• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTlow-end audio hardware aneb hifi pro normalni smrtelniky - zesiky, monitory, receivery, ...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    VOZKA: no prave, pokud "stejne hraju z compu", tak uz je to tak jako tak v prdeli, tak co bych se snazil napravovat neco, co je ze svy podstaty v loji.

    Ale na mne nedej, ja jsem zastydlej sovinista, kterymu zni winamp i foobar tak nejak podobne (cti "podobne blbe"), žáno :)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DOCKINEZ: Tohle všechno jde nahradit jednou krabičkou za 125USD. Mně to jenom přijde zbytečný, když stejně hraju z kompu.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Ty vole, kdyz vas tak ctu, tak zlatej vinyl... to by se mi chtelo se s tim trapit :)
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    VOZKA: Jj, tak doufejme, že se ozve :)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DELLAMORTE: Taky zatím ne, proto jsem tam psal že ho nemůžu doporučit. Ale myslím že ten člověk je jen mírně neschopnej, nikoliv podvodník, protože ho prý dost lidí spokojeně používá, tak budu čekat...
    Prozatím ten free plugin funguje taky dobře, zásadní věc která mu chybí je jen to nastavení "center", jinak je to víceméně ten samý algoritmus.
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    VOZKA: Zkoušel jsem koupit ten VST plugin, ale kromě potvrzení platby mi nic nedorazilo :(
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    VOZKA: Napsal jsem o ambiofonii článek na svůj občasník: Ambiophonics, aneb druhá nejlepší věc, kterou jsem udělal pro poslech hudby (a vy můžete taky)

    Je tam uvedeno jak si ten setup zprovoznit na poslech z Foobaru či jak poslouchat ambiofonně veškeré audio jdoucí z PC, taky je tam rozepsané jak to vlastně funguje.
    Kromě toho je tam taky noob sekce, kde je (snad) jasně a srozumitelně popsáno, jak to jednoduše vyzkoušet.
    BIGJOINT
    BIGJOINT --- ---
    GL_ST0RM: Solution nefunguje, scart na novych tv je pry pouze in
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Kdyby někdo nutně potřeboval. Dali si na čas :o)
    Kazetový enkodér Ion Tape Express | Conrad.cz
    http://www.conrad.cz/...88096&spUserID=ODA1MTI4NjM2MTgS1&spJobID=602807960&spReportId=NjAyODA3OTUwS0
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Já bych se do tý zvukařiny dál nezamotával. Koncept je vcelku logickej a sou to prostě dobrý bedny.
    EBENY
    EBENY --- ---
    DOCKINEZ:
    MACHALIK:
    asi tak, no... Proste zesilovac ke starsim reprakum z veze. Prijde mi, ze ty bedny, co doma mame (Kenwood) maji lepsi zvuk nez bedny, co se ted daji koupit do 5tis,, tak proto shanim zesilovac.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Zesilovat!
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    EBENY: ahoj, co by ten tvuj vysneny zesilovac mel umet?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Charakteristika se v optimálním bodu měnit bude amplituda, obávám se (vyjma drobných změn zavlečených změnou charakteristiky), nikoli. Ale jinak jsme se asi naladili na stejnou vlnu. Teoreticky by asi měly být dvě optima: a) nahrávka snímaná směrovým mikrofonem, ale vyzařovaná reprodoktorem s kulovou charakteristikou, nebo naopak b) nahrávka snímaná kulovým mikrofonem, ale vyzařovaná směrovým reproduktorem. To mi ovšem přijde jak ono pověstné hifi dilema "you are there" vs. "they are here". V každým případě, když někdo bude hrát na kytaru u tebe v pokoji, tak všesměrový vyzařování té kytary (byť s rozdílnou barvou tónu) zajistí, že se k tobě vrátí odrazy odevšud z místnosti, dokreslující vjem, případně že můžeš pochodovat kolem kytaristy a pořád ho perfektně uslyšíš a rozeznáš nástroj jako kytaru - odtud jednoznačná výhoda beden s kulovou chárou (MBL). Rozhodně se ti nestane, že ukročíš vedle nebo za kytaristu a najednou ticho nebo natolik pozměněný zvuk, že budeš mít potíž identifikovat kytaru. Proto říkám, že nástroje jsou všesměrové. Ostatně i kdyby sis na louce stoupnul za hrajícího pozónistu, tak ho uslyšíš, byť má technicky v hubě hornu. O to mi šlo.
    EBENY
    EBENY --- ---
    ahoj, nemate nekdo na prodej zesilovac?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Ale nešť. Jak říkám finálně záleží na směrový charakteristice a umístění mikrofonu. Teoreticky by nejvěrnější rekonstrukce prostoru v tomto případě byla nahrávka nasnímaná dvěma mikrofony s kulovou ch.- reprodukovaná dvěma reproduktory s kulovou ch. Tím bys ovšem přišel právě o čitelnost a přesnou definici tónů danou změnou charakteristiky/ amplitudy jinde než v optimálním akustickém spotu toho/ kterého nástroje.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: A z kilometru už je to úplně jedno :)))
    Rady muzikantům
    http://www.spiritmusic.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=11
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Jenomže řeč byla o směrových vs. nesměrových zdrojích, zejména ve smyslu reprodukce, o kulových vs. válcových vlnách, chceš-li, a z toho pohledu jsou všechny nástroje vyjma dechů zcela jednoznačně nesměrové. Jinak samo bude kytara hrát jinak u díry, jinak u krku a jinak u hlavy, když dáš ucho/mikrák dost blízko. Z metru dvou už to bude jedno = všesměrový vyzařování.

    Mimochodem co se týče klavíru, tak posluchači téměř vždy sedí buď lehce pod nebo právě vedle = zboku klavíru. Nechtěl bych se zde ve finále dočíst, že tam mají velmi neoptimální poslech, protože by správně měli sedět nad ním :)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Mluvil jsem o "charakteru" žejo :) To jsou právě ty harmonický + dynamický finesy, tzn. tak rozlišíš dobrýho muziknta s dobrým nástrojem od ostatních. Číli např. trubku ani klavír ani bubny ani kontrabas ani nic nesnímáš z boku/ šikomo/ zespoda/ zezadu, páč ten nejlepší témbr a dynamiku získáš jen v poměrně úzkým spotu daným konstrukcí nástroje.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    RUM: ano i ne... Xonar DX má lepší převodníky a decentní oddělení (a vlastní DSP), ale rozdíl sluchem nepoznáš...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Nemáš pravdu ty. U strunnejch nástrojů se s pozicí posluchače/mikrofonu (ty tam vůbec netřeba tahat) mění témbr = alikvoty = harmonickej rozvoj, ale akustickej tlak vydávají plus mínus stejnej. Rozhodně kytara nehraje víc "zepředu" než "zezadu" = je všesměrová = je to "pulsující koule". Nehraje tou dírou :) Že se snímají zepředu je jasný, páč za nima sedí muzikant. Klavír je taky všesměrovej - dle tvé logiky by však měl hrát hlavně směrem nahoru, zejména když je otevřenej (křídlo). Charakter zvuku, kterej se samo mění, nesouvisí se směrovostí (akustickým tlakem) vyzařování nástroje. Většina nástrojů je skutečně všesměrových, a proto všesměrové bedny fungují, chovají se velmi reálně (a vedle toho mají spoustu charakterických problémů a zkreslení, které klasické nemají).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam