• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOC256Windows - (Windows 7, 8, 10, 11, ...)
    ARIAEL
    ARIAEL --- ---
    MEJLA77: velmi casto.
    KEL
    KEL --- ---
    MEJLA77: Evangelista? Ses posral ne? :))

    hele konkrétní hate na Adobe je samozřejmě namístě, nemusís mi to vyprávět. Sám se věcem jako prepress věnuju 20 let. Ale furt na tom dělám a kdyby bylo tak hrozně easy přesedlat, tak to firmy udělaj ne? Navíc jak píšeš, pár softů z tý řady je ok. Nejen Indesign, AE, SpeedGrade, Adobe XD jde docela nahoru. Pár je napiču, pár zabili. Ale furt máš za tu cenu komplet balík v kterým uděláš většinu věcí. Samozřejme s patřičnou porcí lásky.
    HADIAK
    HADIAK --- ---
    MEJLA77: mne velmi casto InDesign proste "zmizne", bez toho aby co i len napisal, ze zmrzol/padol :)
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    To by mě zrovna zajímalo - jak se díváte na aparaát hlášení chyb ve Windows? Potkali jste někdy chybu, kterou jste nahlásili a byla opravena?
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    ARIAEL: To je bohužel případ Adobe - zkus si najít telefonní linku na podporu nebo jinou online pomoc - kolují o tom legendy. Podobně jako se měli tendenci ptát, jestli bych jejich produkt doporučil - ano já naprosto běžně svým kamarádům, aby si pořídili celo sadu jen tak, ačkoliv grafiku nedělají :) Pokud ti aplikace padne, můžeš nahlásit chybu, ale má to IMO stejný efekt jako v případě Windows :(
    ARIAEL
    ARIAEL --- ---
    MEJLA77: No, aplikaci jako sluzbu. A ano, je tam zcela nezbytne zavest nejakou silnou zpetnou vazbu.
    Pokud neni zpetna vazba a nikdo se nenamaha se zapojovat do smerovani vyvoje + jeste nejlepe kupovat dlouhodobou mesicni fee ma za vysledek jenom drazsi verzi bezne licence.
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    ARIAEL: Tak to mi asi něco uniklo... v těchto dvou případech asi ani v jednom nemá vliv na vývoj toho, co potřebuje uživatel způsob placení, pokud o to není ani v jednom případě zájem ze strany developera.

    To je podle mě třeba i případ Adobe - fakt neznám nikoho, kdo by toužil po sázení tiskovin na tabletu, ok neznám všechny lidi, ale tohle je zrovna vrcholně nepraktické a použiješ to max u zhýčkaných klientů na posunutí loga doleva, ne doprava, trochu dolů a teď ještě mnohem větší :) Místo toho mohli optimalizovat export do pdf, aby šlo z pdf taky něco vytáhnout, aby se korektně exportovala průhlednost, kterou vidíš v pracovním náhledu v programu atd. Nevím, kolik lidí potřebuje měnit úsměvy lidí na fotkách a jak často to používají - já jsem to zatím nepotřeboval ani jednou - přitom to byl obrovský hit, proč si konečně koupit Photoshop CC.

    Naopak i u opensource softů někdy dobře funguje zpětná vazba a program dělá to, co očekáváš (napadá mě třeba Inkscape, který v porovnání s Illustratorem dokáže spoustu věcí na první dobrou tak, jak bys čekal, že se to má chovat - příklad - sjednocení dvou objektů - máš dva křivkové objekty a chceš z něho udělat jeden - v Inkscapu klik na 1 položku v nabídce Křivka - Sjednocení, naproti tomu Illustrator, kde provedeš totéž a dříve to tak i většinou fungovalo, jen občas mizely některé části, tak tento profesionální nástroj ti v CC verzi objekty jen zgrupuje - ale na to je přece jiná zkratka a jiná položka menu, sloučení už nefunguje, nebo jen někdy, ale za předem nejasných okolností. Zhoršilo se to podle mě po nástupu CC s předplatným na scénu.

    Mj. strach z toho, co Adobe zase provede se nedávno objevilo v debatě kolem akvizice Allegorithmic (substance painter...) a zmiňoval se právě případ s Macromedií a Flashem (Dreamveawer, Fireworks) a tuším Mixamo, ale tam si nejsem jistý...

    Osobně mi tedy verze placení za služby nepřijde úplně super, pokud si kupuji aplikaci a ne služby.
    ARIAEL
    ARIAEL --- ---
    MEJLA77: Ne, resi se tu jestli je pro vyvoj software lepsi jednorazovy nakup licence nebo mesicni fee... V jakem modelu ma zakanizk vliv na to, co se opravi a co se bude dal vyvijet.
    ARIAEL
    ARIAEL --- ---
    JIMX: No ja urcite blender nepritahl. Nepouzivam ho na nic
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    ARIAEL: jo tohle - existuje blender foundation a můžeš věnovat peníze na vývoj i např. na konkrétní featuru, kterou bys v blenderu chtěl - kdybys měl zájem o přehled sponzorů a případných programech sponzoringu, mrkni tady: https://fund.blender.org/ - aktuálně zaměstnávají 5 developerů a příjmy od sponzorů jsou cca 30 tisíc euro měsíčně...

    JIMX: byl to Rainbof :) Nicméně si opravdu nejsem jistý, co přesně řešíte
    - vytažení fotek z raw formátu z foťáku (kdy tímto vlastně provádíš digitální operaci odpovídající v analogovém světě vyvolání fotky)
    nebo
    - úpravu fotek, které už jsou v nějakém "běžném" formátu (tif, png, jpeg) a případné úpravy už "vyvolané" fotky. Co se týče Raw formátů, tam IMO jde o jejich proprietárnost a tím pádem licenční podmínky a tedy i jejich nekompatibilita se spoustou sw, IMO se surovými formáty pracuje jen ten fotograf, než to chce poslat dál, protože si třeba i rozhodne, jakou to má mít atmosféru, což už je dost subjektivní, je to pěkné mít data ze senzoru a jednoduše si je editovat, ale špatně se to posílá, špatně se s tím dál pracuje, někdo další to může interpretovat jinak...

    Pokud chceš např. rychle zmenšit set fotek (velké soubory, které nechceš posílat mailem apod.), tak v blenderu a ve spoustě jiných softů typu photo batch (udělat toho jde víc, třeba oříznout, natočit, upravit kontrasty apod.,) tohle jde udělat rychleji a jednodušeji než ve Ps - samozřejmě existují na to ve Ps akce, musíš si je vytvořit, i kdybys je měl vytvořené, tak Ps pojede pomaleji a někdy rozhoduje i rychlost a pohodlí práce.

    Záleží, jestli máš čas ladit jednu fotku několik minut, nebo musíš upravit spoustu fotek hodně rychle - typicky např. u animací fakt nejde otevřít ve Ps např. minutovou sekvenci ve fullHD (cca 1500 obrázků po 2 - 4 MB).

    Jsou různé typy prací a každý nástroj se hodí na něco jiného, takže zpět k začátku - co přesně je problém, který se řeší - úprava hromady vyvolaných fotek nebo vyvolávání fotek v raw formátu?
    JIMX
    JIMX --- ---
    ARIAEL: že to říkáš zrovna ty ... nebo to byl snad někdo jinej, kdo sem přitáhl blender? :-D
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    za dnesek jsem prodelal slusnou zmenu nazoru :) za ten flame se omlouvam.
    ARIAEL
    ARIAEL --- ---
    Koukam ze se ruzni jedinci neustale nechavaji strhnout od tematu k nejakym blbostem o tom co jaky program umi co neumi...
    To skutecne rozhodne bylo tematem niceho tady.
    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    k tomu q3, teda pokud se bavime o quake live, tak to nejelo ve flashi ne? nebylo to java, webgl nebo tak neco?
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    JIMX: na proprietárnost kontejneru nadávám taky - tím to vlastně zabili...
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    MEJLA77: aktuálně je dnes tomuto nástroji, ve kterém by grafik/animátor jednoduše připravil webový obsah bez nutnosti umět programovat IMO moc neexistuje
    JIMX
    JIMX --- ---
    MEJLA77: technologie na to dneska jsou a nepotřebují proprietární kontejner ... že to tolik lidí nevyužívá není imho problém těch technologií ...
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    JIMX: Asi se neshodneme - flash umožňoval spojit bitmapy, vektory, videa, jednoduše je animovat a poměrně jednoduše scriptovat, podle mě nejzajímavější kreativní weby byly udělány ve flashi - kdysi dávno Bomb Awards pro flashové weby, spousta her ještě asi i dneska funguje ve flashi - na vrcholu své slávy se předváděl quake III online ve flashi. Umělo to spoustu věcí - takový funkční ekosystém, jak by možná někdo z místních řekl :) Fungoval na téměř všech hardwarech, operačních systémech, prohlížečích (95% penetrace). Dneska jsou weby převážně jednostrana - já to jako pokrok nevidím :)
    JIMX
    JIMX --- ---
    MEJLA77: dikybohu, ze flash umřel :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam