ZDENDAK: Problém Alfy je, že mají partnerství s Ferrari. Ferrari by tam chtělo vzdělávat svého jezdce. Jenže krom GIO teď nemají koho tam posadit.
Vasseur ovšem dřív pracoval u Renaultu a má tam vazby. V F1 jsou/byli až na asi tři výjimky všichni jezdci managovaní Wolffem, Todtem (ml.) nebo Vasseurem.
Jednu sedačku teď zaplácl jezdcem Mercedesu.
Alfa je v docela luxusní pozici, že si mohou vybrat, koho do auta chtějí. Je otázka, kdo bude z provozního hlediska nejlepší.
Tak či tak bude složité vyvážit všechny ty kontrakty s protichůdnými zájmy.
-
Z komerčního hlediska Zhou má obrovský potenciál strhnout obrovský domácí trh. Číňani už teď díky němu mají F1 víc v povědomí a lidi už ho poznávají na ulici.
Číňani jsou z nátury hodně nacionalističtí a je pro ně největší čest moct reprezentovat svoji zemi. Teď mají navíc ten nacionalismus i nařízený shora.
Austrálie naopak nemá potenciál žádný. Už Ricciardo říkal v nějakém rozhovoru, že Australani podporují svoje sportovce pouze potom, co už se dostali na špici. Nikdy předtím. Proto má Piastri takový problém získat austalské sponzory. Australani be like "Cože, ten kluk jezdí v F2? Nad tím ohrnuju nos. Dejte mi vědět, až bude vyhrávat v F1. Pak si na něj umístím svoje logo."
-
Strategie jezdecké akademie je podobná jako strategie vývoje auta a závodní strategie Renaultu. Žádná neexistuje. A taky do toho nenacpou dostatek peněz.
Je to škoda, protože Renault když zabere, dokáže postavit špičkový motor (ať už z hlediska výkonu nebo spotřeby nebo spolehlivosti) a slušné auto k tomu.
-
Jestli Piastri vyhraje F2, ocitne se v awkward situaci jako de Vries vloni. V F2 si za titul vyslouží ban a v F1 není místo, takže se bude muset poohlédnout jinde.
Mercedes umístil de Vriese do FE a tam jim docela náhodně vyhrál žampionát.
To je určitě možnost. Nebo IndyCar. Otázka je, co dává pro Renault smysl z komerčního hlediska. Asi ani jedno. Ale klučina se nikde jinde nezaučí.
Kdy že nasazuje Alpine plný LMP program? To je až 2023?