• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    Live komentář závodů (a) formule 1 pro ty, kdo nemohou koukat na televizi

    | NYX F1LIGA | f1fanatic | formula1 livetiming | espnf1 | Formula 1 Live Streams
    |8.4.AUS|24.4.ITA|8.5.USA|22.5.ESP|29.5.MON|12.6.AZE|19.6.CAN|3.7.GBR|10.7.AUT|24.7.FR|31.7.HUN|28.8.BEL|4.9.NED|
    |11.9.ITA|2.10.SGP|9.10.JPN|23.10.USA|30.10.MEX|13.11.BRA|20.11.UAE|
    rozbalit záhlaví
    DEMENCE
    DEMENCE --- ---
    ZDENDAK: je to jen prevypravene video z autosportu... ale je to docela dobrej napad jak psat clanky o mene znamejch sportech a delat to prekvapive na urovni :D

    How Ferrari failed to realise it would cost Leclerc victory
    https://www.youtube.com/...awjo&fbclid=IwAR0FUdEYoEvVxUfXuglyU6k-aB5-n0x4f4l73A8DvHhzZacMGWuCO01B7as
    JOHNEYSVK
    JOHNEYSVK --- ---
    ZDENDAK: jak tazke je ku**a napisat Leclerc?
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Sice bulvární site, ale hezkej popis

    Undercut aneb Okénko do strategií F1. Jak Ferrari „podvedlo“ Leclerka | iSport.cz
    https://isport.blesk.cz/...html?fbclid=IwAR3EQ1QTKl8j_cpjVQ8c8dJTdSQRedz4RqjOPwE6d3yMmFzXGHRNTqTkKNY
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Já jsem byl zvědavý jestli to dokážou. A dokázali :) Vlastně jsem jim i fandil. Ač Leclerk je mi sympatičtější než nesympatický Vettel, tak Vettelovi jsem to přál, i když k tomu přišel všelijak. Ferrari se zajímavou shodou okolností dostalo do výhodné situace, což je evidentně trochu zmátlo a chtěli si to pochopitelně na jistotu udržet. Vztekajícímu Charlesovi jsem se musel nakonec i trochu uchechtávat. Co by jako chtěl tvl! :D Má být rád že je rád a ne si vymrčovat jak děcko :D
    Ať je jezdecky vyzrálej jak je (a jakože je), tak osobnostně (ač i v tomto ohledu je na překvapivě vysoké úrovni) ještě potřebuje na chvilku přisvítit ve skleníku. Jeho okamžité vystupování včetně stylu zacházení s náležející pozicí v týmu v korelaci s dosahovanými výsledky bude mít velký dopad na průběh jeho kariéry v dlouhodobém horizontu.



    A co mi jinak v průřezu polem připadá zajímavé, možná trošku paranoidně, jsou takové ty politické tendence stylu – Racing Point se nesmí připlést do cesty Mercedesu, protože používá jejich motor. Haas by radši neměl ze stejného důvodu křížit cestu Ferrari, byť by ho sám neohrožoval, ale komplikoval by mu tak cestu v dohánění Mercedesu. Giovinazzi má totéž zapovězeno, protože ho Ferrari podporuje a mohl by se jim znelíbit. Hülkenberg by se neměl na trati moc tlačit na Alfu, protože by je mohl naštvat a nemusel by příští rok mít kde sedět; zato už si ale dle libosti může vyskakovat na RedBull.
    Může se McLaren snažit porazit Renault? Nebude pak dostávat cinknuté motory, bude-li Renault vůbec ještě ochoten mu je prodávat? :D Atd... :D

    Nepoškozuje to závodění jako takové? Nebude pak lepší, kdyby všechny zainteresované společnosti a ostatní strany před sezónou rovnou daly dohromady scénář na celý rok – samozřejmě včetně velkorysých zápletek, vedlejších dějových linek a dramatických zvratů ústících do promyšleného dechberoucího závěru – stejně jako u televizních seriálů nebo prakticky stejně inscenovaných realityshows, či dramatizovaných dokumentů, kde to dlouhodobě a ověřeně funguje – a téměř nikdo producenty nepodezírá z toho, že by to celé snad nebyl pravdivý běh události? :)

    Ven by to taky vůbec nepřiznali – a pro diváky by to tak byla (sofistikovaně) atraktivní a (dramaturgicky) napínavá série, zapojené subjekty by měly jisté co si mezi sebou domluvily a všichni by byli spokojení... :)

    ...ne?

    :D
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    THRASHER: take nerozumim. Kdyz uz nemaji stanovenou tymovou jednicku, tak je meli nechat zavodit s tim, ze to nesmi rozsekat. Jenze u Vettela to je problem, tak to asi nechteli riskovat.

    Jinak za me by se mel Ric uklidnit, strili to tam jak jelito a taky se mu to zacina vymstivat. Kdyz takhle jezdil Max, dostaval za to peknou sodu.

    U toho Haasu museli slusne chlastat, kdyz se rozhodli nechat Grosjeana :D to si kluci pak nesmi stezovat, ze maji kazdou chvili rozsekane auto a fnukajiciho jezdce na drate. Kdo chce kam, pomuze si sam :)
    TOFI
    TOFI --- ---
    Chtěl jsem, abychom zariskovali. Tým ale Hamiltona neposlechl a mistr světa přišel o pódium - Sport.cz
    https://www.sport.cz/...ovali-tym-ale-hamiltona-neposlechl-a-mistr-sveta-prisel-o-podium.html#hp-sez
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    No.. nechci nic privolavat, ale nikdo nevi co se muze stat.. Nehoda, cokoliv.. Kazdopadne letos je to uz bez sance to zmenit. Ten letosni lujzovo titul mi prijde jako jeden z tech snazsich. Precijen na zacatku sezony souperil chvilku s bottasem, nez poradne sepnul a dal mu na prdel.
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Realisticky nemůžou Ferrari a Max Lewise dohnat. Ten rozdíl jsou čtyři čisté výhry v závodech, závodů zbývá šest. I kdyby se dohodli, kdo z nich to bude vyhrávat (jako že se nedohodli), musel by Lewis stabilně nedojíždět.
    Podobně ho nedožene Bottas. Ztrácí dvě a půl výhry.
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    Tvl, diky poslednim upravam ve fantasy sem to uplne zesral.. a taky diky tomu ze Kimi nedojel :(
    Letosni fantasy je asi v pejci..
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Ferrari tři závody v řadě dobrá strategie. Co to je?
    TOFI
    TOFI --- ---
    Senzace v Singapuru! Ferrari získalo double, po roce vyhrál Vettel a naštval kolegu - Sport.cz
    https://www.sport.cz/...singapuru-ferrari-ziskalo-double-po-roce-vyhral-vettel-a-nastval-kolegu.html
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Tvl Ferka překvapený jakej se jim podařil udercut :D
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Dneska mrtvo tady jo? :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    baterka testuje svodidla v singapuru...takhle ve dne ta trat vypada uplne jinak .)

    Bottas Crash fp1 Singapore
    http://www.youtube.com/watch?v=K1LD7IUCH_k
    KALTY
    KALTY --- ---
    ANDR3E: pro mě určitě :)
    Ale když se řekne Singapur tak od minulého roku jedině Lewis a jeho kolo :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: to byl dobrej zavod :))
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    KALTY: No a za/mezi nimi je ještě Red Bull Maxe Verstappena, že :) Jen tam není vidět.

    Tohle je prostě legendární :)

    Vettel, Verstappen, Raikkonen Crash In Dramatic Start | 2017 Singapore Grand Prix
    https://www.youtube.com/watch?v=Pi-qitmfvlI
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Jsme se od Singapore malinko vzdálili, ale pohoda :)

    Šestikolka je boží a Laudův hrb taky :)




    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: plne chapu, na tvoje pomery to taky je celkem kratka reakce ;)))

    cenu o nejvetsi peklo na F1 aute zrejme vyhrava ten Verstappenuv zamerovac :D Uplne nechapu jejich snahu delat hezky a aerodynamicky auta a pak to takhle kurvit pridavnejma kridlama :))

    Na dalsi kapitoly by pak byly 6 kolej Tyrell nebo Williams :D Anebo dalsi vytvory jako ty hrby a dalsi bizarní kreace z dob minulych














    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK, ANDR3E: Jsem chtěl jen krátce reagovat na ty křidýlka, chápeš.

    Tak jsem tedy stručně a krátce reagoval s jedním ilustračním obrázkem...

    :D

    ... a následnou nezadržitelnou, spontánní a nekontrolovatelnou asociací v oblasti geneze a použití křidýlek v F1.


    Sami si za to můžete, teď si to vyžerte :D
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E: Křidýlka vepředu na čumáku myslíš tu Hondu '08? A k tomu ty parohy na air boxu :D

    Tehdy se začaly objevovat spousty různých křidýlek, lopatek, ploutví, křídel a výstupků, lopatiček, rohů a ploutviček, růžků, přívěsků, jakožto i dalších zběsilostí různých i všelikých. Bylo jich nejen tolik že začaly být nepřehlédnutelné, nejen tolik že auto pod nimi skoro přestávalo být vidět, ale dokonce i tolik, aby si jich mimo všech ostatních začalo všímat i technické ředitelství soutěže, jenž je následně významně omezilo.

    Některé vozy vypadaly skutečně agresivně, ale možná že jinak spousta s těch ptákovin byla zbytečná :)

    Musí se ale nechat, že v porovnání s těmi vozy, které o šest let později dělaly F1 ostudu, měly celkem koule. A číro.











    Mezi tím ale historie přinesla i odnesla například žraločí ploutve a T-křídla. Ty si ještě dobře pamatujeme. Tak kdoví, co přinese a odnese ještě časem :)









    Ještě zmíním dávno odváté "přídavné" přední křídlo a boční X-křídla, se kterými se experimentovalo ke konci devadesátek a přelomu milénia.

    X-wings:

    1997, Jordan, Damon Hill




    1997, Tyrrell, Mika Salo




    1998, Ferrari, Michael Schumacher





    Přídavný přední úlet:

    2001, Arrows, Jos Verstappen






    2001, Jordan, Hainz-Harald Frentzen





    Obojí bylo poměrně rychle zakázáno. Hlavně proto, že to rádo upadávalo.



    Myšlenka ale nebyla úplně nová, šlo spíš o takové retro :)

    1967, Lotus 49B, Jochen Rindt




    Jenže tehdy, v dobách dvouplošníků, dmychadlových pohonů a invertních vznášedel to byly počátky konstrukcí využívajících efektu přítlaku. Tehdá to během pár let borci konstruktéři vychytali do přijatelnějších, kompaktnějších a funkčních celků. Jen kolem přelomu tisíciletí někoho s retro knírem napadlo, že by mohl být dobrý nápad našroubit to na tehdejší vozítka :) Nebyl.


    Co se týče dalších aerodynamických zajímavostí se kterými si teta historie pohrála, dá se zmínit třeba ještě dvojité zadní křídlo:


    1983/84, Ferrari, René Arnoux. Toto vozidlo přivezlo titul i pohár konstruktérů. Později ale rok '85 přinesl změnu pravidel a také opětovné zjednodušení zadních křídel.






    O dekádu později, v roce 1995, se ale ani McLaren nechtěl nechat zahanbit v oblasti inovativních, nápaditých a – ač podivných, ale i přelomových řešení – a přinesl do F1 svůj historický zápis, kdy k obligátnímu přednímu a zadnímu křídlu přidal taky střední křídlo. A položil tak ideový základ chytrým retro chlapíkům a jejich smělým pokusům o dvacet let později, kdy se nám snažili podstrčit zmiňovaná T-křídla. Proč ne, ale neosvědčilo se to už onehdá :D




    Jára Cimrman se tak mimo jiné zmíněné (i opomenuté) poťouchlosti a rozverné nápaditosti zapsal do historie motorsportu – a F1 zvlášť – svými slepými uličkami ještě například i touhle prapodivností, která měla sloužit k přesnějšímu směřování proudu vzduchu na zadní křídlo. Jsem si jistý, že ho někam směřovala. Nejspíš i na zadní křídlo, ale... :)

    2006, BMW Sauber, Jacques Villeneuve



    Oukej.

    :D

    FIA v domění že tyhle lopaty pilotovi cloní ve výhledu toto řešení rychle zakázala.

    Možná ale můžeme mluvit o jakémsi nezamýšleném předchůdci řešení HALO :D
    KALTY
    KALTY --- ---
    ZDENDAK: nejhezčí je ta fotka z roku 2017. Takový trošku transformers. Dva ferrka v sobě :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam