• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Právě to už se několikrát ověřilo. Jenže ono už se tam něco několikrát ověřilo jak na trávě, tak na kačírku, tak i na asfaltu, prostě tam žádná z těch variant není ideální. Jen se to jednou za čas obmění když se tam něco stane. Je tam prostě málo místa, jenže je to sevřený mezi dvěma kopcema a místo tam moc udělat nejde. (a kdyby se to kolem prostě vybagrovalo, tak by to ztratilo ten čaropis, pokud je tohle ještě po všech HALO a podobně relevantní "argument" :D )

    Leda vychytat nějaké ultimátní bariéry, které si zatím asi nikdo nedovede představit – jednak jak by měly fungovat, a jednak asi i co by vlastně přesně měly dělat.


    Pokud vím, tak se teď o kačírku rozhodlo i proto, že se na Spa (myslím že na jaře) má konat 24h superbiků. Kde bych i chápal, že tam kačírek bude mít větší význam.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: kacirek mi prijde uplna blbost, v plny rychlosti to auto vubec nezbrzdi a jen preskace do ty bariery..
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    FIA Daniilu Kvyatovi zakázala použít unikátní zbarvení přilby pro jeho domácí Velkou Cenu. Pravidla umožňují jen jednu změnu za sezónu a Daniil tuto váženou výsadu využil už v Itálii. Tak tak. Ordung mosí bét!




    Kvyat i tak bude doma díky penalizacím startovat z posledního místa.

    Honda totiž i za cenu odsunů na startu v Rusku preventivně mění komponenty na všech vozech Red Bull i Toro Rosso, aby ve svém následujícím domácím závodě byla ve formě. Kvyat navíc mění skoro celou pohonnou jednotku.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Vyšetřování tragické nehody z Belgie pokračuje dál, a ačkoliv moc informací se zatím ven nedostává, tak byl potvrzen jeden z faktů, který byl prakticky jasný už od prvního pohledu;

    Přetížení, na které je monokok konstruován, bylo v okamžiku nárazu překročeno o stovky procent.



    Mimo to bylo rozhodnuto, že na výjezd z Raidillon se vrátí kačírek.

    I když ono to taky není ideální řešení, ale ono v tomto místě asi žádné stavební ideální řešení neexistuje. IMHO jediné ideální řešení je trefit tu jedinou stopu, která se tam vejde :)

    V '98 se na Villeneuovově nehodě ukázalo, že ve zlomu ze stoupání do roviny auto po kačírku neovladatelně hopsá, místo toho aby se nabořilo.

    F1 Spa 1998 Villeneuve Huge Crash
    https://www.youtube.com/watch?v=w6XYR2F36MM


    Jenže on to tehdy taky trefil trochu jinak, ale ono by se v historii těch ukázek našlo víc.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    TOFI: Je tam i pomník
    TOFI
    TOFI --- ---
    ZDENDAK: Farinova zatacka, tomu mistu se tak rika v Kohoutkach do dnes
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Poprvé a naposledy. Před 70 lety Československo zažilo „formuli 1“ - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/historie/formule-1-brno-okruh.A190923_214815_auto_ojetiny_fdv?
    KALTY
    KALTY --- ---
    59: Cyril Abiteboul: “I live F1 physically. I don’t sleep for two nights after a race”, an episode from Formula 1 on Spotify
    https://open.spotify.com/episode/7I7hg3FisXqLGECDwgYesU?si=rqbPvz0YTKeFtu2uGNxvPw

    Cyril - normálně jo moc nemusím, ale zajímavý podcast.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHNEYSVK: Oni si lidi zvyknou :)
    DEMENCE
    DEMENCE --- ---
    ZDENDAK: je to jen prevypravene video z autosportu... ale je to docela dobrej napad jak psat clanky o mene znamejch sportech a delat to prekvapive na urovni :D

    How Ferrari failed to realise it would cost Leclerc victory
    https://www.youtube.com/...awjo&fbclid=IwAR0FUdEYoEvVxUfXuglyU6k-aB5-n0x4f4l73A8DvHhzZacMGWuCO01B7as
    JOHNEYSVK
    JOHNEYSVK --- ---
    ZDENDAK: jak tazke je ku**a napisat Leclerc?
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Sice bulvární site, ale hezkej popis

    Undercut aneb Okénko do strategií F1. Jak Ferrari „podvedlo“ Leclerka | iSport.cz
    https://isport.blesk.cz/...html?fbclid=IwAR3EQ1QTKl8j_cpjVQ8c8dJTdSQRedz4RqjOPwE6d3yMmFzXGHRNTqTkKNY
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Já jsem byl zvědavý jestli to dokážou. A dokázali :) Vlastně jsem jim i fandil. Ač Leclerk je mi sympatičtější než nesympatický Vettel, tak Vettelovi jsem to přál, i když k tomu přišel všelijak. Ferrari se zajímavou shodou okolností dostalo do výhodné situace, což je evidentně trochu zmátlo a chtěli si to pochopitelně na jistotu udržet. Vztekajícímu Charlesovi jsem se musel nakonec i trochu uchechtávat. Co by jako chtěl tvl! :D Má být rád že je rád a ne si vymrčovat jak děcko :D
    Ať je jezdecky vyzrálej jak je (a jakože je), tak osobnostně (ač i v tomto ohledu je na překvapivě vysoké úrovni) ještě potřebuje na chvilku přisvítit ve skleníku. Jeho okamžité vystupování včetně stylu zacházení s náležející pozicí v týmu v korelaci s dosahovanými výsledky bude mít velký dopad na průběh jeho kariéry v dlouhodobém horizontu.



    A co mi jinak v průřezu polem připadá zajímavé, možná trošku paranoidně, jsou takové ty politické tendence stylu – Racing Point se nesmí připlést do cesty Mercedesu, protože používá jejich motor. Haas by radši neměl ze stejného důvodu křížit cestu Ferrari, byť by ho sám neohrožoval, ale komplikoval by mu tak cestu v dohánění Mercedesu. Giovinazzi má totéž zapovězeno, protože ho Ferrari podporuje a mohl by se jim znelíbit. Hülkenberg by se neměl na trati moc tlačit na Alfu, protože by je mohl naštvat a nemusel by příští rok mít kde sedět; zato už si ale dle libosti může vyskakovat na RedBull.
    Může se McLaren snažit porazit Renault? Nebude pak dostávat cinknuté motory, bude-li Renault vůbec ještě ochoten mu je prodávat? :D Atd... :D

    Nepoškozuje to závodění jako takové? Nebude pak lepší, kdyby všechny zainteresované společnosti a ostatní strany před sezónou rovnou daly dohromady scénář na celý rok – samozřejmě včetně velkorysých zápletek, vedlejších dějových linek a dramatických zvratů ústících do promyšleného dechberoucího závěru – stejně jako u televizních seriálů nebo prakticky stejně inscenovaných realityshows, či dramatizovaných dokumentů, kde to dlouhodobě a ověřeně funguje – a téměř nikdo producenty nepodezírá z toho, že by to celé snad nebyl pravdivý běh události? :)

    Ven by to taky vůbec nepřiznali – a pro diváky by to tak byla (sofistikovaně) atraktivní a (dramaturgicky) napínavá série, zapojené subjekty by měly jisté co si mezi sebou domluvily a všichni by byli spokojení... :)

    ...ne?

    :D
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    THRASHER: take nerozumim. Kdyz uz nemaji stanovenou tymovou jednicku, tak je meli nechat zavodit s tim, ze to nesmi rozsekat. Jenze u Vettela to je problem, tak to asi nechteli riskovat.

    Jinak za me by se mel Ric uklidnit, strili to tam jak jelito a taky se mu to zacina vymstivat. Kdyz takhle jezdil Max, dostaval za to peknou sodu.

    U toho Haasu museli slusne chlastat, kdyz se rozhodli nechat Grosjeana :D to si kluci pak nesmi stezovat, ze maji kazdou chvili rozsekane auto a fnukajiciho jezdce na drate. Kdo chce kam, pomuze si sam :)
    TOFI
    TOFI --- ---
    Chtěl jsem, abychom zariskovali. Tým ale Hamiltona neposlechl a mistr světa přišel o pódium - Sport.cz
    https://www.sport.cz/...ovali-tym-ale-hamiltona-neposlechl-a-mistr-sveta-prisel-o-podium.html#hp-sez
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    No.. nechci nic privolavat, ale nikdo nevi co se muze stat.. Nehoda, cokoliv.. Kazdopadne letos je to uz bez sance to zmenit. Ten letosni lujzovo titul mi prijde jako jeden z tech snazsich. Precijen na zacatku sezony souperil chvilku s bottasem, nez poradne sepnul a dal mu na prdel.
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Realisticky nemůžou Ferrari a Max Lewise dohnat. Ten rozdíl jsou čtyři čisté výhry v závodech, závodů zbývá šest. I kdyby se dohodli, kdo z nich to bude vyhrávat (jako že se nedohodli), musel by Lewis stabilně nedojíždět.
    Podobně ho nedožene Bottas. Ztrácí dvě a půl výhry.
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    Tvl, diky poslednim upravam ve fantasy sem to uplne zesral.. a taky diky tomu ze Kimi nedojel :(
    Letosni fantasy je asi v pejci..
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Ferrari tři závody v řadě dobrá strategie. Co to je?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam