• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CALTROPType Design — tvorba autorských písem
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    MARODSGN: U toho S bych byl jemnejsi. Prijde mi strasne okaty jak si sedi na brichu. =) Na druhou stranu kdyz ma to P tak male brisko, tak proc ne. Otazkou je jake bude treba B nebo R.

    U toho prostrkani dle me nejde o cisla, ale jednoduse o to, jak to vypada. Tedy pokud oko rika prostrkavej, tak bych prostrkaval. Klidne bych tu levou cast prostrkal o trochu vic, obzvlaste pokud jde o jeden napis. U celeho fontu je pak asi na zvazeni nakolik to pusobi s ostatnimi znaky.
    MARODSGN
    MARODSGN --- ---
    INFLUENZA: ;)
    BINARY_PARANOIC: díky za kritiku :). abecedu nemám celou, jedná se pouze o nápis publikace (celou abecedu bych asi nezvládl a není na to ani moc času).
    Azbukové "A" se líbí, takže s tím už nic dělat nebudu, ale souhlasím, že někomu to může dělat problémy při čtení.

    U písmene "E" jsem udělal tedy střední příčku spíše v optickém středu, ale asi to nejde moc poznat že?

    Písmeno "S" jsem se snažil upravit jak jsi napsal, doufám že jsem to moc nepřehnal s tím vyvážením :)?

    Když se na to teď podíváš tak už je to o něco lepší než předtím když přimhouříš oko nad azbukovým A :)?

    Trochu si nejsem jistý prostrkáním písmen (mám to ručně prostrkané), jestli ta levá polovina není moc vedle sebe nahuštěná oproti té pravé - nebo to jenom tak opticky působí jelikož "Óčka" tvoří velké plochy?

    INFLUENZA
    INFLUENZA --- ---
    MARODSGN: ako pise BINARY_PARANOIC
    pricku E bz som sa osobne snazil sladit s P
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Jinak by to chtělo samo sebou vidět celou abecedu, nicméně takto to má příjemný charakter :) A jak o tom přemýšlím, možná, že střední příčka u E umístěná v optickém středu to bude posouvat více do „inspirace secesí“ než do „retro-secese“, což bych bral jako vhodné.

    S je příliš mohutné v horní půlce — aby působilo vyváženě, je potřeba mít spodní polovinu nepatrně „větší“.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    MARODSGN: obojí spíše horší :) I když u toho E je to hodně o osobním vkusu.

    Nu a jinak bych se vykašlal na to „azbukové“ A. Jednak je to poněkud klišé a jednak to bude působit drobné problémy všem, kteří umí číst jak azbuku, tak latinku (prostě čtu SEVDSTOPOL). Д je prostě D, ne A :)
    MARODSGN
    MARODSGN --- ---
    ještě jsem trochu poopravil "S" a "E" - lepší či horší?
    MARODSGN
    MARODSGN --- ---
    INFLUENZA: díky za poznámku, pokusil jsem se upravit to "S" a myslím že vypadá takto lépe - co myslíš ty?
    MARODSGN
    MARODSGN --- ---
    "S" se mi taky moc nezdá, souhlasím, pokusím se jej upravit.
    jinak tady je PDF - tloušťka čar je všude stejná, ale v tom obrázku opravdu působí hrubší...
    http://i.nyx.cz/files/00/00/08/55/855036_f522305928778ef971a5.pdf?name=sevastopol_typo.pdf
    INFLUENZA
    INFLUENZA --- ---
    MARODSGN: to S je strasne :), skus tam spravit plynulejsi prechod medzi kruznicami..
    P vyzera na monitore hrubsie ako ostatne, kdyztak uploadni pdf..
    MARODSGN
    MARODSGN --- ---
    Vytvářím teď návrh obálky pro jednu publikaci fotek, napadlo mě název vysázet vlastním písmem, proto bych byl rád, kdybych si mohl přečíst kritiku, abych jej mohl dovést do finální podoby, jelikož si myslím, že tam jsou určité chyby nebo estetické nedostatky, které nevidím. Díky za jakékoliv komentáře.

    Zde je náhled (název publikace je – S E V A S T O P O L):

    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    UV_CAT: Bud jsou u normal 1, 2, 4, 7 tlustsi nebo 3, 5, 6, 8, 9 tenci nez by mely byt. Vzhledem k pismenum mi prijde spravna spis 2. varianta. U boldu je to zda se podobne, pouze ten rozdil neni tolik markantni. Taky mi prijde to kratitko nejake tenke. Jeste u cislic 6, 9 a asi i 5 mi prijde prostedni napojeni na hlavni tah tenci nez ostatni tloustky tahu v tom znaku. Doufam, ze jsem to pochopitelne popsal. Proste to misto kde napr. u 6 koncis tah, tak ve srovnani se spodni/horni casti znaku mi prijde, ze tam 1 px chybi. U liter jako b, d, p, q (pokud se to takto da srovnavat) nic takovyho nevidim, tak mi to prijde zvlastni.
    UV_CAT
    UV_CAT --- ---
    ...pokračování téhož s drobnými úpravami.
    UV_CAT
    UV_CAT --- ---
    děkuju za komentáře, po drobných revizích nahodim detailnější náhled
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    UV_CAT: mohl bys sem prosím dát jen znakovou sadu ve větším? :)
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    UV_CAT: cislovka 3 mi nesedi najviac. Velke i je tiez na zamyslenie. Som zvedavy na diakritiku teda ked bude... inac na plagaty fajn
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    UV_CAT: Mě tam to Q docela pasuje, souhlas s otevřením toho e a možná bych trošku zúžil patky u I hlavně ve větších rozměrech. Na první náhled se mi to čte celkem příjemně.
    INFLUENZA
    INFLUENZA --- ---
    UV_CAT: to velke Q mi pride podivne , a u maleho boldoveho e by som pridal viac priestoru pri tom 'otvore' :)
    mohlo by sa to pri mensej velikosti slejvat
    UV_CAT
    UV_CAT --- ---
    Pracovní náhled mého písma Vinson. Záměrem je vytvořit univerzální, pokudmožno moderně působící písmo bez jakýchkoliv příkras a specifických prvků, snadno zaměnitelné s mnoha jinými ;] Ale alespoň trochu zajímavé, především však čitelné...
    Lehce zůžené znaky vhodné pro použití na plakátech i pro sazbu kratších textů.
    Uvítám jakékoliv postřehy.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    CABOWITZ: Zatímco na "kancelařinu" používám LO (s typo doplňky), tak na DTP používám Scribus. Nic tedy proti TEXu.
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    BINARY_PARANOIC:
    BUBBLE:
    dekuju moc za poznamky, pokusim se je nejak zohlednit a (v nekterych pripadech) zanest.
    co se hybridnosti tyce, tak se v tom pismu pokousim skloubt lomene a oble tahy - viz serify. . pouzito by melo byt toto pismo jako doprovodny text k comixu (takovy pokus o reaktualizaci alegorii bosche, breughela a jim podobnych), ovsem ne do ilustraci, ale jako samostatne fungujici text. ten vsak nebude nijak dlouhy, takze by ctenare nemel unavit, nebo nanejvys tak jak muze unavit cetba pane vachala. zaroven si ho dokazu predstavit i jako akcidencni pismo. pri vytvareni jsem vysel z vlastnich "kaligrafii" (x a nejake dalsi pasaze u jednotlivych znaku jsou ovsem cisty konstrukt), ktere jsem digitalizoval, tracoval a ladil v inkscape a pak nalil do fontforge.

    ad vertikalni metrika - tady jsem si dovolil (i ke svemu ev. pouceni z chyb) "zaprasit" a vsechny tahy jsem zarovnal na dolni a stredni dotaznici. mozna nemam tak dobre oko, nebo posunutou visualni citlivost pro vyvazenost ale ve vysledku mi to nevadi. uvaha typu: patky se mi stejne ocasi nahoru a nemaji na spodni dotaznici dosednout "natvrdo". tez mam dojem ze u fraktury, ci svabachu se neco jako pretahy moc neresilo, ale pokud se pletu, prosim opravte me. co se vysky stredni dotaznice tyce, tak vychazi prave z toho jak jsem psal, snazil jsem se o "uspornost" a horni casti driku nechat jen tak nezbytne dlouhou, aby bylo dane pismeno rozlisitelne.

    ad sikmeni dotahu - hm to je pravda, ten uhel mohl byt trochu tupejsi, ale opet: vychazi to z toho, jak jsem zacal psat a snazil se drzet uhel kaligrafickeho fixu. skakajici radek jsem zaregistroval, kdyz jsem si zkousel pismo ve fontforgi zobrazovat v ruznych stupnich, nicmene v tom .pdf co jsem sem pastnul mi to opet nejak funguje i u slov jako "obcas", "sebe" atd.

    ad r - souhlas, to bych mel trosku zuzit

    ad t - neznalec prosi o pouceni ohledne horniho serifu, dal jsem ho tam kvuli pritomnosti lomeneho tvaru, stejne tak i ten spodni u q

    ad tucnost p,b,g - hm, v techto pripadech mi az tak nevadi, ale mam dojem ze d a e by chtelo trochu ubrat

    ad a - inu mozna je to jeho charakter a predobraz vubec celeho charakteru toho pisma (apropo dobra inspirace pro pojmenovani)

    ad z - vypada obzvlaste hrozne hlavne vedle a, osobne mam rad s (morskeho konika)

    ad ruzna tloustka napojeni na drik u m,n, u,v, w, y - ano vim, ale rikal jsem si ze prave tahle nedokonalost tam vnese neco z neumetele rukodelnosti. mohl bych to vsude srovnat a pak porovnat jaky bude vysledek

    jinak se porad hraju s kerningem, prijde mi ze tech paru tam mam zbytecne moc. .pdf jsem generoval v libreoffice a tam ten vysledek opravdu neni nijak lahodny. po nejakych korekcich a pouziti TeXu je to uz stravitelnejsi. ted to nemam u sebe, ale pastnu to sem pozdeji (treba i s dalsima korekcema na zaklade vasi kritiky, joj, ale nechce se mi do toho, cha, titerna piplacka).
    jeste jednou diky za kritiku a omluva za neodborne vyjadrovani.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam