• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HASHPoznej vtip + jejich vysvetleni | Adolf Hitler ručí za vtipnost veškerých vtipů! Doživotní záruka! *záruku možno prodloužit
    2MAN
    2MAN --- ---
    DOCKINEZ: ok, díky... hledal jsem v tom způsob, jak vydělat, viz PRAASHEK:
    ADITU
    ADITU --- ---
    CHEVALIER: u prvniho je to patrne jasne. aby sis s jednim ditetem vubec vrznul (a mohl tak pocit druhe), se potrebujes zbavit prvniho ditete, tak ho s piskotama (aby neotravoval, ze ma hlad) posadis k televizi ke krteckovi.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    CHEVALIER: K poceti prvniho ditete je treba navodit vasnivou atmosferu; k poceti druheho je zejmena potreba odpoutat pozornost toho prvniho.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    2MAN: tato otázka (židovská otázka, dont blame me, snažili se ji vyřešit jiní myslitelé - spousta odpovědí, konečně řešení, alias heureka, pořád nikde...) leží na několika rovinách.
    Zaprvé - chtějí umřít dřív než... manželka, děti, pes, housle, věřitel(!), životní pojištovák(!!!) protože na tom vydělají. Ať už peníze, nebo psychickou rovnováhu.
    Zadruhé - protože si vzpomenou na cokoliv výše
    Zatřetí - protože všichni (viz výše) budou nasraní

    je to vlastně dost antisemitská anekdota, více nežli židovská. ale není taková vlastně většina? fenomén "židovské anekdoty" je ve většině případů prost dosti věcí ortodoxního smýšlení. teda jenom pokud nemají smysl pro humor i židi. a z vlastní zkušenosti můžu dodat, že většinou mají. pokud není zrovna šábes
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Vzdalene se to podoba tomu vtipu z casu totality:

    Prisel jsem na to, jak vyjebu s komoušema
    ?
    Umřu!
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    2MAN: uz chtej mit pokoj od manzelek, harantu, sefu, domacich mazlicku apod. neasi.
    2MAN
    2MAN --- ---
    Trochu tápu, asi v tom hledám něco, co tam není, ale slyšel jsem tohle, vyprávěno jako zaručeně židovskou anekdotu:

    Víte, proč Židovští muži umírají dřív?
    Protože chtějí!

    nějaké rozuzlení prosím?
    REFALLENONE
    REFALLENONE --- ---
    Gumičky. Samý gumičky.
    What Happens When You Saw A Rubber Band Ball in Half? | IFLScience
    http://www.iflscience.com/physics/what-happens-when-you-saw-rubber-band-ball-half
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    BESH: Ted me napadlo prelozit ten nazev souboru a vyhodilo mi to "gumicka mic pily"
    takze asi mic naplnenej gumickama, kterej teda neznam. Ale vypadalo to hnusne kdyz jsem si jeste myslel ze je to zivy.
    THE_BALROG
    THE_BALROG --- ---
    Gumičky. Strašná spousta gumiček kolem něčeho, už si nevzpomenu čeho. Míčku?
    BESH
    BESH --- ---
    STRACENA: Slisovanej papir ze skartovacky?
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    Nasel jsem v pripominani porna, coz mi neprijde teda, ale nevim co to je...? :-)
    http://kuvaton.com/kuvei/kuminauhapallon_sahaus.gif
    ZIDANE
    ZIDANE --- ---
    BLOODRAT: K patu? Nemyslím si. K remíze.

    Pat =/= remíza.

    Pat je jen jednou z možností remízy. Pat je situace, kdy hráčův král není v šachu, ale hráč nemůže táhnout figurou, aniž by krále šachu vystavil - a vystavit krále šachu nesmí. V tu chvíli neprohrál, ale nemá možnost táhnout - to je pat.

    Dle mne by souboj dvou bezchybných šachistů skončil remízou. Ne nutně patem. Remízou třeba tím, že by to skončilo nematitelnou situací - např. černý král proti bílému králi a figuře/rám, které společně nedokážou soupeřova krále zmatit či dohnáno do extrému král proti králi. Což je remíza, ale ne pat.
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    SIRIEN: Proto mluvim o hrube sile a pruchodu vsech moznych partii. Naopak zamerne nemluvim o hledani algoritmu, kdy se z cele mnoziny prochazeji jen urcite hodne omezene cesty a nikoli vsechny stavy. Protoze to je mozna cesta (a ten vtip naznacuje, ze ji ten chlapek nejak objevil).

    Takovy aloritmus muze byt celkem jednoduchy a ignorovat vetsinu stavu okolo jako nedulezitych. (v moji modifikaci TTT - dej znak asi tak doprostred, druhy dej vedle, ale ne naproti protivnikovu, dopln trojici - v podstate me moc nezajima, co dela protivnik, u spousty tahu je mi jedno, jakou variantu vyberu a vubec neresim zadne sve tahy mimo hlavni linii)

    V podstate to muze byt stejny zpusob, jako reseni nekterych testu - misto nauceni se vsech (par set) odpovedi (a teorie okolo) casto staci par pravidel typu: Pokud je v jednom bode paragraf, jde o spravne reseni, jinak pokud jde o urad, ma nejdelsi lhutu, pokud o civilistu, ma lhutu nejkratsi, otazky zacinajici "jestlize" maji odpoved b) jinak je spravna nejdelsi odpoved. Nasleduje 5 vyjimek, ktere je treba namemorovat a tim je test vyresen.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    Pokud se nehraje na cas tak se da taky pozit taktika, kdy v urcity situaci (zugzwang), kterea vznika dost casto, hraci opakuji serii patovych situaci, dokavad to jeden z nich nevzda nebo neumre.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    SIRIEN: add: nenapsal sem to dobře: ta "skrytá" řešení by nebyla jako "nová řešení", ale bylo by to ve formě "je-li náš algoritmus správný, pak neznámé konkrétní řešení na této větvi, ale víme, že na ní černý vyhrává - nějak". Pokud by algoritmus nalezl vítěznou kombinaci pro černého, pak by byl korektní pouze pokud by tyto "větve" byly všechny pro černého (a naopak). Teda, aspoň tak nějak sem to pochopil.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    GILHAD: zatím nejde. Kvantové počítače by to jednou zvládnout mohly; kromě toho jsem včera někde četl* že by to teoreticky mohlo jít určit pomocí vytvoření nějakých algoritmů co by dokázaly bodově vyhodnocovat určité pozice a tak eliminovat celé rozsáhlé větve možných vyhodnocení - efektivně to bylo odvozené od koncovek, kdy koncovky s určitým počtem figur mají známé řešení** - z těchto řešení by mohlo jít teoreticky odvodit obecné principy a postupně je rozšířit na více figur, pak otestovat na daných konstelacích a v případě platnosti postupovat induktivní metodou dále.

    Je to "slabé řešení" - technicky by ve fázovém prostoru stále zůstala skryta teoretická další možná řešení, nicméně pokud by se takhle zvládlo dojít zpátky k začátku a odtud "dopředu" najít určité řešení, pak by toto řešení mělo být platné.

    (nemůžu teď ten článek zpětně dohledat, každopádně sem tomu přiznávám moc nerozuměl - byla tam spousta matematiky a cosi o grafech a podobně...)


    * nějak mě to tu zaujalo, tak sem strávil pár hodin tim že sem si o tom čet všude možně

    ** dlouhou dobu byla známa řešení pro šest figur včetně králů, nedávno přibyla kompletní řešení i pro sedm figur
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    WRYKOLAKAS: Samozrejme zalezi o jakou hru jde. Napriklad modifikovane TIC-TAC-TOE - vyhrava, kdo ma prvni 3 znaky vedle sebe na primce (svisle, vodorovne ci sikme), hraje se na neomezene hraci plose (nebo treba 5x5). Vyhrava vzdy ten prvni, i kdyz oba budou sebedokonalejsi a sebestejnejsi.

    U sachu je problem, ze se zatim nevi, zda jde o takovouto hru, nebo zda ma cerny moznost vynutit pat (ci moznost vynutit vyhru) z vychoziho postaveni. A vypocitat to hrubou silou (projit vsechny mozne partie) proste nejde (ne v nasem vesmiru a za dobu srovnatelnou s delkou existence Zeme), protoze je tech moznosti proste priserne moc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam