• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANOUKEPSYCHOTERAPIE
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    DAW: Nalákat názvem kursu, to on umí. Koneckonců katolíci měli vždycky dobrej marketing ;). Já mám s Remešem podobnou zkušenost jak ty, ještě umocněno tím, že tam z toho svého křesťansky psychologizujícího dogmatického pohledu vykládal mj. zenové koany. Takhle naprosto se minout.. Ono nejde o to, že by se nedalo cokoli použít jako pole hermenautického výkladu z určité pozice. Jen...strašně zavádějící. Doslova tam dezinterpetoval minimálně jednu poměrně rozsáhlou duchovní tradici a mam pocit, že toho ten první den stihl projít více, aby zakotvil ve "zcela přirozeném" křesťanství. Spiritualita v ocelovém sevření normality. Tfujtajksl..vztekal jsem se, plakal jsem až k smíchu, směju se až k slzám ;D
    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    NARVAH: ještě jsem objevila kurz pro pedagogy v lesních školkách, tak váhám. Remeš mi moc v práci k ničemu nebude .)
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    přesně, jak říká dejv.. podle mě i pouštní liška samozvaný romelius a rébulus by z toho byli zamentizovaní velice
    DAW
    DAW --- ---
    SANTAL: Jo vidiš.. jmenovalo se to Démonologie Otců Pouště.. nebo já už nevim, už je to pár let.. Každopádně to, jak to probíhalo pro mě bylo dost velký zklamání.. jak jsem psal: dogmatismus, myšlenková uzavřenost a manipulace s fakty ... Myslim si, že "Otcové Pouště" by se chytali za hlavu ;)
    DESTINYX
    DESTINYX --- ---
    Me vzdycky prisla lehce kuriozni uz ta Remesova akademicka kombinace gynekolog-teolog. Docela by me zajimalo, co by z toho vylezlo, kdyby si lehnul Freudovi na kanape :-)
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    podle mě bejt bacenej posvátným mečem bude základ.. jak u rytířů u kulatýho stolu, který si v rámci toho vstupního rituálu nechali od ríši lajonharda useknout ucho.. bych do toho ty prachy investoval, lepší jak to rvat do podobnej legrácek jak je soleil circus
    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    Včera u obhajoby totiž jedna moje spolužačka měla téma, který to popisovalo a viděla jsem na konci BP v přílohách fotky dřevenýho meče, skleněých pohárů a co jsem jen tak očima prolítla a co spolužačka říkala,tak při svých kurzech tenhle meč drží a prej jím občas někoho "bací". Má od 8.10. zase nějaký výcvik asi za 3000,- tak jsem si říkala, že jestli to bude show, že bych zašla.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    DAW: Aha, tohle zní trošku jinak (mě prostě překvapili právě ti Otcové pouště, neb je sice katolická teologie uznává, ale... v podstatě je pomíjí, zatímco na nich výrazně stavějí své duchovno východní křesťanské církve, tedy i současné - a také to, co pak nazývají psychoterapií - i když jde o pojem teologie, ne psychologie, proto se poněkud liší).
    Nicméně tohle učení je právě o démonech, vášních a tak - takže nic, co bych nečekala... a pojetí Boha je tam poměrně striktně dané taky (těma Otcema).
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    jinak si narozdíl od dawa myslím, že se v hagioterapii pracuje s biblickými texty.. měl jsem v ruce tu knížku od halamové s remešem - má pěknej obal.. alenka halamová je jinak taková mamina.. si ji představuju, že by mohla bejt dobrá pro takovýto fakt pevný obejtí nějakýho klučiny či holky, co to měli těžký s mamkou či taťkou..
    NARVAH
    NARVAH --- ---
    kethamina: na jejich kurzu nee, ale halamovou znám osobně z výcviku
    DAW
    DAW --- ---
    Ještě pro upřesnění - z online slovníku cizích slov:

    hagioterapie >> nová forma existenciální psychoterapie považující náboženskost za mimořádně mocnou intervenující sílu lidského duševna

    Opravdu se nemá jednat o Remešovu dogmatologii s biblí!
    DAW
    DAW --- ---
    SANTAL: Hagios - z řečtiny = svatý, posvátný
    To že si tam pan Remeš automaticky dosazuje bibli je právě už přesně docela zřetelnou známkou toho, o čem jsem psal v posledních pár příspěvcích - už bych to nerozváděl..
    Ale hlavně: já byl na jiným semináři - jmenovalo se to "Psychoterapie Otců Pouště" a mělo se tam mluvit o asketech, kteří odcházeli do pouště hledat boha - a mluvilo se o nich fakt jenom těch prvních pět minut.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    DAW: Nalákal? Já měla pocit, že hagioterapie je (psycho)terapie pomocí Bible, tedy... bych tam tu Bibli fakt čekala :-)
    DAW
    DAW --- ---
    SANTAL: jojo.. někomu to takhle může i vyhovovat
    Ten problém pak nastává, když někdo vychází z apriorního paradigmatu Bůh x Ďábel = Dobro x Zlo = Božské x Nebožské ... a na tom staví celý svůj seminář, zatímco posluchač (v tomto případě já) se s přednášejícím názorově rozchází ještě o level dřív... Tak to prostě těžko může fungovat a není nic špatného na tom, že to někdo takhle má hozený, ale měl by si ten člověk uvědomovat, že těch možností jak vnímat "Boha" je tady víc a měl by už předem dát lidem jasně na srozuměnou, že jeho seminář bude mít takovouhle formu (což bohužel bylo ve skutečnosti přesně naopak - nejenom, že nepřipouštěl názorově rozdílné komentáře (které někdy blokoval až poněkud infantilním způsobem), ale také "nalákal" do svého semináře lidi na atraktivně znějící téma, kterému se věnoval cca 5 minut a pak šup honem "tak teď si vezměte do ruky bible...")
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    DAW: Tak zatím (v tomhle stručném odstavečku) nic, co by mě nějak odrazovalo :-) taky nic, co by bylo " spešl katolické", tedy ne jednoduše "křesťanské".
    DAW
    DAW --- ---
    DAW: Za tou poslední větou měl bejt otazník: "Stačí to takhle?"
    DAW
    DAW --- ---
    SANTAL: Tyjo to by bylo asi na hodně dlouhou diskuzi ;) A do tohodle klubu to taky asi nepatří.. no zkusim to vyjádřit nějak jednoduše - je tam hodně zdůrazňováno vnímání božského rozměru skrze utrpení, oběť, zlo v lidech a na zemi, boj dobra se zlem ... Já osobně vnímám božské jako to, co sjednocuje, co propojuje veškeré bytí do jednoty a ne to, co rozděluje... Stačí to takhle (p.s. uvědomuju si, že i katolictví má různý podoby a třeba v jižní americe ho taky prej vnímaj mnohem víc přes panu Marii a jakožto symbol lásky než přes ukřižovanýho Ježíše na kříži... ale to by fakt bylo na hodně dlouhou debatu..)
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    KETHAMINA: Mě by to taky zaujímalo, hodně, ono třeba to svatootcovské učení, co maj na stránce, je velice nosné - přitom právě katolíci po něm zase tolik nesahají, jenomže bych chtěla vědět, nakolik je problém, pokud člověk je třeba fakt konzervativní křesťan, nicméně ne katolík ( DAW to "katolické paradigma" je konkrétněji co?)
    DAW
    DAW --- ---
    KETHAMINA: DESTINYX: Já mám s Remešem taky spíš negativní zkušenost. Je to hroznej dogmatik, kterej slepuje skutečnosti a informace dohromady podle toho, jak se mu zrovna hodí (což člověk zjistí bohužel až potom, když si sám dohledá konkrétní skutečnosti). No a další věc, která mi vadila je ta, že on vlastně vůbec ani nevěří v boha, respektive nikdy nepoznal "Boha" - to se mi blbě píše, páč si uvědomuju, že to je těžko vysvětlitelná vnitřní subjektivní zkušenost, ale stejně: přistupuje k bohu skrze bibli a bohužel ještě ke všemu skrze katolický paradigma a pořád se v tom tak nějak motá (což se není čemu divit) a pak když se ho zeptáte, tak řekne, že vlastně ani neví, jestli v boha věří.. Takže celej zážitek byl takovej divnej, on se snaží provokovat, vytahovat různý diskutabilní až výbušný témata a do toho autoritativně prosazuje jakýsi svoje katolicko-psychologický dogma, kterýmu vlastně ani on sám nevěří.. No je to divný prostě..
    DESTINYX
    DESTINYX --- ---
    KETHAMINA: Remeše jsem zažil v náboženské, nikoliv psychologické debatě. Je poměrně ortodoxní a nahlíží na spirituální jevy pouze z paradigmatu křesťanství. Což je dneska imho málo. Navíc když mladému člověku, který ujel v sektě východního ražení začnou číst z Bible, působí to trošku jako vyhánění čerta ďáblem. A je to vcelku militantní sektobijec.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam