• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    Lewis mění ICE, 10 grid penalty.
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    The part of F1 pitstops Red Bull has suddenly become worst at
    https://www.youtube.com/watch?v=xJmdkIL1BWk&ab_channel=THERACE
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHN_BEAK: Není potřeba vyhrávat v řadě, ale v stihnout vyhrát dostatečný počet během zbytku kariéry. Počítal jsem že by mohl vydržet cca ještě ty tři sezóny a došel jsem podobnému číslu jako ty, jen v těch třech sezónách by musel vyhrát všechno. Kdyby vydržel pět sezón, nemusel by asi vyhrát všechno, ale s vyšším počtem startů by musel taky víckrát vyhrát.

    Děkuji za matematický rozbor, i když mu nerozumím! :D
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    ZDENDAK:
    Kolik závodů v řadě by teď musel Lewis vyhrát, aby dotáhl Fangiův průměr?

    Hledáme počet závodů x, pro které by platilo, že:

    přibyde x závodů v
    (100 + x) / (281 + x) = 24 / 52
    ^ přibyde x výher

    Zbavíme se jmenovatelů tak, že to přenásobíme oběma. Tedy * (281 + x) * 52

    (100 + x) / (281 + x) * (281 + x) * 52 = 24 / 52 * 52 * (281 + x)
    (100 + x) * 52 = 24 * (281 + x)

    Výraz upravíme

    52 * 100 + 52 * x = 24 * 281 + 24 * x
    5200 + 52x = 6744 + 24x

    Převedeme neznámé na jednu stranu a konstanty na druhou. - 5200 - 24x

    5200 - 5200 + 52x - 24x = 6744 - 5200 + 24x - 24x
    28x = 1544

    Vydělíme / 28

    x = 1544 / 28
    x =~ 55.14 (55 a jedna sedmina)

    Pro kontrolu dosadíme do původního vzorce

    24 / 52 = ~0.4615
    (100 + 55.14) / (281 + 55.14) = ~0.4615

    Výsledek sedí. Pokud jsme udělali dvě chyby, vyrušily se navzájem.

    Lewis by potřeboval vyhrát minimálně 55 závodů v řadě. To ale nemůže, protože číslo 55 si už zabral Carlos.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Juan Manuel Fangio naskakuje do svého Mercedesu 300SLR v letmém startu švédské GP '55

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Celkový počet vítězství jednoho pilota je spíš fakt, než statistika.

    Zajímavější toto číslo je, když se zasadí do kontextu. Nelze totiž přesně srovnávat konkrétní výkony z různých historických období. Už třeba už i proto, že dřív se nezávodilo tak často jako dnes a množství startů v kariéře pilota bylo podstatně nižší. Nehledě i na to, že taky málo kdo přežil tolik crashů kolik současný pilot s úsměvem přežije jen během tréninků.

    V procentuální statistice vítězství ku počtu startů tak má HAM stále co dohánět. A taky těžko očekávat, že by i se svojí dosavadní stovkou vůbec někdy mohl dosánout úspěšnosti Juan Manuela Fangia, s jeho čtyřiadvaceti vyhranými závody při dvaapadesáti startech!




    Aby se mu HAM rovnal, musel by na kontě mít už 130 výher! Přibližně stejné úspěšnosti jako Fangio by dosáhl kdyby v F1 závodil ještě další tři sezóny a vyhrál při tom všechny závody.

    Pak teprve by se mohl stát nejúspěšnějším pilotem v historii! ;)


    (pochopitelně však jen za předpokladu, že nepočítám úplně blbě – což rozhodně nemůžu potvrdit ani vyloučit. Dokáže to někdo přepočítat, pls? :)
    MITTRA
    MITTRA --- ---
    KALTY: Spolkni prášek
    KALTY
    KALTY --- ---
    STRACENA: to je vymrdanej čůrák fakt už ale kurva do píče. Zajebaný FIArri
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    Tak sprintu bude víc. A já doufal že to zruší
    F1sport.cz: Počet sprintů v příštím roce vzroste, potvrdil Domenicali.
    Počet sprintů v příštím roce vzroste, potvrdil Domenicali – F1sport.cz
    https://f1sport.auto.cz/clanek/pocet-sprintu-v-pristim-roce-vzroste-potvrdil-domenicali
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    1. 10. 2006 GP Číny a poslední vítězství Michaela Schumachera ve F1 před 15 lety

    MARMESS
    MARMESS --- ---
    Fernando ALONSO Is Very Cheeky! 500 IQ Move At The 2021 F1 Russian GP
    https://www.youtube.com/watch?v=aBBqZXU42do
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    The Mercedes engine concerns that could derail Hamilton's F1 title bid
    https://www.youtube.com/watch?v=i4kxgs6QB_E
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Pojede se Katar!

    19.-21. listopadu
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Max Verstappen's Final Five Laps in Sochi | 2021 Russian Grand Prix
    https://www.youtube.com/watch?v=m0eASI6N6vE
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Mark Walker, Darracq V8, 1904

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    VYWERN: tady podrobneji Seidluv komentar

    McLaren zanalyzuje, proč se mu Norris vymkl kontrole | GPF1
    https://gpf1.cz/mclaren-zanalyzuje-proc-se-mu-norris-vymkl-kontrole/

    Šéf McLarenu uvedl, že navzdory zhoršujícím se podmínkám se tým snažil držet Norrisových preferencí a do boxu jej striktně neposlal, Brit chtěl původně závod dojet na pneumatikách do sucha. „V těchto situacích je to velice složité. Pořádným zdrojem informací je jen komunikace mezi inženýrem a jezdcem.

    Pokud jde o jiná auta a předpověď počasí, snažíme se pilota vždy stručně informovat a poté od něj očekáváme zpětnou vazbu. Myslím si tedy, že taková rozhodnutí musí být příště striktní a jasná. Nemůžeme si dovolit komunikovat s pilotem o pit-stopech.

    Lando nám na základě těchto informací řekl, že se cítí dobře a je schopen pokračovat dál na suchých pneumatikách. Jako tým jsme se poté rozhodli, že mu pit-stop nenařídíme. Tuto situaci nyní budeme analyzovat a snad přijdeme na to, co můžeme příště udělat lépe.

    Zpětně jsme udělali velmi špatné rozhodnutí, které nás nejspíše připravilo o vítězství. Ale jak říkám… vyhráváme a prohráváme společně. Důležité pro nás teď je nezlomit se, poučit se z této chyby a jít dál,“ motivuje celou stáj Seidl.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Limitace kroků během zastávky není nic zvláštního. Například v endurance je běžné, že na voze nesmí v jednom okamžiku pracovat víc než určitý počet mechaniků, některé procesy nemohou probíhat souběžně (například během tankování) a dokonce i minimální čas celé zastávky je omezený. Z čehož by sice v prostředí F1 nic nedávalo smysl, ale je tak vidět, že třeba umělá prodleva potvrzovacích signálů není tak bizarní jak by se mohlo zdát :)


    Zajímavější IMHO ale bude sledovat zápolení mechaniků s koly na začátku příští sezóny. Když F2 loni zavedla 18" disky což zvýšilo hmotnost celého kola, mechanici najednou měli obrovské problémy kolo správně sundat a nasadit. Taky uvidíme co s tím udělá třeba ta nová aero-ploutvička nad předním kolem, kryté disky a vůbec :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam