• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANOUKEPSYCHOTERAPIE
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ZUZKAOU: se v tom trochu ztrácím, ale předpokládám, že myslíme to samé... pro atestaci ve zdravotnictví ale stejně musíš mít terapeutický výcvik akreditovaný pro mz. Možná jen započatý, ale každopádně je součástí požadavků na atestaci.
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    třeba tahleta inženýrka: http://www.radkaloja.cz by mohla dostat s fleku pokutu..
    a myslím, že by to bylo zcela místné.. se divím, že ji do olmika na katedru přijali

    vybíral má docela dobrej článek v poslední čísle psychoterapii stran nabízení psychoterapie na netu..
    KATIA
    KATIA --- ---
    ZUZKAOU: jsou dvě atestace, k té druhé výcvik podle mě potřebuješ.
    otázka je, proč to omezení na zdravotnictví - souhlasím s tím, že je to "střelba do vlastních řad", šarlataní a pseudoparapsychologie bují, ale tady se bude někdo strefovat do lidí, kteří dělají práci poctivě, mají vzdělání i výcvik. trapný.
    nemluvě o tom, kolik atestačních míst je, a za jakých (!!) podmínek - lidsky, platově. kolik lidí ze svého atestačního místa uteče jakmile může...
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    DARJEEL: ano. A pokud budou moci psychoterapii provádět jen atestovaní ve zdravotnictví, tak proč by někdo proboha platil za výcvik? Respektive množství frekventantů se výrazně sníží. V tuhle chvíli je to pro jednoltivé organizace a matadory, kteří výcviky vedou velmi pěkný zdroj příjmů.
    DREDRE
    DREDRE --- ---
    Mate tu nekdo zkusenosti s lecbou dysmorfofobie?
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    Tak já vám poreferuju, jak to dopadne konkrétně se mnou, žádám si o zařazení do předatestační přípravy a jsem z fss :)

    A mimochodem, kolegyně je z fss a do té předatestačky jí před nějakou dobou vzali...

    ZUZKAOU: výcvik je podmínkou pro splnění atestace a nikoliv atestace podmínkou pro přijeti do výcviku... nakonec spousta terapeutů do zdravotnictví nikdy nevstoupí... (nebo jsem nepochopil správně co píšeš?)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Hele a je nějakej racionální důvod, proč by měli akreditovaný výcvik abslovovat jen ti, co jsou v astestacích? Dyť to pořadatelům výcviků musí velmi rychle dojít, že s takovým přístupem přijdou na buben, protože kolik je atestačních míst, že...

    A proč by proboha poradenští, adiktologičtí a nebo etologičtí specialisté neměli mít možnost absolvovat výcvik a posléze se svými klienty pracovat psychoterapeuticky?

    Nebylo to původně proti pojmenovávání psychoterapií něčeho, co je mimo akreditované výcviku (tedy vytvoření vázané živnosti a zbytek bude osobnostní rozvoj)? Kde se v tom najednou vzalo omezení na atestaci a zdravotnictví?
    KATIA
    KATIA --- ---
    NARVAH: propojené to je samozřejmě, ale má to docela jiné dopady - zatímco první jde vyloženě proti FSS, případně pedagogickým fakultám, druhé jde i po části jednooborových studujících, po lidech s léty praxe atp., navíc směřuje k obrovskému omezení služeb pro veřejnost, nebo resp. ty služby se budou poskytovat dále, ale pod jiným názvem. celé to poukazuje na to, že česká psychologie/psychoterapie dávno neví, co se sebou, kam chce směřovat, postavení je jaksi povšechné, uzurpování výlučně pro zdravotnictví (kde ale hraje dost sekundární roli) silné...
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    KATIA: no.. ono je to propojený těma osobama.. nevím jestli je to zrovna AKP či něco jinýho, kde se ty osoby koncem roku promíchaly.. myslím to má přímou souvislost.. vybíral alespoň figuruje v obou.. řekl bych, že je v tom i jednoduše boj o moc.. boj o to, kdo v čr určí směr, kterým se psychoterapie a vzdělávání v ní bude ubírat.. je to především hra jednotlivých osob a jejich vztahů..
    SHAMANICO
    SHAMANICO --- ---
    KATIA: taky mi přijde.
    Ale i ta druhá debata o psychoterapii je zajímavá a tušil bych, že v ní důležité role hrajou podobní aktéři.
    KATIA
    KATIA --- ---
    NARVAH: imho pleteš dvě kauzy dohromady
    - možnost první klinické atestace studentů psychologie, kteří mají dvouoborového bakaláře
    - možnost praktikování psychoterapie na základě terapeutického výcviku (tedy bez druhé atestace a mimo zdravotnictví)
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    myslím, že tahle přestřelka je dobrá, aby se situace vyjasnila.. už to nějakej ten pátek jede, vybíral si to vyříkává s koblicem v časopise psychoterapie.. vybíral je docela agresor, koblic se to zas teď snaží vyhrotit - to mi včera říkal, tou svou reakcí v poslední čísle psychoterapie, kde apeluje na to, jak je to u nás v současnosti uzákoněno. a je to tak, že pokud člověk odejde ze zdravotnictví a nabízí psychoterapii, tak může dostat i cca mega pokutu.. myslím se to bude dál vyvíjet, dobře, že to příšlo.. že tu existujou ti, co si projdou kurz "klíč života" a pak nabízí psychoterapii, je průser.. že jsou tu proškolení kvalitní terapeuti, kteří dle našich zákonů nemohou nabízet psychoterapii, protože nedělaj ve zdravotnictví, je taky průser.. a o tom, že současní studenti na FSS neví, jak to s nima bude, to je jen část skládačky..
    SHAMANICO
    SHAMANICO --- ---
    asi už jste mnozí z vás zaznamenali táhnoucí se aféru kolem ne/umožnění studentům psychologie na FSS atestační přípravu na profesi klinického psychologa. Z. Vybíral uveřejnil prohlášení k poslednímu vývoji situace:

    Vyjádření vedoucího Katedry psychologie FSS MU k uplatnění absolventů studia psychologie ve zdravotnictví
    http://www.psych.fss.muni.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2012090701

    ...co si o tom myslíte?
    PETJULE
    PETJULE --- ---
    to je TAK hezký:

    "Pro matematiku mě získal třídní profesor na gymnáziu, který oceňoval originální nápady a zprostředkovával nám hravost a dramatičnost matematického myšlení. Matematika mi připomínala poezii, kterou jsem tehdy hodně četla. Nadání mi však stačilo sotva na absolvování matematicko-fyzikální fakulty, matematička se ze mě nestala, ale fascinace tím, že existují skutečnosti v zákulisí, za obzorem vědomého života, mi zůstala. Při studiu matematiky mi vadila jedna podstatná věc: K čemu je to všechno vysoké a čisté myšlení dobré? Přednášky o aplikacích matematiky do dalších vědních oborů mě neuspokojovaly. Metodologie pozitivisticky konstruovaných věd mě nudila. Přitom jsem cítila, že se nás myšlenková hra a řád, které matematikou prostupují, bytostně týkají, ať už o ní něco víme, anebo tvrdíme, že pro ni nemáme nadání, a co možná se jí vyhýbáme. Když jsem se dostala tak trochu jako slepý k houslím k psychologii a brzy nato k psychoterapii, pochopila jsem najednou, že se pohybuji na známém území jako při studiu matematiky, jen že je tam víc obsažen ten nejobyčejnější a důvěrně známý život. Abstraktní řád v něm prostě platí, i když je zamlčený, a je navíc naplněný bohatou životní zkušeností, která se vyvíjí v rodech přes generace. Jako by se k sobě měly matematika a vědy o člověku jako mrtvá a živá voda. Jedno bez druhého se neobejde. Na dně chaotického kypění života lze tušit čistý a povznášející řád, jenž drží všechny ty zapletené a spletené jevy při sobě. Výzkumník, který si zachoval dostatečnou pružnost a svobodu, rozum mu nezabránil zůstat v kontaktu se svými instinkty a nenechal se spoutat do úzkých hranic evropské novověké vědy, může pěstovat protomatematiku či protovědu, která vědu v pravém slova smyslu předchází. Vydrží střetávání různých, často protichůdných skutečností v proudu života, dokáže se do něj nořit bez nadměrné úzkosti před nejistým, nezřetelným, neurčitým jako do živlu, nepotřebuje nutně ke svému psychickému komfortu ony tři základní charakteristiky novověké vědy: přesná fakta, experiment, měření. Může na sebe nechat působit studovaný předmět takový, jaký je, přidávat se k němu jako součást jeho prostředí a přijmout jej jako součást prostředí svého bez pocitů ohrožení vlastní identity a díky tomu vynášet na světlo svědectví zevnitř prostřednictvím vlastního prožitku. Dávat se všanc, být k dispozici věnovat sebe druhému či druhým nikoli ve smyslu oběti, to někdy také, ale hlavně ve smyslu inspirování a oplodňování myslí na základě podobností a objevování rozdílů. Tím zažívat a dávat prožít pocit sdílení, sounáležitosti, spolupráce a vývoje vlastních možností a možností celku, které jedince přesahují."
    (L.Trapková, V. Chvála - Rodinná terapie psychosomatických poruch)
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    Nerušit, právě probíhá terapie!
    NENUPHAR:
    DARJEEL:
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    á la j.p.s.: „Obdivuji se, jak může člověk lhát tím, že získá rozum na svou stranu." zapojte se
    NENUPHAR
    NENUPHAR --- ---
    DARJEEL: zrovinka to mám rozečtené :p
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    šíš, to je mi pozdvižení... tak takhle si lidé hrají! :o)
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    MORPHLER: ty jsi mi ale chytrej klučina ;)
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    NARVAH: se mnou ne. ale s tvrzenim, ktere ani nezaznelo (ze je meditace rozumova), ano .)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam