• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOMEEKJungle / Drumandbass a všemožné zlámaniny
    RONDO
    RONDO --- ---
    FALLENGEMINI: Ale nakonec je super, že to má každej jinak, co jinýho.
    RONDO
    RONDO --- ---
    Ale tak koukat na filmy Woodyho Allena se těď už taky nenosí, že xD xD xD
    Nemluvě o Jacksonovi.
    RONDO
    RONDO --- ---
    FALLENGEMINI: to znamená že když ti na stole přistane CD a nevíš od koho a co to je, poslechneš si to a líbí se ti to, tak ještě potřebuješ dohledat autory a prolustrovat jeslti nejsou kundy? good luck.
    LOL .-)
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    RONDO: ja mluvim z pozice osobniho postoje. pro me neni dulezitej pouze vysledek, ale taky to, jak se k nemu dojde. vubec nerozporuju nic (respektive vetsinu) z toho, cos mi tu psal ty, Vojta nebo Dan. ja s vama souhlasim, ale kazdej z nas se bavime o necem jinym. vas point je v tom, ze bez Goldieho by ta hudba nikdy nevznikla (zato misto Playforda tam s nim mohl sedet kdokoliv dalsi) - a v tom mate naprostou pravdu. muj point je v tom, ze Goldie je kunda. pokud slysis jen tu muziku, je ti to jedno, a je to v poradku, ze to tak vnimate. pro me osobne je dulezitej i ten background. proto muj respekt patri jinejm lidem, protoze mi imponuje jejich pristup (pripadne osobnost), byt nemaji v diskografii Timeless.

    a s tim "najdi si svoji cestu a delej si co chces" argumentem bych byl dost opatrnej))
    RONDO
    RONDO --- ---
    FALLENGEMINI:
    enže ty furt mluvíš o nějakejch umělcích a tvůrcích. já mluvim o hudbě. historie umění a podobný školní disciplíny jsou pro mě podružný, i když do nich rád u piva zabřednu.
    Je mi jedno jeslti se Goldie cejtí jako umělec nebo ne, je to jeho boj. jestli je jeho charakter takovje nebo makovej je "bulvární" otázka.
    "pokud je ti něco blízký a chceš tvořit, měl bys mít tolik respektu" - ne, pokud je ti něco blízký a chceš tvořit, najdi si svou cestu a dělej si co chceš, je to tvůj život, tvůj boj. každá jednotlivá verze "umělecký cesty" je jiná než každá jiná, rozhodně nejsme na konci vývoje.
    co se Da Vinciho týče, nevim nakolik se zabejváš do hloubky historií umění, já takřka vůbec, z pricipu bych se ale ptal, nakolik můžeš s určitostí několik set let po jeho smrti tvrdit něco o tom, jakym způsobem tvořil. a úplně stejný je to s Goldiem.

    ještě jeden příklad: v early 00`s nosil domů brácha pálený CD. u dost z nich jsme třeba ani nevěděli, co to je. můj prožitek, to, co mi ta hudba dávala, byl úplně stejnej, jako když mám dneska na discogs poměrně detailní údaje o tom, kdo co dělal a můžu si dohledat rozhovory a já nevim co.
    to je to, co se snažim říct.
    úplně nevim, jestli to chápat tak, že tohle je v tvejch očích nějakym způsobem méněcenej nebo irrelevantní způsob konzumace výdobytků kultůry? nebo prostě mluvíš z pozice "uměleckýho historika / kritika"?
    VEX
    VEX --- ---
    K tomu se hodí:
    Video explains the world's most important 6-sec drum loop
    http://www.youtube.com/watch?v=5SaFTm2bcac
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: Jo tak já to asi nechápu. Tu nuanci mezi tím nevnímám. Iniciátor má podle mě zásadní podíl na díle. Ať už je to hajzl nebo ne. Bylo to teda o charakteru?
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    VEX: a tvrdim nekde, ze by vznikla?)) od zacatku to prezentuju tak, ze mam problem s nim a jeho "odkazem", ne s dilem samotnym. mozna by bylo dobry si tohle uvedomit, nez me tu hromadne budete bombardovat "wall-of-text" o tom, jak je Timeless genialni))
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: Toje mylná představa. Ta díla by bez Goldieho nikdy nevznikla. Hirst si žraloka taky nenakládal vlastníma rukama.
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    RONDO: v tom je prave ten zakladni rozpor. to dilo by nikdy nevzniklo, pokud bys k tomu nemel toho dalsiho cloveka. u Da Vinciho taky nesedel nekdo dalsi, kdo by mu rikal, jak ma vest tahy stetce. z tvoji premisy pak vychazej presne takovy osobnosti jako Goldie, co se povazujou za umelce a jejich charakter pak odpovida tomu elementarnimu nedostatku pokory, kterej jde ruku v ruce s tim, ze pokud je ti neco blizky a chces tvorit, mel bys mit tolik respektu, aby ses to naucil a poctive si to odmakal od A do Z. jinymi slovy vysledek je stejnym dilem prace i vize. samplovani je v tomhle ohledu uplne jinde (viz Warhol, kdyz uz jsem zabrednul do ty vytvarky).

    a tim koncim))
    RONDO
    RONDO --- ---
    FALLENGEMINI:
    Má troška do mlýna: :)

    Dílo je vždycky víc než jeho tvůrce, jméno pod kterym něco vyjde je způsob jak to prodat, zmarketovat, dostat k někomu "tam venku". Jakmile to začneš stavět tak, že umělec je na prvním místě, okamžitě se otevírá pandořina skříňka témat jako samplování, používání "cizích" nápadů etc. Jména uměleců, potažmo labelů, jsou akorát kóty, podle kterej se můžeš orientovat v "nabídce" - ať už při hledání nebo při přemejšlení nad tim, co s čim souvisí a jak věci navzájem odkazujou na sebe etc. Soutěž o to, jestli je Goldie víc než Photek, je z podstaty nesmyslná, jediná otázka je, jestli se ti víc líbí jeden nebo druhej track.
    Goldieho jméno jako podpis pod trackem vždycky znamená, že je solidní šance, že to bude bomba. Kdo to odkroutil, kde vyříznul samply, kterou melodii z klasický hudby použil, je mi z principu uplně u šumák, leda že by mě jména jeho spolupracovníků dovedly k dalším dobrejm trackům. Super příklad je Heist, kterej s Goldiem dělal leccos, a jediný, co z jeho produkce dokážu zkousnout je to EP na Headz, který zní, jak kdyby ho dělal s Goldiem.

    A ne, umělece z tebe nedělá ani pokora ani respekt k řemeslu, umělce z tebe dělá dílo, který si přived na svět. Pokoru a respekt k řemeslu můžou mít lidi, který v životě neudělali nic zajímavýho.
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: pochybuju, ze bude, ale jestli jo, tak pod mým určitě ne. Je to hardtekno:D
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    ILL_EEL: ja je nemotam, zamerne to davam k sobe, protoze to vnimam dost podobne. kdyz si budes delat novej obyvak, tak mas 3 moznosti - bud si ho navrhnes a udelas celej sam (jsi architekt), nebo mas nejakou predstavu a sednes si s architektem (nejsi architekt, maximalne designer) anebo si ho nechas z fleku navrhnout od nekoho jinyho (nejsi architekt).

    pointa je v tom, ze vize z tebe nedela umelce. umelce z tebe dela pokora a respekt k remeslu, ktery bys mel ovladnout - at uz jako producent, hudebnik, malir, atd. klidne me tu ale dal presvedcuj o tom, jak si to Goldie odpracoval a ze Playford nikdy nic sam neudelal, coz ale ve finale pramalo souvisi s tim, co jsem mel na mysli.

    VEX: a bude release pod jeho jmenem?))
    SLAMITCH
    SLAMITCH --- ---
    VEX: Mě snad bavilo jenom tohle, což ovšem zní spíš jako minimalističtější klasika s pár moderníma vskuvkama. Ale je to rovný, takže jsem OT :)

    Carl Craig presents Versus (Full Concert)
    https://www.youtube.com/watch?v=-U0OultlRl8


    AKISAN: Jo, to šlo. Ale víc na mě zapůsobili tehdá na Pohodě, což mohlo bejt i tím, jak kontrastní tam byli v porovnán s ostatní hudbou.
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: před měsícem jsme seděli s kámošem u mě a on říkal co mám dělat a já to v abletonu klikal. Řekl bych, že výsledek je tak z 90% jeho práce.
    ILL_EEL
    ILL_EEL --- ---
    FALLENGEMINI: taky tady ale motas nekolik veci dohromady, tohle neni zadnej ghostproducing. A kdyz se podivam na Goldieho a Metalheadz diskografii, tak mi neprijde ze by si to neodpracoval. Jako ja bych chapal, kdyby kazdej jeho track znel jinak, ale on ma svuj vlastni sound, nehlede na producenty/engineery. A neni to nejakej sound, kterej by zkopiroval od jinejch. Mimochodem, vybavis si nejakej solo track nebo album od Playforda? Nevybavis...cim to asi bude?

    K produkci hudby potrebujes i hromadu napadu a treba tak originalni album jako Timeless jen tak z nekoho nevypadne.
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    ILL_EEL: vsak ja nikde nerozporuju to, co rikas. jen k tomu mam takovej postoj, ze je hezky mit vizi, ale mel by sis ji taky umet odpracovat. ghostproducing/sound engineering je hodne rozporuplny tema obecne. jinak samozrejme doba je takova, jak rikas, ale ve finale na tom nevidim nic spatnyho, tu dobrou muziku (nebo cokoliv dalsiho) si stejne najdes))
    ILL_EEL
    ILL_EEL --- ---
    FALLENGEMINI: Tohle je hodne zjednodusujici. Kdyz si prectes interview s Playfordem, tak on ti rekne, ze by Inner City Life bez Goldieho nikdy neudelal, protoze sam nebyl tak kreativni. At uz pro Goldieho delal kdokoliv, tak to melo ten jeho sound. Goldie mozna neni technickej genius, ale clovek s umeleckou vizi, kterej se dal dohromady s technicky schopnejma lidma, ktery byly schopny mu pomoct jeho myslenky technicky zpracovat. Nevidim v tom zadnej problem, v 90s tohle bylo uplne normalni, taky protoze ovladat tehdejsi gear nebyla zas takova prdel, zvlast kdyz si treba nemel vlastni studio.

    Naopak je mozna skoda, ze uz to tak moc nefunguje. Pak mas hromadu prumernejch tracku, ktery jsou technicky dobry, ale bez napadu a originality.
    GENERIXX
    GENERIXX --- ---
    Nedavno "objeveno", totalni historicka jizda, dejte si!

    Tasha (All Vinyl Jungle Set) | Keep Hush Live: 1985 Music Takeover 2
    https://www.youtube.com/watch?v=zzoxXIHJcFI
    AKISAN
    AKISAN --- ---
    L4MA: toto je ovsem kvalitni nazor)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam