaktnějších a funkčních celků. Jen kolem přelomu tisíciletí někoho s retro knírem napadlo, že by mohl být dobrý nápad našroubit to na tehdejší vozítka :) Nebyl.


    Co se týče dalších aerodynamických zajímavostí se kterými si teta historie pohrála, dá se zmínit třeba ještě dvojité zadní křídlo:


    1983/84, Ferrari, René Arnoux. Toto vozidlo přivezlo titul i pohár konstruktérů. Později ale rok '85 přinesl změnu pravidel a také opětovné zjednodušení zadních křídel.






    O dekádu později, v roce 1995, se ale ani McLaren nechtěl nechat zahanbit v oblasti inovativních, nápaditých a – ač podivných, ale i přelomových řešení – a přinesl do F1 svůj historický zápis, kdy k obligátnímu přednímu a zadnímu křídlu přidal taky střední křídlo. A položil tak ideový základ chytrým retro chlapíkům a jejich smělým pokusům o dvacet let později, kdy se nám snažili podstrčit zmiňovaná T-křídla. Proč ne, ale neosvědčilo se to už onehdá :D




    Jára Cimrman se tak mimo jiné zmíněné (i opomenuté) poťouchlosti a rozverné nápaditosti zapsal do historie motorsportu – a F1 zvlášť – svými slepými uličkami ještě například i touhle prapodivností, která měla sloužit k přesnějšímu směřování proudu vzduchu na zadní křídlo. Jsem si jistý, že ho někam směřovala. Nejspíš i na zadní křídlo, ale... :)

    2006, BMW Sauber, Jacques Villeneuve



    Oukej.

    :D

    FIA v domění že tyhle lopaty pilotovi cloní ve výhledu toto řešení rychle zakázala.

    Možná ale můžeme mluvit o jakémsi nezamýšleném předchůdci řešení HALO :D
    KALTY
    KALTY --- ---
    ZDENDAK: nejhezčí je ta fotka z roku 2017. Takový trošku transformers. Dva ferrka v sobě :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: a ty cumaky co pises taky :-O
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: ty kridylka vepredu na cumaku jsou hrozny :D a ty uzky zadni kridla taky takhle zeptne :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam