• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    MERTLAS: vidis to by mohlo dobre rozrazet ty viry, nicmene aeroscreen by byl ucinnejsi :))
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ANDR3E: A halo tomu jako nezabrani jo? :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    VYWERN: kdyby F1 nebyla open wheel zadna nakaza by nehrozila! :D
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    hehe, jsem to cekal :) je to skoda, ale neda se. S timto vyvojem budou zastaveny nebo odsunuty vsechny sportovni akce.
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    dopici
    KALTY
    KALTY --- ---
    McLaren v Austrálii nenastoupí, člen jeho týmu má koronavirus | F1NEWS.cz
    https://f1news.autoroad.cz/novinky/98766-mclaren-v-australii-nenastoupi-clen-tymu-ma-koronavirus

    Závodit v Austrálii? "Šokující," hodnotí Hamilton. "Není to správné," přidává se Räikkönen | F1NEWS.cz
    https://f1news.autoroad.cz/...stralii-sokujici-hodnoti-hamilton-neni-to-spravne-pridava-se-raikkonen
    KALTY
    KALTY --- ---
    Tak McLaren nejede. Jeden z nich má COVID... :(
    Takže bych řekl, že se to zruší celé.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ANDR3E: cely cerny nebo zluty by to bylo luxus
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: :'(
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    A ještě jedno velké překvápko sezóny:






    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Z facebooku "FIA WEC cz/sk":


    FIA ODSOUHLASILA "OBECNÉ PRINCIPY" SPOLEČNÉHO FUNGOVÁNÍ LMH A LMDH:
    Na zasedání Světové rady motorsportu minulý pátek v Ženevě Mezinárodní automobilová federace FIA odsouhlasila první detaily, na jejichž základě budou paralelně fungovat nové kategorie LMH a LMDh společně ve vrcholných třídách šampionátů FIA WEC a IMSA WSC.

    Vozy LMH a LMDh by měly být velmi podobné po stránce výkonu, aerodynamiky a hmotnosti.

    Podle představ FIA by měly vozy LMH a LMDh závodit společně v "jediné a unikátní" nejvyšší kategorii WEC.

    "Nová platforma bude zachovávat existující technické regule FIA WEC, včetně pravidel Le Mans Hypercar. Vozy Le Mans Hypercar a LMDh budou závodit společně v jedné a unikátní nejvyšší třídě FIA WEC," stojí v oficiálním stanovisku FIA, které dále poskytuje i prvotní technické detaily o LMDh.

    "Vozy LMDh budou založeny na novém šasi, které bude společné pro nejvyšší třídy WEC i IMSA WeatherTech SportsCar Championship."

    FIA bude klást důraz na nastavení stejné úrovně aerodynamiky, hmotnosti a výkonu, aby se vozy obou nových kategorií pohybovaly ve stejném výkonnostním okně. FIA chce zamezit přílišným zásahům do výkonnosti vozů, které vídáme v této sezóně na příkladu systému hendikepu za úspěch ve třídě LMP 1.

    Větší množství detailnějších informací především o LMDh bychom se měli dozvědět během závodního víkendu FIA WEC a IMSA WSC na Sebringu příští týden.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Interactive: Compare all 10 F1 cars of 2020 side-by-side · RaceFans
    https://www.racefans.net/2020/03/10/interactive-compare-all-10-f1-cars-of-2020-side-by-side/
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Max Verstappen's first lap at the upgraded Circuit Zandvoort
    http://www.youtube.com/watch?v=GGu--_UHY_o
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Ferrari prý potvrdilo že je na cestě do Melbourne
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ZDENDAK: se musim Zdenka zeptat na nejaky inside info :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    M_IKE: Pokud vím, tak RB mluvil o nedostatečném zájmu diváků, sponzorů, médií, měst... údajně jim sponzoři odcházeli a RB to musel z větší a větší míry táhnout sám.

    Martin Šonka ale mluvil o špatném managementu ze strany RB. Přede dvěma lety od toho odešel ředitel závodů Zdeněk Rak. Po něm odešel i Pavel Turek (btw někdejší manažer McLarenu). Oba měli hodně zkušeností s pořádáním podobných akcí a podle všeho to tak trochu táhli. Odešli ale oba z vlastní vůle. Po tom co odešel Turek ke konci předloňské sezóny vyhodili ještě nějakýho dalšího kravaťáka a prej tak v době podepisování smluv s hostitelskými městy pro další sezonu ve vedení zůstal jen jeden, kterej to sám nezvládl. A tak se v minulé sezóně zjistilo, že vlastně není kde lítat. A pravděpodobně i ti proklínaní sponzoři postupně odešli, protože se RB nedalo domluvit.

    A tak to RB svedl na fanoušky, sponzory, nezájem... všecko, co očividně nebyla pravda. Sport nabíral na popularitě, piloti už celkem byli v povědomí lidí, média o tom psaly, tvl vždyť už i na ČéTéčku to bylo :D

    A šlus. V podstatě odešlo vedení série a nebylo nijak nahrazeno.


    Že by ale zájem všude jinde než v tehdejším vedení byl, museli vidět všichni. Tak bylo jen otázkou času, než si zavedenou a čímdál populárnější sérii vezme pod křídlo někdo jinej. Kdo to ale je nevim...
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    Jaky byl vlastne duvod, ze se RB na Air race vykaslal?
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Jestliže bychom na chvíli mohli obrátit přítlak naopak a udělat z něj vztlak, tak bychom se mohli z asfaltu přenést mezi oblaka – a všichni které by zajímalo jak se to má se zrušeným Red Bull Air Race tak mohou vědět, že přesně dle předpokladu o nic nepřijdeme a pokračujeme v "obnovené" sérii s názvem World Championship Air Race ;)

    Program sezóny sice ještě nikde nevisí, ale prej by to mělo zase vrčet.

    HOME | World Championship Air Race
    https://www.wcairrace.com/







    ZDENDAK: A vedle toho napravuji včerejší netrefenou kulturní vložku ze závěru připomínky GP Jižní Afriky '77, kde jsem nejen zkazil název filmu, ale ještě mi tam uklouzl nesmyslný obrázek. Věřte nebo ne, ale čučel jsem do toho včera večer celkem dlouho (a chtěl to stihnout dokončit ještě 5. března :), tak se tomu nedivím :D

    Film se jmenuje The quick and the dead

    A obrázek k tomu patří tento:





    Tak snad to byl jediný nesmysl, kterého jsem se tu včera dopustil :D
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: toho Toma Pryce nemam ani silu si pustit, kdysi jsem si to 1x videl a od ty doby se tomu videu vyhybam jak muzu
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Výročí pro dnešní den

    5. března 1977 Niky Lauda poprvé znovu vyhrál podnik GP po jeho nehodě na Nordshleife.




    Bylo to po sedmi měsících, v Jižní Africe. Mezi tím však téměř získal titul mistra světa 1976, jenž mu před Jamesem Huntem utekl o pouhý jeden bod. A to i přesto, že Lauda tři podniky vynechal. V sezóně 1877 však Lauda svůj titul získal.





    Tato Velká Cena se ale spíše než Laudovým "návratem" do dění na špici zapsala do historie jinak, a to černým písmem. Byl to jeden z těch tragičtějších víkendů GP's, kdy zahynuli dva účastníci. Řadí se tak tedy k takovým víkendům, jako byla třeba GP San Marina 1994.



    Jedním z nich byl dobrovolný traťový maršál, devatenáctiletý Frederik Jansen van Vuuren. Druhou obětí byl britský pilot Tom Pryce.

    Ve 22. kole závodu odstavuje Renzo Zorzi svůj Shadow-Ford na krajnici cílové rovinky. S menšími obtížemi, avšak bezpečně okamžitě vystupuje a jeho vůz chvílemi hrozí většími i menšími zášlehy plamenů. Tehdejší předpisy říkaly, že objeví-li se na trati hořící vůz, musí dva maršálové vyrazit hasit, a pro případ že by hasicí přístroj nebyl dostatečně účinný se musí další dva okamžitě přidat. Blízcí maršálové, přítomni na přilehlé straně trati by si se situací jistě poradili. Nešlo o situaci vyžadující zvláště pohotový zásah, nešlo o nehodu a pilot byl z vozu venku. Do této chvále se nic nestalo a ani se stát nemuselo.

    Těžko říct, ale následující situaci způsobila pravděpodobně zapálená horlivost dvou mladých mužů na protější straně trati. Mladý Frederik Jensen a jeho kolega se neuváženě rozhodli přeběhnout trať a pomoci s hašením odstaveného Zorziho vozu. Na trati dosud nevlály žádné vlajky, oba mladíci ke vstupu do tratě neměli povolení a do tratě vůbec neměli vstupovat. Plnou rychlostí se blížící Hans-Joachim Stuck jen těžko mohl očekávat, že mu do cesty vběhnou dva lidé – avšak stačil se jim zhruba ve 270 km/h ještě o několik milimetrů vyhnout. Sám pak řekl, že neví jak se mu to podařilo. V závěsu za ním jedoucí Zorziho týmový kolega Tom Pryce neměl přes Stuckův vůz přehled o dění před nimi a mladíka uviděl tehdy, kdy už neměl možnost se mu jakkoliv vyhnout. Už si možná ani nestihl uvědomit, že se před ním pohybují dva lidé, a že je s maršálem nesoucím osmnácti kilogramový hasicí přístroj přímo v kolizním kurzu. Odražený hasicí přístroj letí daleko přes sousední tribunu a tam naráží do zaparkovaného auta, kterému zabouchne otevřené dveře.




    Horlivý hasič Van Vuuren byl bez pochyby mrtev hned v okamžiku nárazu, kdy jeho tělo bylo v šílené srážce dvěstěsedmdesátikilometrové rychlosti doslova (a do písmene) roztrženo vejpůl a doslova (a do písmene) rozhozeno vysoko i daleko. Jeho tělo bylo později možné identifikovat až poté, co ředitel závodu svolal všechny traťové maršály a van Vuuren mezi nimi nebyl. Přímí svědci nehody uváděli, že objekt odražený od Pryceho formule nejprve měli za nějakou ulomenou část jeho vozu. Až později si začali uvědomovat, že tragédie co se právě odehrála, je ještě hrůznější.

    (dalo by se říct, že následující video obsahuje drastické záběry a není vhodné pro citlivější jedince)

    Tom Pryce's Fatal crash - Extended footage - Formula 1, South African GP, Kyalami, 1977
    https://www.youtube.com/watch?v=q99k2r6GeS4



    Tom Pryce umírá jen o nepatrný zlomek vteřiny později, kdy jej v rychlosti 270 km/h do hlavy trefuje téměř dvacet kilogramů těžký hasicí přístroj. Náraz mu prakticky sundává přílbu a bezvládný Tom s hlavou na volantu stále pokračuje plnou rychlostí dolů po rovině směrem k první zatáčce zvané Crowthorne. Na svažující se rovině pomalu směřuje k pravé straně, kde opouští trať a lízne kovová svodidla, zasáhne nouzový výjezd a odráží se zpět na trať, kde zasahuje Ligier Jacquese Laffiteho a společně s ním končí v naprostých troskách v záchytných bariérách za první zatáčkou.

    GP Sudafrica, Kyalami 1977 Incidente di Pryce commentato dalla tv francese TF1
    https://www.youtube.com/watch?v=17LtYKv_M50



    Událost byla později zahrnuta do filmu One by one (1974), znovu vydaném v roce 1978 jako The quick and the death


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam