• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HASHPoznej vtip + jejich vysvetleni | Adolf Hitler ručí za vtipnost veškerých vtipů! Doživotní záruka! *záruku možno prodloužit
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    2MAN: uz chtej mit pokoj od manzelek, harantu, sefu, domacich mazlicku apod. neasi.
    2MAN
    2MAN --- ---
    Trochu tápu, asi v tom hledám něco, co tam není, ale slyšel jsem tohle, vyprávěno jako zaručeně židovskou anekdotu:

    Víte, proč Židovští muži umírají dřív?
    Protože chtějí!

    nějaké rozuzlení prosím?
    REFALLENONE
    REFALLENONE --- ---
    Gumičky. Samý gumičky.
    What Happens When You Saw A Rubber Band Ball in Half? | IFLScience
    http://www.iflscience.com/physics/what-happens-when-you-saw-rubber-band-ball-half
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    BESH: Ted me napadlo prelozit ten nazev souboru a vyhodilo mi to "gumicka mic pily"
    takze asi mic naplnenej gumickama, kterej teda neznam. Ale vypadalo to hnusne kdyz jsem si jeste myslel ze je to zivy.
    THE_BALROG
    THE_BALROG --- ---
    Gumičky. Strašná spousta gumiček kolem něčeho, už si nevzpomenu čeho. Míčku?
    BESH
    BESH --- ---
    STRACENA: Slisovanej papir ze skartovacky?
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    Nasel jsem v pripominani porna, coz mi neprijde teda, ale nevim co to je...? :-)
    http://kuvaton.com/kuvei/kuminauhapallon_sahaus.gif
    ZIDANE
    ZIDANE --- ---
    BLOODRAT: K patu? Nemyslím si. K remíze.

    Pat =/= remíza.

    Pat je jen jednou z možností remízy. Pat je situace, kdy hráčův král není v šachu, ale hráč nemůže táhnout figurou, aniž by krále šachu vystavil - a vystavit krále šachu nesmí. V tu chvíli neprohrál, ale nemá možnost táhnout - to je pat.

    Dle mne by souboj dvou bezchybných šachistů skončil remízou. Ne nutně patem. Remízou třeba tím, že by to skončilo nematitelnou situací - např. černý král proti bílému králi a figuře/rám, které společně nedokážou soupeřova krále zmatit či dohnáno do extrému král proti králi. Což je remíza, ale ne pat.
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    SIRIEN: Proto mluvim o hrube sile a pruchodu vsech moznych partii. Naopak zamerne nemluvim o hledani algoritmu, kdy se z cele mnoziny prochazeji jen urcite hodne omezene cesty a nikoli vsechny stavy. Protoze to je mozna cesta (a ten vtip naznacuje, ze ji ten chlapek nejak objevil).

    Takovy aloritmus muze byt celkem jednoduchy a ignorovat vetsinu stavu okolo jako nedulezitych. (v moji modifikaci TTT - dej znak asi tak doprostred, druhy dej vedle, ale ne naproti protivnikovu, dopln trojici - v podstate me moc nezajima, co dela protivnik, u spousty tahu je mi jedno, jakou variantu vyberu a vubec neresim zadne sve tahy mimo hlavni linii)

    V podstate to muze byt stejny zpusob, jako reseni nekterych testu - misto nauceni se vsech (par set) odpovedi (a teorie okolo) casto staci par pravidel typu: Pokud je v jednom bode paragraf, jde o spravne reseni, jinak pokud jde o urad, ma nejdelsi lhutu, pokud o civilistu, ma lhutu nejkratsi, otazky zacinajici "jestlize" maji odpoved b) jinak je spravna nejdelsi odpoved. Nasleduje 5 vyjimek, ktere je treba namemorovat a tim je test vyresen.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    Pokud se nehraje na cas tak se da taky pozit taktika, kdy v urcity situaci (zugzwang), kterea vznika dost casto, hraci opakuji serii patovych situaci, dokavad to jeden z nich nevzda nebo neumre.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    SIRIEN: add: nenapsal sem to dobře: ta "skrytá" řešení by nebyla jako "nová řešení", ale bylo by to ve formě "je-li náš algoritmus správný, pak neznámé konkrétní řešení na této větvi, ale víme, že na ní černý vyhrává - nějak". Pokud by algoritmus nalezl vítěznou kombinaci pro černého, pak by byl korektní pouze pokud by tyto "větve" byly všechny pro černého (a naopak). Teda, aspoň tak nějak sem to pochopil.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    GILHAD: zatím nejde. Kvantové počítače by to jednou zvládnout mohly; kromě toho jsem včera někde četl* že by to teoreticky mohlo jít určit pomocí vytvoření nějakých algoritmů co by dokázaly bodově vyhodnocovat určité pozice a tak eliminovat celé rozsáhlé větve možných vyhodnocení - efektivně to bylo odvozené od koncovek, kdy koncovky s určitým počtem figur mají známé řešení** - z těchto řešení by mohlo jít teoreticky odvodit obecné principy a postupně je rozšířit na více figur, pak otestovat na daných konstelacích a v případě platnosti postupovat induktivní metodou dále.

    Je to "slabé řešení" - technicky by ve fázovém prostoru stále zůstala skryta teoretická další možná řešení, nicméně pokud by se takhle zvládlo dojít zpátky k začátku a odtud "dopředu" najít určité řešení, pak by toto řešení mělo být platné.

    (nemůžu teď ten článek zpětně dohledat, každopádně sem tomu přiznávám moc nerozuměl - byla tam spousta matematiky a cosi o grafech a podobně...)


    * nějak mě to tu zaujalo, tak sem strávil pár hodin tim že sem si o tom čet všude možně

    ** dlouhou dobu byla známa řešení pro šest figur včetně králů, nedávno přibyla kompletní řešení i pro sedm figur
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    WRYKOLAKAS: Samozrejme zalezi o jakou hru jde. Napriklad modifikovane TIC-TAC-TOE - vyhrava, kdo ma prvni 3 znaky vedle sebe na primce (svisle, vodorovne ci sikme), hraje se na neomezene hraci plose (nebo treba 5x5). Vyhrava vzdy ten prvni, i kdyz oba budou sebedokonalejsi a sebestejnejsi.

    U sachu je problem, ze se zatim nevi, zda jde o takovouto hru, nebo zda ma cerny moznost vynutit pat (ci moznost vynutit vyhru) z vychoziho postaveni. A vypocitat to hrubou silou (projit vsechny mozne partie) proste nejde (ne v nasem vesmiru a za dobu srovnatelnou s delkou existence Zeme), protoze je tech moznosti proste priserne moc.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    ALCATOR: existují šachoví teoretici kteří tvrdí, že ta výhoda je jen zdánlivá a převážně psychologická - nebo dokonce že jde přímo o nevýhodu. A jsou k tomu i poměrně zajímavé argumenty:
    - šachy jsou hra s dokonalou informací. Informace černého je o právě jeden tah dokonalejší, proto je jeho tah výhodnější
    - první tah může být z mnoha pohledů nevýhoda. Je to krok do neznáma - bílý musí zahájit a otevřít tak svojí strategii, čímž ale dává černému možnost zvolit adekvátní protistrategii
    - první tah je ve skutečnosti iniciativa, nikoliv výhoda. Pozice černého tak není apriori nevýhodná, jen z principu vyžaduje odlišnou strategii. Bílý musí táhnout iniciativně a jít po přímé převaze, zatímco černý musí volit dynamičtější a přizpůsobivější pozice. Efektivně bílý určuje "tempo" hry, ale černý vytváří "potenciál" budoucích pozic. Teoreticky tak ve skutečnosti může dojít i na to, že první tah bílého se stane fatální nevýhodou, protože hypoteticky může existovat černá strategie která v určitý moment dosáhne pozice, v níž se potenciál bílého vyčerpá a černý získá širší pole možností - černý převezme iniciativu, ale narozdíl od bílého který získává iniciativu z vyrovnané vzdálené pozice černý převezme iniciativu v připravené a rozehrané pozici
    - ze zkušenosti šachistů se bílý častěji než černý při hře ocitá v situaci v níž musí táhnout i když nechce (libovolný tah jeho pozici efektivně zhorší, protože rozbije pozici současnou, sub-optimální). Tato skutečnost sama nic nedokazuje, ale naznačuje, že první a třetí výše uvedený argument nestojí úplně na vodě a jsou minimálně částečně pravdivé

    Teoreticky tak řešení šachu ve skutečnosti může vést i k výhře černého, nejen k výhře bílého nebo k patu. Je to z určitých důvodů "less plausible" než vítězství bílého nebo pat, ale ta možnost má relativně dost silné teoretické opodstatnění aby nebyla úplně zavržena.
    NIZBORSKY
    NIZBORSKY --- ---
    ALCATOR: Hele to asi nema smysl. Tohle jsou veci, ktere dojdou skoro kazdemu decku, ktere se nauci pravidla sachu. Pokud to nekomu nedojde samo, tak asi nema cenu mu to 10x dokola vysvetlovat.
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    WRYKOLAKAS: ve hře TIC-TAC-TOE má první hráč taky výhodu (může dást doprostřed, což je jediné pole, které má OSM linií), ale přesto může druhý hráč vždy uhrát remízu.

    Takže ta výhoda prvního tahu může být takto nepatrná.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    k=konversačně "ok" (jakože "dobře, řeknu ti to"). vskutečnosti dolan. tedy draslík se odstěhoval do humpolce
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    A teď já. Xpln plz.
    (pozadí Dolana a meme celkově znám, jen asi nedávám vzhledem k pokročilé hodině tu engrish)

    [ FEKALNIK @ Nové Internetové Humory /人◕ ‿‿ ◕人\ rip moot ]
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    BDOWN: Ta dřevěná jsou taktéž náchylná na bugy, červotoč je sajrajt.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam